Ha nem is jó, de legalább már szép a Bálna: helyzetjelentés
Szóval, az úgy volt, hogy szemmel látható összegek elköltése után, a Bálna belseje végre helyreállt. Attila kicserélt mindent, amit csak szerettem volna, vagy ami szükséges volt, így nem sokkal karácsony előtt végre elhozhattam tőle. A terv az volt, hogy vele karácsonyozunk majd vidéken, csakhogy közbejött egy havas időjárás-jelentés, a téli gumik hiánya, meg hogy, mint kiderült, az autónak benzinszaga van, és 30 litert eszik.
Nyugi, nem arról van szó, hogy ne számítottam volna a hathengeres motor és a kéttonna feletti önsúly relatíve magas étvágyára, de a 30 akkor is sok. A realitás valahol a fele körül, vagy azalatt kellene, hogy legyen. És hogy miért nem csinálta meg ezt is a mester? Hát, mert ő nem foglalkozik motorproblémákkal; ehhez ugyanis specialista kell, mindenki más csak találgatna, meg alkatrészeket cserélgetne feleslegesen az én kontómra, ahogy ez történt anno a W123 esetében is, amit végül az Árva András tett rendben.
A svájci panziós Mercije
Zöldséges Mercit általában a tartósság, az olcsó fenntartás miatt volt szokás szeretni. De a kínálat teteje egy kicsit más.
Szóval, a Bálna egy pöppet most megfeneklett az élet tengerén, ugyanis szerelőhöz vinni már nincs időm a Bamako rajt okán, ráadásul ott a halottas huszonhármas is, amit még fel kell készítenünk a futamra.
Volt viszont egy előre befoglalt időpontom kozmetikára – még akkor intéztem, amikor nem számítottam a heves benzinszagra –, amit nem mondtam le, hiszen legalább addig is történik valami a Cettel. Kozmetikus Attilánál – itt mindenki Attila, bakker – időpontot foglalni pedig egyszerűen lehetetlen. Szóval mentünk.
Szilveszter délutánja volt, amikor a Pólus Center parkolójából átparkoltam Gyömrőre, az ER Cleaner garázsának kapujába. „Gyííí, ez jól odavan” – horkant fel a mester, amikor szakmai szemeit először végigfuttatta a több, mint ötméteres testen. A Bálna ugyanis csak képeken festett jól, az évek és a fizikai behatások sajnos megtették a hatásukat, vagyis közelebbről vizsgálva már egyáltalán nem volt rózsás a helyzet. A motorháztető fényezése mint a smirgli, a napfénytető hosszában karcos, a krómok mattak, a felnik szintúgy, a fabetétek karcosak, a bőr zsíros és fényes, a padlókárpit pedig egyenesen fekete volt, holott szürkének kellene lennie.
Szóval, volt mit tenni, ezért a teljes csomagot kértem, ami végül hét napig tartott. A mester elmondása szerint – vele általában megcsináltatom a saját , megtartásra szánt autóimat – az utastér még csak-csak megvolt két nap alatt, az igazi kihívást a csomagtér, a pótkerék meg a motortér jelentette, mielőtt nekiállt volna a legnehezebb résznek, a polírozásnak. A fényezés ugyanis számos pontján javítva volt már korábban, csak nem sikerült túl jól; szögből nézve olyan volt, mintha zománcolták volna. Ez pedig nem segít, ugyanis minden elem más, vagyis minden elemnél tesztelni kell a korongot, az anyagot, meg az alkart.
Visszacsiszolás, polírozás, visszacsiszolás, polírozás, visszacsiszolás, polírozás – váltogatták egymást a fázisok, amíg végül tökéletes nem lett az eredmény. Kértem kerámiát is – ha már lúd, legyen kövér alapon –, amiből a felnik is kaptak, ráadásul az első, üveg fényszórókat is lefóliáztattam, hiszen újak, a régiek pedig tele voltak apró, tűhegynyi pontokkal, gondolom, a kavicsok miatt.
Szóval, itt tartunk most, ez egy rövid helyzetjelentés volt. A Bálna esztétikailag tökéletes lett, már csak egy-két apróság van hátra tavasszal, amikor végre melegszik egy kicsit az idő, és nem törnek a műanyagok. Előtte pedig némi motorszerelés, ami remélhetőleg megoldja majd a túlfogyasztást meg a torokmaró benzinszagot, ami miatt már cseréltünk leömlő tömítést, lambdaszondát, meg külső hőmérséklet jeladót, de a helyzet nem lett jobb, csak hibakód nincs már. Most viszont lelépek a közeli Gambiába, csak már a másik Mercivel – kész szerencse ugyanis, hogy ennyi pénznyelő van a háznál. :)
Megérkeztünk Afrikába
Az egykor temetőben szolgáló pompakocsiból lett „versenyautó” már Afrikában.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
A formatervezés legmegosztóbb alakjának a Ferrari, a BMW, de még Lamborghini Miura sem volt szentLuigi Colani legfurcsább modelljei
A német dizájner mindent a saját világára formált, amivel jogosan kiérdemelte a szakma legmegosztóbb elismerését.
- Hírek
7500 liter felesleges üzemanyagot locsolt szét az úton egy amerikai kamionos
A férfi azért tette ezt, hogy megszabaduljon a tartálykocsijában maradt felesleges szállítmánytól.
- Hírek
Lewis Hamilton és Edward Norton újraalkották a Meglógtam a Ferrarival egyik ikonikus jelenetét
Az eredmény egészen szórakoztató lett.
- Hírek
Hanyatlás a Daciánál, miben reménykednek?
A Bigster adhat nagy lendületet a Daciának az év hátralévő részében.
- Tesztek
Minden dízeles lázálma egy gázos DusterTeszt: Dacia Duster ECO-G 100 Essential
A fapados Duster egy remek ár/érték arányú autó, de az alapfelszereltséggel rettenet puritán.
- Hírek
Guinness rekordot döntött az USA legöregebb regisztrált mentőautója
A közel 5000 kilométeres útjuk során egész Amerikát átszelték.
- Nepperűző
Nem adták meg az elsőbbséget, csattantunk. Mennyit ér így a 2019-es Kiám?
Elsőtulajos, 58 ezret futott, automata, népszerű típus. De mennyit csap le az árból egy baleset?
- Hírek
Eladó egy nagyon ritka Chevy Camaro, lehetetlenül kevés kilométerrel
A modell az egyedi külső jelek mellett kicsivel erősebb is, mint a normál változat.
- Hírek
Annyit estek a Tesla részvényei, hogy már a SpaceX Elon Musk legértékesebb tulajdona
Kedden egyetlen nap alatt 5,4 százalékot esett a részvények árfolyama.
- Hírek
Forgalmi: nincs; jogsi: nincs; drog: van! 20 éves nő menekült a rendőrök elől Győrben
Közúti ellenőrzés elől akart meglépni egy 20 éves nő Győrben.
- Hírek
A BMW rárepül a Tesla üresen hagyott helyére a piacon és nincs ezzel egyedül
A Toyota is helyet kérhet magának.
- Szerelem
Végig AmerikánVolkswagen Golf I Alaszka-Tűzföld expedíció (1974)
Az első, amerikai kontinensre szállított Volkswagen Golfokkal északról délre szelték át a kontinenst.
- Hírek
Ford GT versenyautókból varázsol utcai szörnyeteget a Lynx Motors
A hírek szerint egy 1217 lóerős, kompresszoros V8-as lapul majd az ülések mögött.
- Hírek
Forró helyzet: Tesla töltőt akart felgyújtani, végül ő maga is lángra kapott
Újabb támadás ért egy Supercharger állomást az Egyesült Államokban.
- Hírek
(Frissítve) Baleset az M43-ason, lezárták az M6-ost Budapest felé - Útinform
Néhány baleset, váratlan esemény és építési munka is akadályozza a forgalmat Magyarország útjain.
- Hírek
Eladó egy darabka Top Gear történelem, de kell hozzá egy jó adag bátorság
107 593 mérföldet futott, eddig 13 tulajdonosa volt, de alapvetően jó állapotú.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk II. - 1970-es évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Meglepetés: a Tesla könyörög Trumpnak, hogy fejezze be, amit csinál
A Tesla is levelet küldött az Egyesült Államok külkereskedelmi hivatalának arra figyelmeztetve a kormányt, hogy a vámok padlóra küldhetik a céget.
- Nepperűző
Rozsdás sárvédő: eladás előtt fényeztessem, vagy inkább ne?
Teljesen sérülésmentes az autó, jelen állapotában látszana, hogy tényleg eredeti.
- Hírek
Muszáj sutba vágni a hagyományt: kínai technikára építhet SUV-t a McLaren
A McLaren? SUV-t? Kizárt dolog - mondták nemrég.
- Hírek
A legdurvább sport-Toyoták is hibridek lehetnek
Több okból is jól jönne ez a gyártónak.
- Közélet
Több százezres árajánlatot adott a márkaszerviz egy hibátlan alkatrészre? – Segítség, átvertek!
Olvasónk vásárolt egy dízel Volvót és már az egyik első szervizelés alkalmával több százezres hibát találtak az autóban.
- Hírek
Elmaradt a gépzsír, 7000 Grenadiert hívnak vissza
Banális hiba miatt hívják vissza az oldschool terepjárókat.
- Hírek
Elkezdődött a motoros szezon, üzent nekik a rendőrség
A cél a balesetek megelőzése.
- Hírek
Kicsontozott Model Y lehet a Tesla olcsó modellje
Tovább olcsósított gyártással vernének oda a kínai konkurenciának.
- Hírek
Óriási durranásnak ígérkezik az elektromos Octavia koncepciója
Nagy durranásnak ígérkezik: új formanyelvet és friss technikát ígérnek.
- Hírek
Nem Németországban készül majd a nyolcmilliós VW villanyautó
Mivel a kompetitív árazás a legfontosabb, a hatékonyság rendkívül lényeges a gyártás során.
