From: Árpád
To: Winkler Róbert
Sent: Friday, July 11, 2008 9:14 AM
Subject: Xjr 1300 Yamaha teszt
Tisztelt Winkler Róbert !
Nagyon megörültem mikor megláttam a Totalbike oldalán, hogy tesztelik az új Xjr 1300 -as Yamahát. Sajnos az ilyen típusú motorokról ritkán írnak, bár egyre népszerűbbek a naked bikeok.Én is egy ilyen motort hajtok, bár az enyém 2004 -es évjárat. Abban az évben vettem 0 kilométeressen, elötte pedig egy 1999 -es évjáratút használtam még az SP kivitelt ami csak 3 dologban különbözött az alaptól ( Öhlins rugóstag, kétszínü fényezés, extrább ülés ). Egy 1994 -es FZR 1000 után ültem át az Xjr -re és nagyon megfogott a szinte teljessen alapjárattól használható bőséges nyomaték. Teljessen beleszerettem az Xjr-be az új változat a 2004- es pedig végképp meggyőzött, bár ezen kicseréltem átalakítottam egy két dolgot.
Tettem fel széles lapos kormányt, ez rengeteget javított a vezethetőségen, motorikussan is tuningoltam kicsit, hengerenként direktszűrőt kapott, sport kipufogót, ezt összehangoltattam, majd 2 foggal kisebb első lánckereket is kapott, ettől jobban kiforog 5 -ik fokozatban és jobban is gyorsul. Ezek az átalakítások után óra szerint 260-at mentem vele. Kivitte az órát persze itt biztos csal de 250 körül lehet valahol a vége, egy R1 -el mértük. Az biztos, hogy gyári állapotához képest jelentőssen jobb erősebb, brutálisabb lett. Ez ugye még karburátoros. Tettem fel 1 kis plexit is a szélvédelem miatt, ami 140-150 ig nagyon hatékony, ha hosszabb túrára megyek felteszek egy nagyobb Givi plexit.
A fékek tényleg nagyon jók. Én többször voltam már vele a Hungaroringen, tudom nem oda való de sok sportmotorost megtudok vele szorongatni akik a közúton csak a nyélgázt ismerik a pályán ahol meg lehetne kanyarba is menni ott meg csak bénáznak. Ahhoz, hogy szinte mindent ki lehessen hozni belőle pályán kellett csinálnom konzolt a lábtartóhoz, hogy feljebb legyen mert hamar leért és nagyon kopott. A kipufogót is elég magasra kellett emiatt tenni.
A legjobb köröm 2:27:06 volt, még 1-2 másodpercet ki tudnék hozni belőle de ez a max szerintem. Ez a típus tényleg nem kezdőknek való, ha tempós lendületes motorozásra akarjuk használni akkor nem lehet félválról venni. Az is biztos, hogy nem gyakori látvány az utakon, én is bárhol járok vele megcsodálják, szerintem a legszebb a kategóriájában. Csatoltam képet, videót is szerettem volna küldeni de túl nagy fájl, nem küldi el.
Üdvözlettel:
Árpád
Kedves Árpád,
Szép döntés!
Üdvözlettel:
Winkler Róbert

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
