Heti merítés
Válogatás a legfrissebb Népítéletekből
Ez nem autó, ez műszer. Kényelmes, nagy műszer. - Volvo S80 V8
Mit gondol az ember egy V8-asról? Aszfaltszaggatás, bolygógyilkolás, mindenféle maszkulin hangok felmorajlása a jármű különböző pontjairól, és az az elégedett életérzés, hogy igen megvan megérdemlem, égjen csak az az agyonfinomított dinoszauruszlé, nem érdekel, enyém a világ.
De ez egy Volvo. Ebbe ha beülsz, minden kézre áll, minimális díszítéssel mindennemű sallang nélkül. Ez egy szentély. Meghitt mint egy templom, csendes mint egy kripta és minden a lehető legnagyobb mértékig letisztult. Nem tudsz mibe belekötni. Nem akarsz versenyezni, sem erőszakoskodni. Hangok alig, sebességérzet nulla, észre se veszed és 160-nal mész. És akkor elgondolkozik az ember, hogy milyen annak az illetőnek a lelki világa, aki V8-as szedán Volvo-t vesz.
Colombo kutyája - Peugeot 206
Annak ellenére hogy akad vele gond és párszor megmakacsolta magát összességében egy nagyon szerethető kis autó. A leállást okozó két hibája előtt mindíg voltak előjelei a komoly hiba eljövetelének de én nem foglalkoztam vele, mert lusta voltam. Már másfél éve járok ki vele Ausztriába hosszabb utakra és hiába lenne logikus nagyon nehezen tudnám rávenni magam hogy lecseréljem.
Mokány hangos olasz - Alfa Romeo Giulietta
Első autónak vettem, mindenképp alfa romeo-t szerettem volna, családilag is mindig olasz autóink voltak, a Brera, a 159-es és a Giulietta között vaciláltam, végül rá esett a választás, főleg mert újabb modell, könnyebb, és mert jó benzines motorok vannak benne (dízelt nem szeretem, meg városi használatra nem a legjobb), a 159-esben a benzines vagy sokat fogyaszt (1.75 tbi) vagy gyenge és megbízhatatlan.
Vállalható kompromisszum olcsó üzemeltetéssel - Dacia Spring
Jó tulajdonságok: remek fogású műanyag kormány. Narancs cérnával szépen megvart ülések. Nem csúcs ugyan, de legalább minőségibb a tetőkárpit is, itt nem spóroltak. A piac legolcsóban fenntartható autója, azon kevesek egyike, amelyiknek a hatótáv értékei nincsenek bekamuza, valóban kiautózható belőle az ígért hatótáv. 1 teletöltés 1000 Ft-ból megvan, ezzel 250 km-t lehet menni.
...
Rossz tulajdonságok: nemcsak a kormány, de a vezető ülésének magassága sem állítható. A hátsó üléstámla osztottan nem, csak egyben dönthető le. Igénytelen, kopogós műanyagból öntött beltér, izzasztó vegán bőr (műbőr) ülések, napon állva gyorsan felforrósodó beltér. Ha az utasod bevágja az ajtót, akkor kong a lemez. Nem tud 135-nél gyorsabban menni, ez a maximum amit tud pályán dombon lefele.
Nyugati kényelem - még a keleti utakon is - Renault Megane
Kétezres benzines kisautót cseréltünk le erre. Kinőttünk már a száguldozásból és kellett a kényelem és a raktér. Ezzel a motorral pont megy annyira, hogy ne érezzem kevésnek és ne kelljen félnem egy előzésnél, de az autó nem sugallja azt, mint az előző, hogy csak 180-nál kezdődik az élet. Lehet kényelmesen, nyugisan haladni. Mivel az előző is remekül felszerelt darab volt, nem volt kérdés, hogy nem fapados verzió lesz az új sem.
Korábbi merítések a Totalcaron
- Csapassunk vagy andalogjunk? Mindenre van megoldás
- Ilyen az amikor egymás mellé kerül a szerpentinvadász 911 Carrera és békésen andalgó W124-es
- A luxustól a keleti blokkig
- A korszak néha ugyanaz, de hatalmas a különbség.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.