4. Melyik – idei – közéleti témát tartod a legfelháborítóbbnak és miért?
Papp Tibor
Az öt évnél régebbi átírási ügyek elővételét (a NAV most akarja behajtani az elcsalt és elkavart átírási illetéket, persze nem azokon, akik hibáztak), bocsánat, önző vagyok, mert engem is érint.
Vályi István
Egyértelműen a tényt, hogy Magyarországon úgy kerülnek forgalomba lopott, okosított alvázszámú autók, hogy mindenközben több hivatalos szűrőn is keresztülmennek. Majd amikor nyakig ér a szar, akkor a vevő szívja meg és senkit nem botoznak véresre egy ekkora gerinctelen csalás miatt.
Stump András
Az eladott autó utáni parkolási díjas vegzálást. Nem is azért, mert egy szegény kismamát hurcoltak meg, hanem mert bárkit szívathatnak, és nincs tuti védekezés.
Andróczi Balázs
Amikor az eladott, át nem iratott autó parkolási bírsága miatt majdnem kilakoltattak valakit. Ilyen egy jogállamban elképzelhetetlen. (Már hogy egy érvényes adásvételi szerződés nem mentesít a más által összeszedett bírságok megfizetésétől.)
Kőbájker
Rezesova-ügy
Zách Dániel
Egér úti gyorshajtások, mert kiderült, hogy a rendőrség napi-heti gyakorlatként kaszált egy eltűnt sebességkorlátozó tábla helyén és nem kért bocsánatot.
Csikós Zsolt
A kismama, akinek majdnem elvitték a feje felől a házat égbekiáltó volt, nem állami vonatkozásút meg az Amarok-akciót tudnám elővenni
Winkler Róbert
Bende Tibor
Az öt évnél régebben átíratott autó utáni ismételt adószedést, amikor a tulajdonos ki van szolgáltatva, mert nincs lehetősége bizonyítani, ugyanos öt év után nem ad ki csekkmásolatot a Posta.
5. Mi volt az idei év legkellemesebb – autós vonatkozású – történése számodra?
Papp Tibor
Az, hogy összekötötték végre az M0 két szakaszát.
Vályi István
A tény, hogy a Bandival közösen életre keltett öreg AE86-os Toyotánkkal végre csapathattunk egy jót a saját rendezvényeinken.
Stump András
A 911 turbo nemzetközi bemutatója. Tökéletes helyszín, szédületes autó, jó időbeosztás. Két napra belekóstolhattam, milyen lehet ahhoz a szűk körhöz tartozni, akiknek ez is csak egy autó.
Andróczi Balázs
Az autókeresésem véget ért. A Ford Escort nem nagy durranás, de végre megint olyan autóban ülök, amiben megbízom, és ez megfizethetetlen.
Kőbájker
Csak motoros volt
Zách Dániel
Éjszakai rohanás Csikóssal és Pistával Érdre, majd egyenesen Kareszhoz, ahol a fel- és levezető beszélgetéssel együtt kb. hajlani háromig tartott a szerelés és a Csikós-féle havi klubösszejövetelek.
Csikós Zsolt
Goodwood a Porsche 911 Dakarral (953), no question. És minden alkalom, amikor a Kareszhoz mentem szerelni.
Winkler Róbert
A japánok újra elkezdenek rendes sportautókat gyártani, és ez végre úgy tűnik, igazi trend lesz.
Bende Tibor
A Trackdayek, és a Sokadalmak. Szerintem állat, hogy ennyire sok embert meg tudunk mozgatni.
6. Mi volt az idei év legkellemetlenebb – autós vonatkozású – történése számodra?
Papp Tibor
Nem az zavart, hogy Vettel nyerte az F1 világbajnoki címet, hanem az, hogy mennyire versenyképtelenek voltak a többiek.
Vályi István
Az, hogy a Faluvégi Faroláson beadta a kulcsot a Toyota sperrdifije.
Stump András
A februári SUV terepteszt, amikor befagyott a seggem is, aztán vagy öt percet vezettünk.
Kőbájker
Kifizettem 100 ezret egy régi parkolási bírságra valaki helyett, mert nem irattam át 2008-ban egy autót és még megírni sem érdemes.
Zách Dániel
Amikor Zsófi felhívott, hogy beleszálltak a kocsijába. Aztán kiderült, hogy senkinek nem esett baja, és akkor már nem idegeskedtem.
Csikós Zsolt
Az eladási adatok megpillantása.
Winkler Róbert
A downsizing, avagy a sok túl kicsi, turbós-kompresszoros motor, amik csak a katalógusban tudják az alacsony fogyasztási adatokat.
Bende Tibor
Amikor totálkárra törték a 190-es Mercimet.
Koncz János
Tegnapelőtt az L200-asommal nekitolattam egy betontömbnek, és a lökhárítót helyettesítő cső jobb oldala kicsit begörbült.
7. Mi az az alkatrész/extra, amit szívesen látnál minden autóban?
Papp Tibor
Pótkerék.
Vályi István
A Volkswagen érintőképernyős fedélzeti rendszerét. Logikus, egyszerű és gyorsan kezelhető. Valamint az RS4-es Audi motorját, azt a szívó V8-as csodát.
Stump András
Szívómotor.
Andróczi Balázs
A Toyota GT86 manuális váltóját.
Göbölyös Zsolt
Aktív radaros tempomat és automata váltó.
Kőbájker
Tempomat, tolatóradar, hülye-előjelző készülék.
Zách Dániel
Követőradar.
Csikós Zsolt
Tolótető, tempomat.
Winkler Róbert
Fejegység, esetleg érintőképernyővel, ami kivetíti a telefonunk naviját, zenéit, mindenét.
Koncz János
Robotpilóta
Bende Tibor
Szívómotor + 1.
8. Ellenkezőleg, mi az, amit örökre száműznél az autóiparból?
Papp Tibor
A menürendszerből állítandó klímát; az olyan kulcs nélküli rendszereket, amelyek mindenért bimbamolnak, és hiába van három képernyő, nem írják ki, mi a f@sz bajuk van épp.
Vályi István
A szellőztetés nélküli bőrüléseket, a robotizált váltókat és a kicsi turbómotorokat.
Stump András
Elektromos kézifék.
Andróczi Balázs
A fényes szürke, igénytelen, félrevarrt kárpitokat.
Göbölyös Zsolt
Elektromos kézifék, kulcs nélküli indítás és motoros csomagtér fedél.
Kőbájker
Elektromos hajtás, kibaszott ledes menetfény meg a többi nyálverős csicsa. Sőt, nagyjából az egész autóipart száműzném.
Zách Dániel
Az új emissziós normákkal agyonvágott régi motorkonstrukciókat.
Csikós Zsolt
Elektromos kézifék, utólagos xenon.
Winkler Róbert
Downsizig.
Bende Tibor
Az egy tonna feletti önsúlyt.
9. Melyik cikkedet szülted meg a legnehezebben és miért?
Papp Tibor
Nem szeretném megmagyarázni, gondolom, a címe elárulja: Miért kéne új autót venni?
Vályi István
Az Opel Cascada 1.6 turbo tesztjét. Úgy a kabriózás, mint a kicsi, feltöltött turbómotorok nagyon távol állnak tőlem, ráadásul a fotózás Balatonfüreden, na az is egy nagy szopó volt.
Stump András
Az ablakmosó-tesztet, mert egyszerűen nem volt elég hideg.
Andróczi Balázs
Mindet. De talán a Porsche-nap volt a legnehezebb – próbáltam valahogy átadni az élményt, de ez nem az én műfajom.
Göbölyös Zsolt
Nissan Juke Nismo – kerestem, hogy mi lehet benne a jó, de nem igazán találtam, nekem a forma sem jött be, Nismonak meg semmi sem volt benne Nismo, a váltó szépen agyonütötte. A Toyota Corolla is dobogós.
Kőbájker
Az összes robogós fos nehéz volt, azért, mert utálom őket.
Zách Dániel
Amikor minden információ a kezemben van, nincs gond az írással.
Csikós Zsolt
A Nissan Qashqai titkos bemutatót (és még nem is szültem meg, csak kínlódok). Júniusban voltam, elvesztek a jegyzeteim, sok minden történt közben, nem akart megjönni a gyári anyag, amikor megjött, üres volt, utána Göbi megírta a saját zseniális részét, én meg álltam a hideg iszapban.
Bende Tibor
Az összetörtem a Mercit. Szerettem.
10. Az idei tesztautó-listából melyik jármű az, amit jelenlegi helyzetedben szívesen birtokolnál és miért?
Papp Tibor
Majdnem a Škoda Rapidot választottam (aka Seat Toledo), aztán elgondolkodtam, hogy mennyire zavart a futómű mély dübögése. Talán a rövid Rapid Spaceback-nél újragondolom. A második jelöltem az 1,4-es dízel Kia Ceed kombi lenne, de tartok tőle, hogy még ennek sem szívesen fizetném a garanciális szervizeit. Lehet, hogy kinyögném, de nem akarok nyögni. Úgyhogy, maradt a Dacia Dokker. Talán.
Vályi István
Nem kérdés: a kétliteres, turbódízel Ssangyong Rextont. Az mindenre jó, egyszerű, mint a szög, senkinek nem mond semmit és nem fogyaszt sokat.
Stump András
Most pont jól jönne egy autó, amivel nem kell törődni, csak bele kell ülni és használni. Élvezeti cikknek van elég más, közlekedni meg bőven jó.
Andróczi Balázs
Fiesta 1.0 EcoBoost – kifejezetten jó móka, és városban nem kell több.
Göbölyös Zsolt
Skoda Superb 2.0 CR TDI DSG, nagy tágas, erős és kényelmes, jó váltóval, nem hivalkodó de kiforrott technika. A fenntartása is bírható.
Kőbájker
MT-01, de ez se hivatalos tesztjármű nem volt, se nem izgulok rá már annyira.
Zách Dániel
Volkswagen Golf TSI, mert keveset autózom és akkor fontos az ergonómia.
Csikós Zsolt
GT86 – kell ezt BÁRKINEK magyarázni?
Winkler Róbert
Rexton. Idén nem volt Cadillac Escalade tesztautó, úgyhogy marad ez. A Mazda3 nagyon tetszik, de én közepes SUV-ban szeretek tehénkedni, tehát minimum megvárnám a Skyactiv-CX5-öt.
Koncz János
Legyen a Dokker. Nem szeretem a feltűnést, ellenben kedvelem a praktikus tárgyakat.
Bende Tibor
C4 Picasso, mert szép, és kényelmes, és gazdaságos, és takarékos, és olcsó.
Itt bátran hozzászólhat ön is!