Biztos feltűntek már a címlapjainkon azok a kicsi kék négyzetek, az úgynevezett csokik. Ezek segítik az olvasót abban, hogy kitalálja, milyen kategóriára, milyen témára számíthat az adott cikkben, a kreatív, blikkfangos cím mellett jó, ha ott van, hogy MűhelyPRN, Fotelnepper vagy mondjuk Használtteszt. Tavaly óta egy rikító világoskék, nexTC csokink is van, amit minden olyan cikk és sztori megkap, ami az autóipar történetében épp megnyíló törésvonalon túl történik. Ezt a törést nem kell bemutatni, nagyjából köztudott, hogy a belső égésű motorok hamarosan technológia szinten dobják le az ékszíjat, egy-két évtizeden belül a gyártásuk is leáll, helyettük pedig az alternatív hajtások lépnek porondra.
Egyelőre úgy néz ki, hogy az akkumulátor+villanymotor kombó lesz a meghatározó irányzat, de simán lehet, hogy hosszú távon a zöldhidrogéneseknek lesz igazuk, szóval lehet itt még egyházszakadás. Az autós média dolga egyebek mellett az, hogy bepillantást nyújtson az éppen tartó, évtizedes zsinatra, és kapaszkodót nyújtson a hívőknek, hogy tudják, mi a fene történik a fejük felett. Fekete füst jelentette a dízelpápa távozását, most meg épp kendercsuhás villanypüspökök celebrálják a szertartásokat, mi meg közvetítjük a Szent Péter tér oldalába támasztott furgonunkból, amit úgy hívunk, nexTC. Nyilván még nyakig benne állunk a hagyományos hajtások uralmában, az átállás nem megy egyik évről a másikra, de az infrastruktúra lassú kiépülése miatt igazából jobb is így. Mindenesetre úgy ítéltük meg, hogy érdemes lehet egy külön platformot is fenntartani ezeknek az alternatív hajtásokról és egyéb, jövőbe mutató technológiákról szóló cikkeinknek, egy olyan aloldalt, amin azok az olvasóink böngészhetnek, akiket a halványuló jelen technológiáknál jobban érdekelnek az újdonságok. Ők a nexTC-n tisztán, szűrve kapják az elektromos, hidrogénes, bioüzemanyagos, önvezetéses tartalmakat, egyelőre kísérletezünk, hogy mi lehet nektek a legjobb formátum, a címlap ezért még változhat.
Emellett egy külön Facebook-oldalt is nyitottunk. Miért van rá szükség? Eddig is elkommentelgettetek a Totalcar anyaoldalon, de úgy vettük észre, hogy a releváns posztok alatt a fundamentalista keménymag kitartóan méri a csapásokat az értelmes diskurzusokra. Ez egy idő után fárasztó. Az aloldal egy rezervátum/inkubátor szeretne lenni, ahol nyugodt körülmények között, nyilván kisebb számban - remélhetőleg családias, Belsőséges időket idéző környezetben - lehet majd elbeszélgetni a villanyautókról és minden egyébről, ami a közeljövőben átírja az autóipar viszonyait. Vagy nem írja át, és az egész elektromos mizéria 20 éven belül magába roskad, és viszi magával a szektor nagyjait. Ez is egy forgatókönyv, azért vagyunk itt, hogy ilyenek fölött is elmorfondírozzunk - fontos, hogy társadalmi vita is legyen a témában.
Eleinte biztos lesznek olyan szorgalmas trollok, orkok meg uruk-haiok, akik merő szórakozásból, de követni fogják az oldalt. Félreértés ne essék, az ellenvéleményeket is nagyon szívesen látjuk, sőt, sőt, sőt, de a rekreációs célú köpködésnek nem szívesen adunk helyet. Az irányelv a szokásos, igyekszik ésszerű lenni: hozzáadott értékkel bíró, az adott témához kapcsolódó kommentek jöhetnek, ontsátok őket dögivel, de akármennyire értelmes legyen is tartalmában az adott hozzászólás, ha a stílusát olyannak ítéljük, sajnos offolni fogjuk. Nem vagyunk gyufaárus lányok, egy szintig lehet bazmegolni, de a személyeskedőket, az alsós harmadikosok módjára cívódókat, a cigányozókat, buzizókat, satöbbizőket szempillantás alatt vágjuk ki, aki pedig különösen visszataszítóan viselkedik, azt bónuszként a TC-ről is tiltjuk.
Mindenesetre reméljük, hogy egy tök jó közösség épülhet ki így, és olyan beszélgetések kerekednek majd, amikből a megrögzött Musk-hívőktől elkezdve a benzinben kandírozott konzervatívokig mindenki tanulhat, ad absurdum meg is barátkoznak egymással a felek. Itten a link még egyszer!