Sportautós gyorsulás? Családi autó? Menőség? Minden egyben!
Válogatás a legfrissebb Népítéletekből
Szuper E merci még 10 év fölött is - Mercedes-Benz E osztály
Amit nem szeretek benne, hogy 4,85 m hosszú, ezért a zsúfolt városi parkolók eladják a leckét, feleségem nem is meri vezetni. Mivel rétegautónak is nevezik, nehéz eladni és még nehezebb egy jó állapotút találni belőle.
Évek óta használom az autót minden nap, bőven 300 ekm felett járok és azt kell, hogy mondjam még így 14 évesen is pöc-röff mindig indul teszi a dolgát, megbízható.
Amit nagyon szeretek ebben az autóban, hogy bármi baja van azt a fedélzeti kompjuteren kiírja, köszönhetően a szenzoroknak.
Anti kombit nézeget (nem videó ;) )
Ha használt autót vennél!
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Luxus? Sportautós gyorsulás? Családi autó? Menőség? Minden egyben! - Tesla Model S
Ez egy faceliftes Model S, S70 jelöléssel. A modellfrissített verzió sok ponton fejlődött, kevesebbet fogyaszt, más lett az orra, új ülései lettek, stb... Egy rövid ideig 2016-2017 elejéig volt olyan autó, amit örök ingyen töltéssel adtak el. Ezek a 2017 január előtt RENDELT autók. Ezek a későbbi tulajdonosoknál is mindenhol ingyen tölthetőek. Ezt sokan gigantikus előnynek veszik, de valójában hétköznap az ember nem használja a Superchargert, hanem otthon tölt. Én évente 5-6 külföldi nyaralással kb 60-80 ezer Forintot spórolok meg ezzel, nem releváns.
2016 legvégétől volt már az autóban 8 kamerás Autopilot2 rendszer, ez frissíthető akár FSD-re is. 2017 elejétől került bele az autóban az MCU2 infotainment ami hozta a netflixet, youtubeot, dashcamet és a sentry módot. Az MCU2 1500 dollárért frissíthető később is.
A facelift után az S60-70-75 akku valójában ugyanaz, szoftveresen korlátozva. Hosszú úton az ember sosem tölti tele az akkut a Superchargereken, így a kisebb kapacitás valójában nem hátrány. A faceliftes 60-70 modelleket egyébként a Teslanal lehet frissíteni 75-re.
...
Hatótáv? Az örök kérdés.
Az akksi nettó kapacitása ~65kwh. A fogyasztás alakulhat 13-30 között bárhol. A hatótáv ennek megfelelő. Nyilván télen pályán 150nel megeszi a 30at, városban meg országúton nyáron elvan 13 fogyasztással is.
Amivel számolni lehet, hogy kb 230-280 km után kell tölteni pályán, kb 20-30 percet, s lehet is tovább menni újabb 200km etapot. Tengerpartig lemenni 3db 20 perces töltés, ami Supercharger hálózatnak köszönhetően tényleg csak 1 másodperc és már megy is. Nincs app, nincs token, csak bedugja az ember és már tölt is.
Családdal utazva ugyanolyan menetidő van, mint egy hagyományos régi típusú autóval.
Viszont otthon nincs 1-2 hetente 5-10 perces tankolás, tehát összességében kevesebb időt tölt az ember tankolással, mint eddig.
A Teslák a töltőhöz érkezve előfűtik az akkut, így azonnal max. sebességgel tud tölteni.
Ezt olvasd el, folyamatosan frissítem - Renault Megane
Eltelt az utolsó frissítés óta 2,5 év, az autó idén már 11 éves lesz. Rosszat továbbra sem tudok róla mondani. Kilométerszámláló 190.000 km körül jár.
Ahogy múlnak az évek és gyűlnek a kilométerek már előfordulnak apró hibajelenségek, melyek az eredeti alkatrészek fáradásának következményei, mint pl.:
- az évekkel ezelött cserélt ablakmosó-szivattyút újabbra kellett cseréltetni, a régi megadta magát
- a vezető oldali első ajtó külső kilincse ragad egy kicsit, a rugónak nincs elég ereje arra, hogy az enyhén kopott mechanikát a helyére húzza, enyhén rá kell segíteni kézzel, de alapvetően gond nélkül működik
- a klímából "elszállt" a gáz, el kell vinnem szervízbe feltöltetni (hozzáteszem, hogy a 10 év alatt nem lett még a klímához nyúlva a tisztításokon kívül !)
És körülbelül ennyi. Szerintem ezek teljesen elfogadható hibák ilyen kor és futásteljesítmény mellett.
Orális fusztrációban szenvedőknek (élvezni is ér) - BMW 5 (E39)
Amikor kerestük az autót, azon kívül, hogy legyen e39 az alap bemenetek ezek voltak:
- legyen kombi,
- NE legyen M-csomagos (később miért ne)
- automata (hogy az asszony is vezesse)
- M54 -525i vagy 530i
- ne legyen kommersz színe
...
Kis kitérő a magyar valóságról:
I. Ami utólag lett felfedezve, persze gyanús volt ez már vásárláskor is, miért is lehet berepedve a műszeregység plexije? Itt hagyok egy kis gondolkodási időt........ na ki gondolná, hogy mókoltak? mondjuk nem km-t mókoltak legalább, hanem kitömték szigszalaggal a fékkopásjelző lámpáját. Istenem... széttörték benne az óracsoport házát is hátul. Ezúton is üzenem neked te ostoba, hogy látom sok időt töltöttél a dologgal, de 1: youtube: "e39 odometer open" sokat segít; 2: 10 ezer forint bele egy nyomorult fékbetét és 20 perc kicserélni, te meg kínlódtál az órával órákat... gratu, igazi magyar voltál
II. Az, hogy a DSC lámpa is ki van ragasztva, azon gondolom a fentiek ismeretében senki meg sem lepődik. Innen üzenem, hogy ha szántál volna 5 ezret egy diagnosztikára, vagy saját gépet rádugsz akkor három gombnyomással lehetett volna kalibrálni szerencsétlen jeladót. De te megint csak kontár gyökér voltál.
Átlagosból jeles - Kia Cerato
Na szóval, kezdjünk neki. Ez az autó olyan átlagos, hogy ezt a szót szerintem ez az autó ihlette. Semmiben sem kimagasló (talán a megbízhatóságában, mert 120 ezer km alatt soha semmikor nem hagyott cserben!, csak egyszer a fránya akku miatt de az más tészta), de mindenben jóóóó átlagos. Versenyezni nem kell vele, mert a váltó nem abszolválja a gyors váltásokat, illetve pontosabban nem is lehet vele gyorsan váltani! A teljesítménye is elég hervatag hozzá, hiába a papíron 105 Le, nem érezni, persze hamar megjegyzem ehhez 1200 kiló is társul pilóta nélkül. Itt megjegyezném, hogy mostanában 200 ezer tájékán mintha megtáltosodott volna, lehet meghallotta, hogy eladósorba fog kerülni :)
Korábbi merítések a Totalcaron
- Japán, német vagy olasz? Mindegyikkel szívni fogsz!
- Öreg Alfa, BMW, Honda és egy kakukktojás a heti merítésben, ahol ezúttal a 80-as éveké a főszerep.
- Mintha valami iszonyú drága exkluzív autóban ülnék
- Lehet, hogy már te is ültél benne. Válogatás a Népítélet keleti feléből
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.