Rulettkerék 3.
Rulettkerék 3.: Ennyit az órarugóról
Üdvözlök mindenkit a Vulkán Művekből. Gyors helyzetjelentést adok. Karesznál már itt volt a rugószett, amelytől állítólag megjavul majd a váltó. Nincs róla kép, de képzeljenek el egy egycentis, vékony kis órarugót meg egy még kisebb műanyagpöcköt. Ennyi az egész, szét kell hozzá borítani a váltót, de ha jó lesz, akkor menjünk neki. Felemeltük, leengedtük a váltóolajat, szétkaptuk a váltót, szépen, tiszta és fehér helyen (az azért a műhelyben ritka) szétborítottuk a sajtot.
Aki látott már automataváltót belülről, az tudja, hogy apró hajszálrugók, nyomáshatároló kis golyók (biztos van pontos terminus technicus) és apró, műanyag határolók tömkelege. Szépen, óvatosan szét is húztuk a két sajtfelet, aztán összenéztünk: te baszdmeg, ebben szürke sár van. Mindenütt. Ezen a rugószett nem segít. Most vagy nekilátunk, és aprólékosan, pár nap alatt szépen kipucolunk mindent (és akkor még nem biztos, hogy az előzőleg soha ki nem cserélt olaj miatti sárból nem marad), és sziszifuszi munkával összeillesztjük. Ennyi időnk nincs, a végeredmény pedig még mindig kétes lesz.
Vagy... Karesz pöffentett egyet, rám nézett: na, gyere csak. Hogy, hogy nem, akadt itt egy pont ugyanilyen váltó. Hopp, becipeltem a műhelybe, közben végigöntöztem még a tökömet is olajjal és esővízzel. Nocsak, szedjük szét... nahát, ebben nincs szürke sár, nahát, hopp, így felcuppan.
Karesz csak mosolygott, tudta ő már előre, hogy ez ilyen lesz belül, de hagyott egy kicsit, hadd szopjak. Nna, hülye, most feltöltjük olajjal, aztán megmozgatjuk, hátha jó lesz. Ez egy ilyen ember. Karesz, te ezt tudtad előre, mi? Ja, hát raktam már össze pár ilyet. Amiben nem cseréltek soha olajat, az mind ilyen, nincsenek csodák. Na, menjünk ebédelni,11.58 van.
Ettől függetlenül a fékszalag még lehet rossz, és akár az is kiderülhet, hogy nem lesz jó, de nem hiszem, hogy meg ne oldanánk a problémát.
Itt tartunk, délután megjönnek az alkatrészek, Két darab Z-kar az első futóműbe, darabja 2000 Ft. Egyelőre.
Update 2.: Nem idézném szó szerint Kareszt (káegyesrugómegaf.szom), de a próbaút után nagyon úgy tűnik, hogy a váltócsúszás megszűnt. Ja, és lett első fokozat. Kicsit még állítunk rajta, de egyelőre a Bálna jobb, mint valaha volt.