Nagy gyártók legnépszerűbb modelljei 2: McLarentől a Porschéig
Háromrészes cikkünkben sorra vesszük a világ meghatározó autógyártóinak legnagyobb példányszámban elkelt modelljeit. ABC sorrendben haladunk, jelen, azaz második felvonásban pedig a McLarentől egészen a Porschéig jutunk el. Némely modell eladásairól pontos számaink vannak, viszont akad sok olyan is, ahol csak régebbi, hozzávetőleges, vagy akár egymásnak ellentmondó adatokból tudtunk dolgozni. Érdemes hát a darabszámokat ilyen szemmel nézni.

McLaren: 12C – több mint 3400 darab
Bár 1992 és 1998 között a legendás F1 volt az első utcai autó, mely a McLaren falai között készült, a brit sportautógyár személyautókra szakosodott részlege, a McLaren Automitive csak 2010-ben jött létre. Első modelljük a 12C (vagy MP4-12C) volt, melyből 2011 és 2014 között több mint 3 400 darab készült. Az autó közepén egy 3,8 literes duplaturbós V8-as kapott helyet, melynek 592 lóerejét egy hétsebességes duplakuplungos váltó továbbítja a hátsó kerekekhez. Érdekesség, hogy bár a McLaren szerint a 12C végsebessége 333 km/h, a valóságban 346-ot is sikerült belőle kihozni.

Maserati: Biturbo – több mint 38 ezer
A Maserati Biturbo főleg a motorja miatt különleges: ez volt az első sorozatgyártású autó dupla turbófeltöltővel, valamint hengerenként három szeleppel. A 90 fokos hengerszögű V6-os állítólag a gyártó Formula 1-ben is használt V8-as versenymotorjának egy távoli rokona, és létezett belőle 2; 2,5 és 2,8 literes változat is. A motort a Bitrubo gyártása alatt folyamatosan fejlesztették: a kezdeti karburátoros változatok után készültek befecskendezéses verziók is, a szelepek számát pedig idővel hengerenként négyre emelték. Állítólag egy hengerenként hatszelepes variánst is kifejlesztett a gyártó, ám ez sosem került az autóba.
Mazda: 323 – több mint 10 millió
A Mazda 323-at a világ egyes részein Familia, Protegé, és Allegro néven is árulták. 1963 és 1994 között az első hét generáció még a B szegmensbe tartozott, ám a nyolcadik és kilencedik kiadás már a C szegmenst erősítette. A kezdeti változatok egészen 1980-ig még hátsókerék hajtásúak voltak. A 323-ból 2003-ig több mint 10 millió készült, ezután a Mazda3 váltotta.
Mercedes-Benz: C-osztály – körülbelül 9 millió
A C-osztályt 1993-óta gyártja a Mercedes-Benz, az azóta eltelt 30 év alatt pedig a márka legsikeresebb modelljévé nőtte ki magát. A D szegmensbe (kompakt ügyvezetői autó) tartozó modell jelenleg az ötödik generációjában jár, az évek során pedig számos különböző kivitelben készült: szedán, kombi, kupé, sőt, a negyedik kiadásból kabrió is létezett. Legújabb, legdurvább változata a C 63 S E Performance, mely egy 469 lóerős, kétliteres, turbós négyhengeresnek és egy elektromos motornak hála 1020 Nm nyomaték mellett 620 lóerős.
Mitsubishi: Lancer – körülbelül 6,2 millió
A Mitsubishi talán legismertebb modellje még 1973-ban látta meg a napvilágot és jelenleg 10. generációjában jár. Evolution nevű teljesítményorientált változatai kifejezetten kedveltek a japán autók rajongói körében, és a raliversenyeken is bizonyítottak. Az Evolution III, IV, V és VI verziók 1996 és 1999 között négy egyéni és egy konstruktőri világbajnoki címet nyertek a WRC-ben. A Lancer globális forgalmazását 2017-ben leállította a Mitsubishi, részben a csökkenő eladások, részben a gyártó fókuszváltása miatt: másokhoz hasonlóan ők is elsősorban az SUV-kre és crossoverekre fókuszálnak.
Nissan: Sunny/Sentra/Pulsar/Almera – több mint 15,9 millió
A Nissan legsikeresebb modellje 1966-óta létezik, azóta pedig három névváltoztatáson is átesett. Ismerték Sunnyként, Sentraként, Pulsarként és Almeraként is, egészen 1980-ig pedig a Datsun neve alatt futott. Szedán, kupé és kombi változatokon kívül létezett belőle kisteherautó és pickup kivitel is.
Opel: Corsa – több mint 14 millió
A Corsa az Opel egyik legkisebb autója, mely 1982-óta készül, jelenleg pedig az ötödik generációjában jár. Első változata még egy 45 lóerős, 735 kilós csöppség volt 2,3 méteres tengelytávval, de már ebből is létezett GSi jelölésű sportos változat, ahogy kisteherautó kivitel is. Nálunk talán a Corsa B a legismertebb kiadás, melyből egykor rengeteg szaladgált hazák útjain. A jelenlegi, F jelölésű generációból Corsa-e néven már tisztán elektromos is létezik.
Peugeot: 206 – több mint 10 millió
Listánk eddigi tagjainál megszokhattuk, hogy az eladási számok általában több, esetenként tucatnyi generációból jönnek össze, ám itt más a helyzet. A Peugeot 206 1998-óta egyetlen kiadásban készül, mely egy 2009-es enyhébb ráncfelvarrást leszámítva többnyire változatlan maradt. Összesen 13 különböző motorverzióval árulták, melyek közül a leggyengébb egy 59 lóerős 1,1 literes, a legerősebb pedig egy 175 lóerős kétliteres, mellyel a B szegmensbe tartozó kisautó 7,4 másodperc alatt van százon, végsebessége pedig 217 km/h.
Porsche: 911 – több mint 1 millió
A Porsche 911 a világ egyik legismertebb sportautója, mely 1964 óta készül, és töretlen népszerűségnek örvend. Az összes 911-et hagyományosan hathengeres boxermotor hajtja, melynek első kiadása két litert és 130 lóerőt, legutóbbi verziója pedig 3,7 litert, két turbót és 641 lóerőt tud felmutatni. Érdekesség, hogy 1998-ig minden 911 léghűtéses volt. Eddig összesen nyolc 911 generáció készült: az első még 911 kódnéven, melyet a 930, 964, 993, 996, 997, 991 majd a 992 követett.
A sorozat első részéért katt ide.
Nagy gyártók legnépszerűbb modelljei 1: Alfától a Lotusig
Sorra vesszük a világ meghatározó autógyártóinak legnagyobb példányszámban elkelt modelljeit.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
