Elindult a KRESZ-Faktor! A háromfordulós tesztsorozat elsősorban fiataloknak (17-25 év), azon belül is a friss jogosítványosoknak szól, s a biztonságos közlekedés fontosságára hívja fel a figyelmet.
Naponta hallunk, látunk elrettentő, sőt, olykor tragikus közlekedési híreket, s a statisztikák azt mutatják: a közúti közlekedés legveszélyeztetettebb csoportját a 15 és 30 év közötti fiatalok alkotják.
Gyakori probléma a gyorshajtás, a biztonsági öv használatának mellőzése, alkoholos befolyásoltság, illetve a friss jogosítványos sofőröknél a túlzott önbizalom és a megfelelő rutin hiánya. Érdekesség, hogy a tapasztalatok szerint a friss jogosítványosok nem az elő kilométereken, az első néhány hétben szenvednek balesetet, hanem miután szereztek egy kis tapasztalatot, átesnek a ló túloldalá
Az NFM kezdeményezésére indult és a Hungaroring által életre hívott KRESZ-Faktor nem csupán a figyelmet szeretné felhívni a problémára, hanem a maga eszközeivel ahhoz is igyekszik hozzájárulni, hogy a fiatalok nagyobb biztonságban lehessenek az utakon.
Az első fordulóban (március 28-tól) a játékosok online teszt kitöltésével tehetik próbára KRESZ- és vezetéstechnikai tudásukat. A második forduló a kreativitásra helyezi a hangsúlyt. A versenyzőknek a lakóhelyükön megtalálható, jól működő közlekedési helyszínt vagy példamutató közlekedési magatartást kell bemutatniuk egyperces videóblogban, amelyet #kreszfaktor megjelöléssel a Facebookra töltenek fel.
Az értékelést szakmai zsűri végzi, amelyek tagjai a közreműködő szakmai partnerek közül kerülnek ki, Michelisz Norbert autóversenyzővelkiegészülve, aki nem csupán ismertsége, hanem hitelessége okán is jó üzenetet közvetíthet a fiataloknak. A végeredménybe az egyes videók kapott lájkjait is beleszámítjuk.
A döntőbe 50 játékos jut, azok, aki a legtöbb pontot érték el az első két fordulóban – ők a Hungaroringversenypályán mérethetik meg magukat elméleti és ügyességi feladatok kombinálásával (2017. június 13.). A győztes hazavihet egy elegáns, ugyanakkor dinamikus és praktikus autót – a játék főnyereménye ugyanis egy Volkswagen up!, amelyhez a Groupama jóvoltából egy éves Casco és kötelező felelősségbiztosítás is kapcsolódik.