Letűnt idők sportkocsija
Válogatás a legfrissebb Népítéletekből
A magas színvonalon semmilyen autó - VW Golf
A kategória teremtő, a középkategória etalonja, a referencia minden konkurens tesztelésénél… meg hasonlók. Erre tényleg jó. Vannak autók amiket lehet szeretni a formájuk miatt, vagy a beltér otthonossága szippant be, vagy a penge futómű hoz lázba, netán a mérges motorja miatt imádod minden reggel amikor elindulsz vele. Vagy lehet utálni mert elcseszték az ergonómiát, logikátlan menükben kell kotorászni funkciók után vagy mert mindig zörög benne valami, bevillan a csekendzsin, csöpög valami leve a garázs padlóra, lomha mint a lajhár, rövid az ülőlap… de az autó ezektől lesz valamilyen.
...
A Golf az nem ilyen. Az nem lesz semmitől valamilyen, marad semmilyen mert Golf. A modern autógyártás tengerének középvízszintje, a Wolfsburgi magassági ősjegy. Ez egy mérnöki munka, ne keverj már bele mást, ember! Ez itt nem Itália! Nem értem azokat a bojrészereket akiknek álmaik netovábbja egy Golf, és amikor végre megszerzik mindegy milyen eladósodás árán mindegy melyik régebbi generációt akkor úgy feszítenek benne mint a pók a lucernásban.
Ha használt autót vennél!
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Letűnt idők sportkocsija - Corvette '68
Három japán autó és 11 évnyi BMW-zés után kötöttem ki az első amerikai autómnál. Hobbiautóként egy BMW Z3 majd egy Z4 utódja lett. A Z3 youngtimerként elég magasra tette a lécet tartósságban és megbízhatóságban, a Z4 (E89) pedig precíz vezetési élményben. A japán autóim (323F, Celica) és a BMW-k mind élményautók tudtak lenni kanyargós utakon, de a szürke hétköznapokban is jól megállták a helyüket. Na, a Corvette mindennek a tökéletes ellentéte, mégis ezt szeretem a legjobban mind közül.
Igénytelen családi hombár - Ford Galaxy
Két éve használtam a 2004-es gyártású Mercedes C220-amat nagy megelégedéssel, amikor kiderült, hogy hármasikreket várunk. A Merci tökéletes volt az addigi használatra: napi ingázás Debrecen és Nyíregyháza között 5 literes átlagfogyasztás, néha autópálya 7 liter körül, nagyon olcsó szervizelés. 80%-ban egyedül használtam, hosszabb utazásra a feleségemmel, ritkán családtagokkal vagy kollégákkal 4-en, 5-en is kényelmesen elvoltunk benne. A Mercit fillérekért passzoltam el, azóta is visszasírom.
De megváltoztak az igények, váltani kellett. Külföldön dolgoztam éppen, a fateromra bíztam a batár beszerzését. Galaxy, S-Max, Previa, Alhambra, Sharan volt a kiszemelt falka, kb 5 milliós plafonnal 2015-ben. Új sajnos nem jöhetett szóba, 8-9 millió körül mentek akkor a szalonautók, nem akartam hitelt felvenni.
Nagyon szeretem! - Mazda 6
Hogy miért vettem Mazda 6-ot a Nissan Primera p11 után? Azért mert tetszett a formája. Meg japán. Na meg hogy dízel. Ennyi!
Igen, mindenre 10 csillagot adtam, de nem tehettem mást. Nagyon szeretem ezt az autót, mindig örömmel ülök bele.
Fél-Porsche ami nagyon rendben van - Opel Corsa
Alapvetően városi araszolásra kerestem életem első új autóját, amely a bringámnál többet, de azért még elfogadhatóan keveset fogyaszt és nem kell sokat bajlódni vele. Meg még lehetőleg legyen valami egyénisége is. Rendszám és alvázszám ellenőrzéseim során rengeteg csalásba futottam bele, amikor a használtautókat néztem, így jutottam arra a következtetésre, hogy az új autó drága persze, de az ember kifizet vele egy biztosítást arra, hogy nem ült még elmebeteg benne.
Alulról indítottam és a Dacia után meglepően a Corsa F következett, kerek 4 milláért (ez egy évre rá 1 millával drágult).
Korábbi merítések a Totalcaron
- Csapassunk vagy andalogjunk? Mindenre van megoldás
- Ilyen az amikor egymás mellé kerül a szerpentinvadász 911 Carrera és békésen andalgó W124-es
- A luxustól a keleti blokkig
- A korszak néha ugyanaz, de hatalmas a különbség.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.