- Belsőség
- Parkoló Parádé!
- parkoló parádé
- nissan
- 300zx
- ford f250
- golf
- sziréna
- sárga angyal
- volvo
- corvette
- pp39
Kedvenc autóim az év első Parkoló Parádéjáról
Sütött a nap, mindenki jó fej volt, éljenek hát az áprilisi parádézók, akikkel találkozunk két hét múlva is.
A 39. Parkoló Parádén a szokásosnál kevesebb autót láttam a hatvanas és hetvenes évekből. Szerencsére a Nissan 300ZX sem fiatal már, hiszen 34 éve jött ki, és mivel egy opcionálisan biturbó V6-tal szerelt sportautó, évről évre egyre kívánatosabb. Utcán alig látni, úgyhogy remek, hogy kettő is kilátogatott a PP-re.
Kihagyhatatlan ziccer volt az F-250 mellé parkolni ezt a csodás állapotú Minit. Az esemény lényege egyébként az, hogy lehet vándorolni, tehát ha nem találtál jó helyet első körben, érdemes beszélgetni és helyet cserélni, hátha találtok jobb megoldást.
Nyegli sokat dolgozik a tematikus felhozatalon, a PP39 pedig nem szűkölködött a szirénás különlegességekben. Ezt a Golfot azért ma már ott tudnánk hagyni, de a kamerát úgysem.
Felvágós a Magyar Autóklub, hiszen annak idején nem holmi Fiat 500-zal segítették a bajba jutott autósokat, hanem egyből egy sokkal komolyabb Steyr-Puch-hal. Sárga angyal 23 lóerővel 1960-ból.
Erről az autóról külön olvashatsz a Totalcaron (cím: Az igazi bontószökevény), de szuper volt élőben is látni. Megszállottnak kell lenni ahhoz, hogy pont ezt az amerikai rendőrautót építsd meg magadnak, miután megmentettél egy belga Volvót egy szekszárdi vastelepről. Éljenek hát a megszállottak, mert nélkülük nem történne semmi.
Jól szól a GT-R húzott V6-osa, persze, de ha mellette egy ilyen Fiat Cinquecento Abarth, akkor egyértelmű, mi érdekel jobban. A Fiat volt olyan kedves, és annak idején nem árulta a Cinquecentót ebben a formában, hanem az Abarth elemeket külön lehetett megvásárolni a Sportinghoz. Ez itt elég jól összeállt, és sárgában tökéletes.
Négyajtós kocka Ford Explorert viszonylag olcsón lehet venni, itt viszont Szentkuti Ákos kolléga szemléli meg épp, milyen is egy immár OT-s Eddie Bauer Edition. Masszívan menő, természetesen.
Corvette C7-ből én csak a simát próbáltam, pedig az igazán súlyos durvulás a Z06-tal indul. Azt a kompresszoros motort én a CTS-V-ben padlóztam, úgyhogy azóta is vágyok a C7 Z06 élményre. Ezt rendesen megcsinálták, hiszen az utolsó orrmotoros Corvette platform volt a C7.
Lopakodik a gyönyörű Renault 16, pedig előző este még a találkozón volt a virágpiacon. Az eső elkerülte a PP39-et, így megleptek minket a klasszikusok is.
A Samurai egy életérzés, amit a modern Suzuki Jimny is elég ügyesen hoz. Kicsi, strapabíró, lelkes, így hát kész is az összes kalandra. Ilyen patina viszont nem lesz egyik napról a másikra.
A tavalyi utolsó PP-s galériámban is benne volt, most is itt van, és ha legközelebb is láthatjuk, tippelhettek, bekerül-e majd a válogatásomba. Ez egy csodás Alpine A310, és mindenkinek látnia kell, mik vannak a Hungexpo gyepén, ha elegen tudnak az eseményről.
A miatások nélkül nincs buli, és még olyat is láttam az NB-k között, amilyet Ákos vett nem is olyan rég. Az viszont itt egy vidám NA, picit távolabb a gyári állapottól.
Állítólag ez a Saturn SC1 Coupe úgy elázott, mint Boris Jelcin a reggeli fogmosás után, de aztán kiszárították, hogy megcsodálhassa mindenki, aki esetleg nem találkozott még a General Motors műanyagkarosszériás próbálkozásaival.
Itt-ott lyukas, biztos van más baja is, de nem számít, hiszen ez egy Alfa GT 1600 Junior. A duplavezérműtengelyes középút 1972 és 1976 között, amiből aztán lett Zagato is. Ez nem az, de kéne.
A Vento, ami Amerikában ugyanúgy Jetta volt, nálunk viszont a kilencvenes évek szedán hármas Golfja. Nem vágytam rá soha, de értem, ezekkel a felnikkel pedig pláne krúzolgatnék vele. A korszak Seatjai is egyre dögösebbnek hatnak, hiszen letisztult formák ezek.
A stáb flottájának egy része. Lehet fogadni, hogy a cápa BMW, vagy az Autobianchi került eddig többe. A Škoda nem játszik, hisz piszok olcsó szórakozás.
Van a kettes Golf, és van A kettes Golf. Legalábbis a PP39 kettes Golf versenyét ez nyerte, hiába volt ott a penge rendőrautó is. Bár szemben a Ventóval, ezzel nem mernék messzire menni.
Tudjátok, milyen ritka a W124-esbe az opcionális hétszemélyes lehajtható ülés? Ennyira, hogy akinek van ilyen Mercedes kombija, méltán ünnepelheti.
Mint ahogy az is örülhet, akinek A-rendszámos E30 coupéja van, motortól függetlenül. Láthatóan a legfiatalabbak is értékelik a klasszikus BMW stílusjegyeket.
A benzines TT-k karrierjének vége, az elektromos utódokról pedig nem tudunk még eleget. Ebben az első generációs Quattróban viszont benne van a félcső, láthatóan egyéb módosítások társaságában.
Vezettem 750-es Pandát, és senkit nem lepek meg vele, hogy nem egy rakéta. Cserébe mindenre jó, amit bizonyít ez a menő felniken futó Csepel bringás példány is.
Van az a vicc, hogy a fiatalabb, tehát mondjuk az elmúlt húsz évben épített Nivákat otthon szét kell szedni, majd újra összerakni, ha már az oroszok elfelejtették ezt megtenni. Bármi is a tapasztalatod velük, az nem kérdés, hogy Nivából lehet frankó terepjárót építeni, az arányok pedig nem öregszenek.
Buborékok! Teljes buborékcunami Sipi úr legendás tűzoltóautója mellett. Így még nem láttuk.
Mikor megérkezik a nemesség, hirtelen akad jó parkolóhely. Ez a 911 T rácáfolt a kritikámra, hogy az OT-s közösség kissé szerényen képviseltette magát ezen a PP-n. A tökéletes szín, az ikonikus forma, minden a helyén.
Első generációs Seat Ibiza Turbo. Giorgetto Giugiaro, vagyis az Italdesign formaterve az 1.5-ös Porsche-fejlesztésű motorral, 108 lóerővel. Penge versenytárs egy Fiat Uno Turbo ellen. Mondjuk utóbbi csak 1.3-as, 104 lóerővel.
Az EVO VI sokak kedvenc Lancer rallygépe, nem is véletlenül. Kékben tökéletes, mint ahogy bármilyen más színben is, vagy akár nagyon sárosan. Erre nagyon vigyáztak.
Ahhoz, hogy szemléletesen el tudd magyarázni a környezetednek, miért is előnyös a Wankel motor, nem árt egy felcsapott motorháztető, alatta a nevezett motortípussal.
Szerencsére két korai Mazda RX-7 is benézett a PP-re, így az imádott wankeles hangokból sem volt hiány.
Mutass még egy Favoritot ilyen állapotban. A ferdehátú, ami megmentette a gyárat, itt szerinte úgy, ahogy anno elhagyta. Silver Line, tehát már a VW alatt készült. Mi több, azóta volt az Erőmérőben is!
Nagyon durrogott ez a kék E36, mielőtt megkértük volna, hogy ne tegye. Ennek oka az, hogy egy M50-es hathengeres van benne, megfújva egy Borg Warner S300-as turbóval. A kardán egy X5-ből, a hátsó diffi pedig az E39-es M5-ből jött, így bírja is a játékot.
A Toyota Corolla AE92 coupé formában sok örömet tud okozni, pedig ez már az elsőkerékhajtású generáció 1.6-os motorral és akár 123 lóerővel.
A Renault 8 Gordini egy 89 lóerős veszedelem 1964-ből. Ez talán '66-os, tehát elől már duplalámpás. Nagyon kipróbálnám, hiszen Amédée Gordini tudta, mit csinál.
A négyajtós Ascona B-n valahogy érezni, hogy igazából kétajtósnak tervezték ezt az modellt. Majdnem ötven évvel később persze bármilyen formában menő, hiszen nem maradt túl sok ezekből az Opelekből. Ennek a fehér is jól áll.
A Škoda 120L egy életérzés, a skodás társaság pedig éli is rendesen. Nagyon helyes, mi pedig találkozzunk hát a következő Parkoló Parádén, két hét múlva. Vagyis május 14-én, vasárnap.
Köszönjük, hogy idén ennyire eljöttetek a Parkoló Parádéra!
2025-ben újra találkozunk!
Ilyen volt a Parkoló Parádé
- Vannak még tartalékok a V8-ban?
- Alkalomhoz illő előadással készülünk az idei utolsó, nyárzáró 44. Parkoló Parádéra, amit a V8 jegyében tartunk!
- Amikor az amerikai autók szeretetéből kinő egy háromnapos fesztivál a strandon
- Napsütés, strand, buli, koncertek és mindenfelé hatalmas V8-as motorok. Ilyen egy American Motors on the Beach fesztivál.