Japán, német vagy olasz? Mindegyikkel szívni fogsz!

Válogatás a 80-as évekből

2024.12.22. 11:53
0 hozzászólás

Totalszubjektív - Alfa Romeo GTV

53507

 A történet még '97-be nyúlik vissza.

Egy remekbe szabott anyagi összeomlás okán akkoriban egy Golf 1.6 D típusú rémálom kiegyensúlyozatlan tulajdonosa voltam. A négykerekű hibátlan volt, -13 fokon – ha hinni lehet a hőmérőnek – is pöccre indult, és ötliteres gázolajfogyasztással próbált meg szeretetet kicsikarni magának. Megjegyzem, ilyen elvtelen módszerekkel csak feleségemnél ért el kimagasló sikereket, engem hidegen hagyott, mint eszkimó a bálnazsírt.

A vétel napjától számított 21. napon sürgős késztetést éreztem arra, hogy a már amúgy is túl hosszúra nyúlt együttlétünket mindörökre megszakítsam. A tavasz közeledtét érezvén férfiúi vérem pezsegni kezdett, így az autópiac felé vettem az irányt.

És akkor, ott, megtörtént.

Megláttam Őt!

Merthogy természetesen Róla van szó. Szerényen piroslott háttal nekem, a piac egyik sarkában úgy, hogy először hátulról mutatta elképesztően karakteres vonásait. Álltam földbe gyökerezett lábbal, és már akkor tudtam, hogy Ő kell nekem, és semmi nem akadályozhat abban, hogy magamévá tegyem. (A semmi fogalomkörén persze kívül esett bizonyos nagyságú összeg megjelölése vételárként.) Vállalva ez utóbbi eset kiváltotta esetleges szívinfarktus kockázatát, határozott léptekkel az eladóként funkcionáló kedves bácsihoz léptem, úgy téve, mintha világ életemben GTV-t birtokoltam volna. Egyszerűen lenyűgözött az autó formája, arányai, egész megjelenése. A belső tér kiképzése, a műszerfal, az ülések mind-mind mint régi ismerősök üdvözöltek, holott azelőtt soha nem láttam ilyen autót. Utoljára kamaszkorom első szerelménél éreztem hasonlót, bár az nem volt ennyire intenzív.

Az ítélet ide kattintva folytatódik!

Egy kis Csikósi Alfa sztori

Végeláthatatlan szívás - BMW 535iA

51599

Az egész ott kezdődött, hogy munkából hazafelé jöttemben egy BMW-s kolléga felhívott, hogy a korábban 500 ezerért hirdetett bézs 535i most csak 200 000 forintért van fent a hasznaltauto.hu-n. Nosza el is mentünk még aznap este megnézni. Ez volt az első hiba amit elkövettem....

Ott folytatódott, hogy a vételkor rutinos cápásként is benyaltam, hogy 218 lovas, pedig láttam a lambdaszonda csatiját, és tudtam, hogy ha katalizátoros, akkor nem lehet 218 lovas. Mégis megvettem, talán a nagy köbcenti szédített meg.

Következő móka az volt, hogy mivel nem a forgalmiban szereplő tulajtól vettem, és mivel az abban szereplő már leadta azt az adásvételit, amit az adott neki, akitől én átvettem a kocsit, ezért kétszeres átírást kellett csinálnom, tehát az átírási illetéket kétszer kellett megfizetnem, ami egy ekkora autó esetében 70 000 Ft. Tehát csak az átírási procedúra annyi volt, mint az autó értéke, 200 000 Ft. Na, gondoltam ha már megvagyok a szívással, állítok szelepet, mert nagyon csattogott. Leszedem a szelepfedelet, és láttam hogy a vezérműtengelyen 12 bütyök közül kb 5-ből hiányzik vagy 1-1.5 mm. Ez rettenetesen sok... Nosza hengerfej le, vezérműtengelycsere. Be is szereztem egy bontott, jó állapotú tengelyt 15 ezerért, igaz Soltvadkertről, tehát 30-ra jött ki útiköltséggel. 

Ide kattintva az itélet folytatódik!

Kanyarvadászkombi - Honda Accord Aerodeck

69805

Főleg japán autókat nézegettem, mivel nem sokkal korábban az egyik haver minden tekintetben lelakott állapotú ’91-es dízel Lancerében magával ragadott, hogy még abban az állapotában is milyen finoman működik minden, különösképpen a váltó precizitása és kapcsolási érzete nyűgözött le. Innentől kezdve a Hahu-n csak öreg Mazdák, Mitsubishik, Toyoták és Hondák között keresgéltem, illetve fél szemmel figyeltem azért a benzines Mercedes W123 és W124 kínálatot is.

Autókeresés közben megnéztem és kipróbáltam egy Lancer 1.8 GTi-t ami egy bámulatosan finom autó volt, csak sajnos már egy átlagos fekvőrendőr is leküzdhetetlen akadályt jelentett számára, illetve egy szalon állapotúnak hirdetett 323-as Mazdát is (ami persze bőven nem volt szalon állapotú, ráadásul csak 1.3-as volt.).

Aztán egyszer csak újra megjelent egy már korábban is hirdetett Aerodeck hirdetése, ráadásul a szomszéd településről. Egy akkor őszintének tűnő 60 pluszos tulaj, és az ő őszinte állapotú autója. Persze utólag kiderült, hogy ezek közül inkább csak az autó volt őszinte (lásd kezdeti alkatrészcserék).

Ide kattintva az itélet folytatódik!

10 évvel később ilyen volt az Accord

Férfiak álma! - Porsche 911 Carrera Targa

31683

2004-ben vettem meg álmaim autóját, már kisgyerekként is ez tetszett, de nagyon.Az első tulajtól vettem, Ő vette még Stuttgartban, nagyon vigyázott rá, csak hobbiautóként tartotta, mint én is. Adott hozzá négy Fuchs felnit , szűrőket, kormányt, egyebeket. Annyira imádom, hogy néha csak úgy beleülök a garázsban és nézegetem, simogatom, Feleségem szerint ez már nem normális, de mindig mondom neki, hogy jobb, mint ha csajoznék...

Az ítélet ide kattintva folytatódik!

Így született a 911