Összefügg a péniszméret az autóválasztással?
Megfelelő mennyiségű válaszoló esetében az is vizsgálható, hogy például az opeleseknek nagyobb-e a renaultosoknál. A fenti vizsgálatok egyszerű statisztikai eljárásokkal elvégezhetők.
Tisztelt Winkler Róbert,
Egy autóvásárlási preferenciával kapcsolatos kérdéssel fordulok Önhöz. A kérdés maga meglehetősen komolytalan, ugyanakkor valóban érdekel, létezik-e szisztematikus vizsgálat arra nézve, hogy van-e összefüggés autópreferencia és péniszméret között. Én nem tudok módszertanilag korrekt módon kivitelezett, ilyen tárgyú vizsgálatról. Sokat hallani, hogy valakinek biztos azért van bálna kocsija, mert kicsi a farka, és azt is tudjuk, hogy minden mindennel korrelál valamilyen mértékben és a szignifikanciaszint lényegében csak a mintaelemszám függvénye. Arra gondoltam, hátha végzett valaki erre vonatkozó felmérést. Ha tud ilyenről, megtenné, hogy útbaigazít?
Amennyiben nem létezik ilyen vizsgálat, elég egyszerűen elvégezhető lenne egy felmérés. Lényegében csak egy anonim kérdőívre lenne szükség, amiben a válaszoló feltünteti autója típusát és tagjának méreteit (a hossz szerintem elég is). Az autó típusából megtudható a hossza és súlya is (méret). Természetesen az autó lökettérfogata vagy teljesítménye is érdekes lehet a péniszhossz vonatkozásában, de az alapvető kérdés szempontjából mellékes. Ami viszont fontosabb, hogy valamiféle indikátort érdemes lenne mellékelni a válaszoló anyagi helyzetéről, például a havi átlagos nettó jövedelme az utóbbi évben. Ez azért fontos, mert könnyen elképzelhető, hogy az alacsony jövedelmi szintűek esetében nem jut kifejezésre a péniszhossz az autóválasztásban, mert az anyagi korlátok nem teszik azt lehetővé. Látatlanban úgy képzelem, hogy az anyagi helyzet moderátor szerepet tölt be az autóméret és péniszhossz közötti kapcsolatban. Természetesen további (demográfiai) kérdésekkel is kiegészíthető az elemzés. Az autótípus megadása azért is érdekes, mert megfelelő mennyiségű válaszoló esetében az is vizsgálható, hogy például az opeleseknek nagyobb-e a renaultosoknál. A fenti vizsgálatok egyszerű statisztikai eljárásokkal elvégezhetők (pl. korrelációs elemzés, t-teszt és khi-négyzet teszt).
Ugyanakkor érdemes lehet összetettebb statisztikai modelleket is alkalmazni. Én szívem szerint egy PLS (partial least squares) ösvénymodellt építenék annak meghatározására, milyen mértékben jósolják be a válaszadók péniszméretét a gépjárművük műszaki paraméterei. Munkám során rengeteg ilyen ösvénymodellt építek és nyugodt szívvel tudom ajánlani. Egyik előnye, hogy nemparametrikus eljárásként kevésbé érzékeny a mintaelemszámra és a változók (mint kocsihossz, súly, lökettérfogat, teljesítmény stb.) eloszlási tulajdonságaira. Továbbá könnyedén végezhetők moderáció (pl. Anyagi helyzet hatása két változó kapcsolatának erősségére) és mediáció elemzések, és sokkal részletgazdagabb képpel szolgál, mint egy egyszerű korrelációs elemzés. Ha egy ilyen modellben például a péniszméret kimeneti változóhoz tartozó determinációs együttható .50, az azt jelenti, hogy a modellben szereplő változók alapján a péniszméret varianciájának 50%-a megmagyarázható. Az egyes változók továbbá súlyozottak, ami megmutatja, hogy az autó valamely vizsgált tulajdonsága milyen mértékben jósolja be a péniszméretet (regressziós együtthatók).
Még egyszer kiemelném, hogy ugyan nem egetverő fontosságú kérdésről van szó, de véleményem szerint igen érdekes a téma. A fent vázolt kutatási javaslat egyetlen nehezen kivitelezhető pontja az adatgyűjtés, az elemzést bármilyen statisztikában megfelelően járatos ember könnyedén elvégezheti számítógépes programok segítségével (a világ vezető PLS analizációs programja ráadásul ingyenes).
Persze az lenne a legjobb, ha létezne a kérdésre kész válasz (nem számítok tudományos folyóiratokban megjelent publikációkra). Amennyiben ismer ilyen vizsgálatot, kérem jelezze.
Tisztelettel,
Gábor
.Kedves Gábor,
Nem kenyerem a szignifikanciaszint, a mintaelemszám, a partial least squares és a súlyozott átlag, és azt sem gondoltam volna, hogy ez a téma valakit ennyire érdekeljen. Nem hinném, hogy volt már valaha ilyen vizsgálat, és azt sem hiszem, hogy az ön által javasolt metodika eredményre vezetne. A becsületkassza ugyanis valóban működik bizonyos területeken, mondjuk például Velemben, az ország más tájain ellenben még az árammal védett kertből is ellopják az uborkát.
Hogy jön az uborka a péniszhez? Az óhatatlan formai analógián kívül úgy, hogy ha valaki valóban virtuális péniszhosszabbítási céllal vásárol autót, akkor az eleve nem fog igazat mondani. Bár mivel az effajta felmérésekhez egyáltalán nem értek, el tudom képzelni, hogy az ösvénymodelltől mindenki elérzékenyül annyira, hogy őszintén tölti ki a kérdőívet:
„Autó: Ferrari California
Pénisz: 4,6 centiméter”
Ha összeállítasz egy kérdőívet, ránk mindenképpen számíthatsz. Nem feltétlenül hiszek a becsületkasszában, de most már engem is érdekel, hogy állnak a BMW-sek.
Üdvözlettel: Winkler Róbert