Összefügg a péniszméret az autóválasztással?
Megfelelő mennyiségű válaszoló esetében az is vizsgálható, hogy például az opeleseknek nagyobb-e a renaultosoknál. A fenti vizsgálatok egyszerű statisztikai eljárásokkal elvégezhetők.
Tisztelt Winkler Róbert,
Egy autóvásárlási preferenciával kapcsolatos kérdéssel fordulok Önhöz. A kérdés maga meglehetősen komolytalan, ugyanakkor valóban érdekel, létezik-e szisztematikus vizsgálat arra nézve, hogy van-e összefüggés autópreferencia és péniszméret között. Én nem tudok módszertanilag korrekt módon kivitelezett, ilyen tárgyú vizsgálatról. Sokat hallani, hogy valakinek biztos azért van bálna kocsija, mert kicsi a farka, és azt is tudjuk, hogy minden mindennel korrelál valamilyen mértékben és a szignifikanciaszint lényegében csak a mintaelemszám függvénye. Arra gondoltam, hátha végzett valaki erre vonatkozó felmérést. Ha tud ilyenről, megtenné, hogy útbaigazít?
Amennyiben nem létezik ilyen vizsgálat, elég egyszerűen elvégezhető lenne egy felmérés. Lényegében csak egy anonim kérdőívre lenne szükség, amiben a válaszoló feltünteti autója típusát és tagjának méreteit (a hossz szerintem elég is). Az autó típusából megtudható a hossza és súlya is (méret). Természetesen az autó lökettérfogata vagy teljesítménye is érdekes lehet a péniszhossz vonatkozásában, de az alapvető kérdés szempontjából mellékes. Ami viszont fontosabb, hogy valamiféle indikátort érdemes lenne mellékelni a válaszoló anyagi helyzetéről, például a havi átlagos nettó jövedelme az utóbbi évben. Ez azért fontos, mert könnyen elképzelhető, hogy az alacsony jövedelmi szintűek esetében nem jut kifejezésre a péniszhossz az autóválasztásban, mert az anyagi korlátok nem teszik azt lehetővé. Látatlanban úgy képzelem, hogy az anyagi helyzet moderátor szerepet tölt be az autóméret és péniszhossz közötti kapcsolatban. Természetesen további (demográfiai) kérdésekkel is kiegészíthető az elemzés. Az autótípus megadása azért is érdekes, mert megfelelő mennyiségű válaszoló esetében az is vizsgálható, hogy például az opeleseknek nagyobb-e a renaultosoknál. A fenti vizsgálatok egyszerű statisztikai eljárásokkal elvégezhetők (pl. korrelációs elemzés, t-teszt és khi-négyzet teszt).
Ugyanakkor érdemes lehet összetettebb statisztikai modelleket is alkalmazni. Én szívem szerint egy PLS (partial least squares) ösvénymodellt építenék annak meghatározására, milyen mértékben jósolják be a válaszadók péniszméretét a gépjárművük műszaki paraméterei. Munkám során rengeteg ilyen ösvénymodellt építek és nyugodt szívvel tudom ajánlani. Egyik előnye, hogy nemparametrikus eljárásként kevésbé érzékeny a mintaelemszámra és a változók (mint kocsihossz, súly, lökettérfogat, teljesítmény stb.) eloszlási tulajdonságaira. Továbbá könnyedén végezhetők moderáció (pl. Anyagi helyzet hatása két változó kapcsolatának erősségére) és mediáció elemzések, és sokkal részletgazdagabb képpel szolgál, mint egy egyszerű korrelációs elemzés. Ha egy ilyen modellben például a péniszméret kimeneti változóhoz tartozó determinációs együttható .50, az azt jelenti, hogy a modellben szereplő változók alapján a péniszméret varianciájának 50%-a megmagyarázható. Az egyes változók továbbá súlyozottak, ami megmutatja, hogy az autó valamely vizsgált tulajdonsága milyen mértékben jósolja be a péniszméretet (regressziós együtthatók).
Még egyszer kiemelném, hogy ugyan nem egetverő fontosságú kérdésről van szó, de véleményem szerint igen érdekes a téma. A fent vázolt kutatási javaslat egyetlen nehezen kivitelezhető pontja az adatgyűjtés, az elemzést bármilyen statisztikában megfelelően járatos ember könnyedén elvégezheti számítógépes programok segítségével (a világ vezető PLS analizációs programja ráadásul ingyenes).
Persze az lenne a legjobb, ha létezne a kérdésre kész válasz (nem számítok tudományos folyóiratokban megjelent publikációkra). Amennyiben ismer ilyen vizsgálatot, kérem jelezze.
Tisztelettel,
Gábor
.Kedves Gábor,
Nem kenyerem a szignifikanciaszint, a mintaelemszám, a partial least squares és a súlyozott átlag, és azt sem gondoltam volna, hogy ez a téma valakit ennyire érdekeljen. Nem hinném, hogy volt már valaha ilyen vizsgálat, és azt sem hiszem, hogy az ön által javasolt metodika eredményre vezetne. A becsületkassza ugyanis valóban működik bizonyos területeken, mondjuk például Velemben, az ország más tájain ellenben még az árammal védett kertből is ellopják az uborkát.
Hogy jön az uborka a péniszhez? Az óhatatlan formai analógián kívül úgy, hogy ha valaki valóban virtuális péniszhosszabbítási céllal vásárol autót, akkor az eleve nem fog igazat mondani. Bár mivel az effajta felmérésekhez egyáltalán nem értek, el tudom képzelni, hogy az ösvénymodelltől mindenki elérzékenyül annyira, hogy őszintén tölti ki a kérdőívet:
„Autó: Ferrari California
Pénisz: 4,6 centiméter”
Ha összeállítasz egy kérdőívet, ránk mindenképpen számíthatsz. Nem feltétlenül hiszek a becsületkasszában, de most már engem is érdekel, hogy állnak a BMW-sek.
Üdvözlettel: Winkler Róbert

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
