Biztos feltűntek már a címlapjainkon azok a kicsi kék négyzetek, az úgynevezett csokik. Ezek segítik az olvasót abban, hogy kitalálja, milyen kategóriára, milyen témára számíthat az adott cikkben, a kreatív, blikkfangos cím mellett jó, ha ott van, hogy MűhelyPRN, Fotelnepper vagy mondjuk Használtteszt. Tavaly óta egy rikító világoskék, nexTC csokink is van, amit minden olyan cikk és sztori megkap, ami az autóipar történetében épp megnyíló törésvonalon túl történik. Ezt a törést nem kell bemutatni, nagyjából köztudott, hogy a belső égésű motorok hamarosan technológia szinten dobják le az ékszíjat, egy-két évtizeden belül a gyártásuk is leáll, helyettük pedig az alternatív hajtások lépnek porondra.
Egyelőre úgy néz ki, hogy az akkumulátor+villanymotor kombó lesz a meghatározó irányzat, de simán lehet, hogy hosszú távon a zöldhidrogéneseknek lesz igazuk, szóval lehet itt még egyházszakadás. Az autós média dolga egyebek mellett az, hogy bepillantást nyújtson az éppen tartó, évtizedes zsinatra, és kapaszkodót nyújtson a hívőknek, hogy tudják, mi a fene történik a fejük felett. Fekete füst jelentette a dízelpápa távozását, most meg épp kendercsuhás villanypüspökök celebrálják a szertartásokat, mi meg közvetítjük a Szent Péter tér oldalába támasztott furgonunkból, amit úgy hívunk, nexTC. Nyilván még nyakig benne állunk a hagyományos hajtások uralmában, az átállás nem megy egyik évről a másikra, de az infrastruktúra lassú kiépülése miatt igazából jobb is így. Mindenesetre úgy ítéltük meg, hogy érdemes lehet egy külön platformot is fenntartani ezeknek az alternatív hajtásokról és egyéb, jövőbe mutató technológiákról szóló cikkeinknek, egy olyan aloldalt, amin azok az olvasóink böngészhetnek, akiket a halványuló jelen technológiáknál jobban érdekelnek az újdonságok. Ők a nexTC-n tisztán, szűrve kapják az elektromos, hidrogénes, bioüzemanyagos, önvezetéses tartalmakat, egyelőre kísérletezünk, hogy mi lehet nektek a legjobb formátum, a címlap ezért még változhat.
Emellett egy külön Facebook-oldalt is nyitottunk. Miért van rá szükség? Eddig is elkommentelgettetek a Totalcar anyaoldalon, de úgy vettük észre, hogy a releváns posztok alatt a fundamentalista keménymag kitartóan méri a csapásokat az értelmes diskurzusokra. Ez egy idő után fárasztó. Az aloldal egy rezervátum/inkubátor szeretne lenni, ahol nyugodt körülmények között, nyilván kisebb számban - remélhetőleg családias, Belsőséges időket idéző környezetben - lehet majd elbeszélgetni a villanyautókról és minden egyébről, ami a közeljövőben átírja az autóipar viszonyait. Vagy nem írja át, és az egész elektromos mizéria 20 éven belül magába roskad, és viszi magával a szektor nagyjait. Ez is egy forgatókönyv, azért vagyunk itt, hogy ilyenek fölött is elmorfondírozzunk - fontos, hogy társadalmi vita is legyen a témában.
Eleinte biztos lesznek olyan szorgalmas trollok, orkok meg uruk-haiok, akik merő szórakozásból, de követni fogják az oldalt. Félreértés ne essék, az ellenvéleményeket is nagyon szívesen látjuk, sőt, sőt, sőt, de a rekreációs célú köpködésnek nem szívesen adunk helyet. Az irányelv a szokásos, igyekszik ésszerű lenni: hozzáadott értékkel bíró, az adott témához kapcsolódó kommentek jöhetnek, ontsátok őket dögivel, de akármennyire értelmes legyen is tartalmában az adott hozzászólás, ha a stílusát olyannak ítéljük, sajnos offolni fogjuk. Nem vagyunk gyufaárus lányok, egy szintig lehet bazmegolni, de a személyeskedőket, az alsós harmadikosok módjára cívódókat, a cigányozókat, buzizókat, satöbbizőket szempillantás alatt vágjuk ki, aki pedig különösen visszataszítóan viselkedik, azt bónuszként a TC-ről is tiltjuk.
Mindenesetre reméljük, hogy egy tök jó közösség épülhet ki így, és olyan beszélgetések kerekednek majd, amikből a megrögzött Musk-hívőktől elkezdve a benzinben kandírozott konzervatívokig mindenki tanulhat, ad absurdum meg is barátkoznak egymással a felek. Itten a link még egyszer!
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
Az esetről videó is készült.
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.