Feladó: István
Küldve: 2008. november 5. 16:00
Tárgy: Tematikai észrevétel
Tisztelt Totalcar Szerkesztősége!
Sokszor tévedek az oldalukra, és olvasom a cikkeiket, amelyekről néha az a véleményem, hogy nem az olvasóknak készülnek.
Most nem akarnék olyan dolgokba belekötni, amelyeknél a szubjektum játszik főszerepet, de azért megjegyezném, hogy di gustibus non est disputandum - azaz nem szó szerint fordításban izlések és pofonok különbözöek!
Szerintem nagyon nagy tábora az olvsóknak nem osztja az Önök minősítéseit, amikor egy egy autókarosszériát leunalmasoznak, és pláne nem, amikor egy egy karosszérát, kocsikinézetet felmagasztalnak.
Az már külön uncsi nekünk olvasóknak, hogy Önök nagyon sokszor írnak olyan autókról, amelyből Magyarországon jó ha 5-10 db fut, vagy annyi sem.
Az olvasók nyála - ellentétben a szerkesztőségben dolgozó tesztelőkkel - nem csorog oly bőségesen olyan autók után amelyet 100 év takarékoskodás után sem tudnának megvenni, illetve az autó alapárából 3 olyan lakást is tudnának kp-ben kifizetni amelyben jelenleg laknak, és arra is 30 éves kölcsönt vettek föl.
Viszont szívesen olvasnánk olyan összehasonlító elemzéseket amelyek bemutatnák pl. a különböző autók fenntartási, üzemeltetési, szervizelési és javítási költségeit.
Most pl. egy biztosítékot cseréltettem az autómban amely rövid idő alatt 3 szakműhelyben is járt. Bármelyik műhely eldurranthatta kiszerelés közben azt a 40A-es biztosítékot. Egy ami biztos, hogy én ebben hibás nem voltam.
(Az autó egyébként 2 hónapos és 7 év garanciával rendelkezik!)
Az már már természetes, hogy mind a három szervíz a másik kettőre fogta a hibát. Én praktikus oknál fogva a hozzám legközelebb esőnél cseréltettem ki a bíztosítékot, miután a hibát egy negyedik műhely észrevette.
Na most azt nem minősítem, hogy ott ki akarták fizettetni velem a garanciális kocsi javítására eső alkatrész árát, de azon hanyattvágódtam, amikor megtudtam, hogy a biztosíték 5000.-Ft-ba kerül.
Utánanéztem néhány dolognak és elképedtem a gyári alaktrész árakon.
Az a kocsi amit 5 MFt-ért vettem kb. 20MFt-ba kerülne, ha alkatrészekből kivánnám összerakni.
Úgy jártam mint a viccbeli János bácsi akit fölvittek műrepülőzni:
"Ezt nem gondútam vóna!"
Nem is tudom akkor, hogy milyen kocsit szabadna nekem vásárolni.
Ebben pedig Önök nagyszerűen tudnának segíteni, mert minden adat a rendelkezésükre áll.
Föll lehetne venni egy preferencialistát ami állna 20-30 preferenciatényezőből.
Adhatnának egy preferenciasorrendet, illetve értéket Önök a saját megitélésük szerint. Ezen sorrend és értkrend alapján lehetne minősíteni szubjektív-objektíven a kocsikat, és kialakulna egy értékelési pontszám.
Azért használom a szubjektív-objektív kifejezést, mert ez a preferenciareláció az Önök értékeit képviselik, de meg kellene hagyni a lehetőséget az olvasóknak, hogy ők a saját értékrendjük alapján sorolják be ezeket a tényezőket.
Egy nőnek pl. sokkal többet fog számítani a karosszéria alakja, a kocsi színe, mint a kocsi gyorsulása, vagy végsebessége.
A férfiaknak meg pont ellenkezőleg.
Családosok sokkal jobban értékelik a kombi autót, mint egy kabriolét és ehhez hasonló eltérés millószámra van.
Ha volna egy ilyen - az olvasók által kitölthető - táblázat nagy könnyítést adnának az autóvásárlóknak.
Üdvözlettel
István
Kedves István,
Nehéz feladat elé állított, hiszen az agyam automatikusan ledobja az ékszíjat minden olyan olvasói levél átfutása közben, amelyben felbukkan a de gustibus non est disputandum fordulat. Komolyan: az ilyen olvasókat egy egzotikus szigeti túlélőshow-ba száműzném. Játsszák le egymás között, ki tudja a legtöbb felesleges latin idézetet, és a győztest vessék a cápák közé, miután ráadtak egy de gustibus no est disputandum feliratú kényszerzubbonyt.
Azon sajnos nem segíthetünk, ha Önnek unalmas olyan autókról olvasni, amik Magyarországon ritkák. Próbálunk róluk érdekesen írni, de megvannak a korlátaink. Ugyanakkor ez a feltételezése egyszerűen téves: a Rolls-Royce Phantomról írott tesztünk a megjelenés napján a teljes Index-konglomerátum messze legolvasottabb cikke volt.
Az Ön által vázolt táblázatot megpróbáltam elképzelni, de mielőtt összeállt volna a fejemben a kép, sajnos éber kómába estem.
Üdvözlettel:
Winkler Róbert
Főszerkesztő
Totalcar.hu

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
