Üdvözlök mindenkit a Vulkán Művekből. Gyors helyzetjelentést adok. Karesznál már itt volt a rugószett, amelytől állítólag megjavul majd a váltó. Nincs róla kép, de képzeljenek el egy egycentis, vékony kis órarugót meg egy még kisebb műanyagpöcköt. Ennyi az egész, szét kell hozzá borítani a váltót, de ha jó lesz, akkor menjünk neki. Felemeltük, leengedtük a váltóolajat, szétkaptuk a váltót, szépen, tiszta és fehér helyen (az azért a műhelyben ritka) szétborítottuk a sajtot.

Aki látott már automataváltót belülről, az tudja, hogy apró hajszálrugók, nyomáshatároló kis golyók (biztos van pontos terminus technicus) és apró, műanyag határolók tömkelege. Szépen, óvatosan szét is húztuk a két sajtfelet, aztán összenéztünk: te baszdmeg, ebben szürke sár van. Mindenütt. Ezen a rugószett nem segít. Most vagy nekilátunk, és aprólékosan, pár nap alatt szépen kipucolunk mindent (és akkor még nem biztos, hogy az előzőleg soha ki nem cserélt olaj miatti sárból nem marad), és sziszifuszi munkával összeillesztjük. Ennyi időnk nincs, a végeredmény pedig még mindig kétes lesz.
Vagy... Karesz pöffentett egyet, rám nézett: na, gyere csak. Hogy, hogy nem, akadt itt egy pont ugyanilyen váltó. Hopp, becipeltem a műhelybe, közben végigöntöztem még a tökömet is olajjal és esővízzel. Nocsak, szedjük szét... nahát, ebben nincs szürke sár, nahát, hopp, így felcuppan.
Karesz csak mosolygott, tudta ő már előre, hogy ez ilyen lesz belül, de hagyott egy kicsit, hadd szopjak. Nna, hülye, most feltöltjük olajjal, aztán megmozgatjuk, hátha jó lesz. Ez egy ilyen ember. Karesz, te ezt tudtad előre, mi? Ja, hát raktam már össze pár ilyet. Amiben nem cseréltek soha olajat, az mind ilyen, nincsenek csodák. Na, menjünk ebédelni,11.58 van.
Ettől függetlenül a fékszalag még lehet rossz, és akár az is kiderülhet, hogy nem lesz jó, de nem hiszem, hogy meg ne oldanánk a problémát.
Itt tartunk, délután megjönnek az alkatrészek, Két darab Z-kar az első futóműbe, darabja 2000 Ft. Egyelőre.
Update 2.: Nem idézném szó szerint Kareszt (káegyesrugómegaf.szom), de a próbaút után nagyon úgy tűnik, hogy a váltócsúszás megszűnt. Ja, és lett első fokozat. Kicsit még állítunk rajta, de egyelőre a Bálna jobb, mint valaha volt.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
