Tegnap jelent meg a második cikkem a budapesti Újlipótváros közlekedési katasztrófájáról, amelynek áldozatai gyalogosok, akiket a járdán gázolnak el a kereszteződésben karambolozó autók, áldozatok a bringások is, akik hiányos felfestések mellett kénytelenek végigtekerni ezen a szakaszon, de épp ilyen áldozat az a hölgy is, akit a mentők vittek el a legutóbbi, december közepén történt súlyos baleset után, a Gogol utca és a Hegedűs Gyula utca találkozásánál szétszóródott autómaradványok közül. Remélem, ő azóta jobban van. Ma jártam kint a helyszínen mert a Music FM élő műsorát is érdekelte az ügy. Amíg kint jártunk, mást sem láttunk, mint a stoptáblát értelmezni képtelen autósokat és néhány majdnem balesetet is.
Újlipótvárosban még mindig életveszélyes közlekedni
Megy az ötletelés az egyik legérdekesebb városrészben, ahol állandóak a karambolok, senkit nem érdekelnek a KRESZ-táblák és hagyomány a bunkó parkolás. Riport.

Legalább nyolc veszélyes kereszteződés van ebben a városnegyedben, de ami itt zajlik az országos érvényű: sok a bunkó az utakon és erre nincs felkészülve egyetlen hatóság sem. Az alábbi levél egy helyben dolgozó olvasótól érkezett. Hangvétele és tartalma kifejezi a helyzet komolyságát, de ezen kívül további tíz levelet is kaptam, amelyben szörnyű képest festenek az olvasók Budapest belvárosának közlekedési helyzetéről. Ha valaki most Prágából vagy Kecskemétről olvas, nyilván azt mormolja, miért tolom az orra alá újra és újra ezt a helyi érdekű témát. Válaszom, röviden: mert a jobbkéz-szabály, és az elsőbbségadási kötelezettségre figyelmeztető jelzések a világon majdnem mindenhol azonosak. Legyenek óvatosak, az ég szerelmére!
Feladó Egy olvasó
Címzett Zách Dániel
Dátum 2017. január 2.
Tárgy Cikkhez hozzászólás
A Újlipótvárosban még mindig életveszélyes közlekedni cikkéhez észrevételem: Az irodám ablaka közvetlenül a Gogol-Hegedűs Gyula utca sarkára néz. A keresztetződésben a baleseteleket csak munkaidőben észlelem. Itt heti 1-2 baleset történik (ami a cikkben szereplő évi 15-nél több, nem is kicsivel)
A fényképeken szereplő Volkswagen vs. Mitsubishi balesetet kollégám a sarkon cigarettázva látta. Ő hívta a mentőket, akik kb 20 perc múlva (!) értek ki. Kicsit korábban a tűzoltók, később a rendőrök. Szerencsére a Máltai Szeretetszolgálat egyik mentője véletlenül arra járt 2 perccel a baleset után, és ők látták el gerincsérülés gyanús sérültet, míg kiért a mentőautó. Mínusz pár fokban feküdt addig a hölgy a járdán egy takarón.
Tanult "szakmám" közlekedésmérnök, de egy percig sem dolgoztam benne. meglátásom szerint a kereszteződés hibái a következők:
- A Gogol utcába Váci útról bekanyaradó sofőröknek a Duna felé két kereszteződésben is elsőbbsége van, majd jön a STOP táblás Hegedűs Gyula. Közlekedés pszichológiailag ez nem szerencsés. A figyelmetlen autósok ismét elsőbbségre számítanak. Azonban ebből az irányból érkezik a vétkesek kisebb része. Ugyanis...
- ...jellemzően a Duna felől érkezik a "figyelmetlen" autós. A kereszteződés ebből az irrányból beláthatatlan. Naponta többször haladok át rajta, de a Duna felől rendkívül óvatosan merek csak bele menni, mert a kereszteződés előtt 4-5 méterrel szabad parkolni, és jellemzően parkol is ott valaki. Csak úgy látni be a kereszteződést, ha már belóg az autó eleje a kereszteződésbe. Este segít az érkező autó fényszórója, akkor könnyebb. Ha pedig a Hegedűs Gyulán érkező autó nagy sebességgel jön - ami jellemző, és a cikkben szereplő balesetnél is ez volt - akkor az ütközés már borítékolható a beláthatatlanság miatt. Több ilyen balesetet láttam. A vétkes autós becsorgott a kereszteződésbe, amit elkaszált a száguldozó elsőbbséggel rendelkező autós, aki aztán mutogatott a STOP táblára. Ilyenkor nem érdemes rendőrt sem hívni, mert a STOP tábla szentsége az adu ász a rendőrnek is. A gyorshajtás bizonyíthatatlan, és lényegtelenné válik, ha nincs személyi sérülés.
Ezek alapján ha a cikkeivel ésszerű megoldás felé szeretné terelni az illetékeseket, akkor véleményem szerint nem a közlekedési lámpa az optimális megoldás. Egyszerűen meg kellene emelni a kereszteződésben a szintet, ahogyan az a közelben több kereszteződésben tették ( pl Vág-Visegrádi kereszteződés) Így kevesebb és vélhetően a koccanásnál nagyobb baleset nem történhet. Ennek a fekvő rendőrös megoldásnak további előnye, hogy elektronikai probléma esetén is működik :)
December közepe felé láttam, amit két ember nagyon alaposan felmérte a kereszteződést. Valamit tehát fognak ott építeni.
Üdvözlettel
Egy olvasó

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
