- Közösség
- RSVPTC
- Használt autó
- NexTC
- villanyautó
- hibrid
- benzines autó
- költségek
- autós költségek
- bmw
- alfa romeo
- mazda
- kia
- dacia
Dízel vs. hibrid vagy bármi más
A február 20-án Dízelek a kukában: téged is manipulálnak címmel megjelent cikkünk az európai újautó-piac átrendeződésének körülményeivel, mértékével, illetve ütemével foglalkozott, és ennek magyar vonatkozásait vizsgálta. Egyebek mellett arra próbáltam rávilágítani, hogy számos paraméternek kell teljesülnie ahhoz, hogy valaki gond nélkül válthasson villanyautóra, hibridre, és még jól is járjon. Egyetlen aprócska szempont, hogy a magyar piacon tíz vásárlóból kilenc nem új autóban gondolkodik, a használtpiaci vásárlások zöme 500 ezer és 1,5 millió forint környékén zajlik, ráadásul a kínálatban arányaiban kevés a hibrid- és villanyautó, részben mert nem is ezekből hozzák a legtöbbet.
Dízelek a kukában: téged is manipulálnak?
Ki vegyen dízelt? Ki ne vegyen dízelt? Leváltja-e a villanyautó és a hibrid a megbélyegzett TDI-ket és ha nem, miért?
Az alábbi levelet egy olyan cég vezetője küldte, amely meg tudta fizetni a drágább technológiát, illetve ki tudta gazdálkodni a váltás indulóköltségét, hogy ez később megtérüljön. Magyarországon 365 ezer forint a havi bruttó átlagkereset, és ahogy az összesített piaci statisztikákból láthatjuk, ez a realitás vásárlási döntések vonatkozásában is.
A következő években nem számítok olyan jelentős gazdasági fordulatra, amely alapjaiban változtatja meg a magyarok autóválasztási lehetőségeit, sőt, a közlekedési szokásait, bár szerintem ez utóbbi a nagyobb probléma, illetve a nagyobb halmaz. Azért az, mert a helyszűke és a hatékonytalanság szempontjából teljesen mindegy, hogy milyen autóval járunk, ha az autók száma túl magas a városok keresztmetszetéhez képest, ugyanakkor a tömegközlekedés, a munkavégzési lehetőségek és a szociális intézmények struktúrája miatt mégis csak autózni kénytelenek egy csomóan, hogy ne álljon meg az életük. Gondoljunk csak az M0-áson reggel és délután kialakuló helyzetre!
Szívesen látnék egy olyan országos programot, amely a mostani paramétereket figyelembe véve nyújt általános, minden alacsony és közepes jövedelmű társadalmi csoport számára megoldást. Elsőként mindenki ülhetne eggyel magasabb környezetvédelmi besorolású, valóban kézben tartott műszaki állapotú használt autóba. Ezután üljenek többen egy autóba az ingázók közül és ezt támogassák állami programok is. Végül legyen hová letenni az autót a városhatáron lévő tömegközlekedési csomópontokon, és az ezekről elérhető járatok átlagosan, legfeljebb pár perc sétányira tegyék le az embereket a munkahelyüktől, az ovitól, iskolától. Az alábbiakban közreadjuk Sándor levelét, aki alapos összehasonlítással rendelkezik bizonyos benzines, dízel és hibridautók üzemeltetési költségeiről.
Feladó Sándor
Címzett Zách Dániel
Dátum 2020. február 21. 9:55
Tárgy Dízel vs. hibrid vagy bármi más
Szia Dani!
Érdekes cikk amit írtál a Totalcaron a dízelekről. Nagy részben egyetértek, de egy érdekes tapasztalati értéket hadd osszak meg.
1. Cégünknél van háromféle hajtású autó:
- dízel 1.5dci új Dacia Sandero, átlagfogyasztás 4,2 l/100km AdBlue. Korrekt értékekkel. Új ár bruttó 4,2M HUF
- dízel ALFA 159 1.9jtdm automata. (új kora óta nálunk van, 2007-es, futott valós km. 330000). Hibamentes, 1 gazdás. Jelenlegi értéke talán 800 ezer forint.
Átlag fogyasztás: 5,9 l/100 km.
- KIA NIRO hibrid 2 éves, új kora óta nálunk. Futott kilométer kb. 60000. Átlag fogyasztás 4,8 l/100km. Bruttó 7,6M HUF
- saját ügyvezetői autóm KIA OPTIMA PHEV SW (új kora óta nálam, ez az 1-es számú Magyarországon) Csak autópálya, vidéki utak, külföld, 29 hónapos 100 000km.
Átlagfogyasztás 4,01 liter/100km. Közel 1,9 tonna, 200 LE. (Lásd: SPRITMONITOR foxerhs) Vételár volt 2017-ben 12,6M HUF.
Utolsó ár, amikor még lehetett rendelni 14,3M HUF.
- MAZDA CX3 2.0 Skyactiv 14 hónapos, 13000 km. Fogyasztás csak város 6,5 l/100km (100% max. 20km /nap) Bruttó ára 5,2M HUF volt.
- ezeken kívül DACIA Dokkerek, RENAULT furgonok, SKODA Fabia benzines, FIAT DUCATO
2. Erős kontrollingot futtatunk az összes autóra az alábbi összes költség figyelembe vételével:
cégautó adó, szerviz, értékcsökkenés, gumik, biztosítások, autópálya díjak, hitelkamat, stb. A bruttó költségek az alábbiak szerint alakulnak.
DACIA SANDERO dízel 48,6.-HUF/km
ALFA 159 dízel 75.-HUF/km
KIA NIRO hibrid 47,1.-HUF/km
KIA OPTIMA SW PHEV 46.-HUF/km
MAZDA CX3 benzin 115,2.-HUF/km
DACIA Dokker új dízel 61.-HUF/km
RENAULT MASTER dízel új 93.-HUF/km
Ami ebből legszembetűnőbb: a két legolcsóbb összköltséggel üzemeltethető autó a két legdrágább és egyúttal a legmodernebb, a KIA hibrid és PHEV (plug-in hibrid).
Az OPTIMA PHEV ugyanabból a pénzből fut, mint a hatvan százalékkal olcsóbb, vadonatúj, rendkívül takarékos DACIA Sandero, AdBlue dízelmotorral.
És itt el is dőlt a meccs. Majdnem kéttonnás full-full extrás OPTIMA PHEV vs. 1200kg-os Dacia Sandero. A ma elérhető összes extrával felszerelt KIA PHEV vs. fapados DACIA? A KIA nem büdös - DACIA SANDERO AdBlue büdös és csípi az ember szemét a kipufogógáz.
Egyszer kell oda eljutni, hogy új autót veszel, onnantól max. három év csere és összköltségében olcsóbb vagy ugyanannyi lesz, mint egy 10-20 év közötti roncs.
3. Következő autó az OPTIMA PHEV helyett full EV (villanyautó) lesz. A 17 millió forintos Tesla összköltsége 40.-HUF/km körül jön ki hozzátéve, hogy a cégnél nálunk napelemes rendszer van MENNEKES 22kW-os töltővel, közterületi töltőt alig fogok használni.
4. Januárban egy hetet töltöttünk Dubaiban. Ez volt az első olyan ország, ahol 100%-ban benzines és Hybrid Lexusok tömkelege fut az utakon. Soha sehol, semmilyen körülmények között nem éreztük a csípős kipufogó gázokat még a legkritikusabb forgalmi időszakban sem.
Versus Budapest vagy bármelyik nagyváros, ég az ember szeme 10 perc után.
Amivel nem lehet mit tenni, és semmiféle hókuszpókusz sem segít, az a büdös dízel. Lehet ezt ragozni, de ez az igazság. A modern PHEV autók bármilyen drágák, összességében verik a modern dízeleket.
Üdv: Sanyi
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
