Rulettkerék 3. Kétszáznegyven kilométer fél nap alatt

2016.02.18. 06:12 Módosítva: 2016.02.18. 08:08

Azt már tudhatják előző beszámolónkból, hogy a reggel hektikusan indult. Ám miután kiderült, hogy a probléma valójában nem probléma, onnantól kezdve már gördülékenyen követték egymást az események.

Gördülékenyen, de egy kicsit lassan.

Az egész mai nap ott kezdődött, hogy 11 helyett délután egykor vettük fel Nyertes Kristófot, aki a legjobb kis reklámfilmet készítette pályázatunkra, és aki bár délelőtt még megilletődve ült a hátsó sarokban, mostanára már tökéletesen teli szájjal üvölt velünk, és sikerrel kivetkőzött szépfiúi szerepéből.

Kapcsolódó
Totalcar-olvasó a Rulettkerékben

Totalcar-olvasó a Rulettkerékben

Megvan a néhány hete meghirdetett videópályázat nyertese, aki velünk utazik élete autós kalandjára. Mi a kaland és ki a nyertes? Most kiderül!

A fals dumája az, hogy művészi csajos videókat szeretne forgatni a jövőben, mutatott is ízelítőt a telefonján, de azon csak az látszott, hogy egy tetovált kéz markolász egy tinédzser feneket. Ezt csak úgy margóra, hogy tudják, kit takar ez a szende arc. Azóta egymás között csak Kiskovinak hívjuk.

A lényeg, hogy kiértünk Budapestről, a benzinszag egy kicsit zavarja a srácokat, de nem kell túlaggódni. Egyrészt jó eséllyel ez az autó évek óta nem volt teletankolva, volt már ilyen kocsim, simán kilöttyenhet a szétrohadt vagy porózus betöltőcsőnél, pláne, ha ül a segge, mert meg van durrantva. A szag ráadásul a csomagtér jobb oldala felől jön, ahol a betöltő van, de 70-80-as tempónál már elmarad. Majd ha elfogy, akkor elmúlik a szag, benzinfolyást nem látni sehol. Az egyedüli aggasztó dolog ezzel kapcsolatban az lehet, hogy valami dzsuvát leold majd onnan, ahol évek óta nem járt benzin, és végigküldi az üzemanyagrendszeren a befecskendezőkig. Ez egyelőre nem történt meg, a Bálna kirobbanó erőben van, és ha úgy adódik, azért bármikor pöffentünk egy nagyot, és meglépünk a kísérő Multivan elől, pedig az sem gyenge. Szóval a tempó jó, ha sietünk, de nem tesszük.

Ezt mutatja az a tény is, hogy 15 kilométer után a dunakeszi Auchanban megebédeltünk. Alapvetően csúszkálásra alkalmas dolgokért mentünk be, de hamar rájöttünk, hogy a gumicsónak és a gyerekmedence elég ritka ilyenkor a hipermarketek kínálatában, úgyhogy be kellett érnünk három kerek tepsivel. A szakmaiság jegyében természetesen már leteszteltük őket, erről a későbbiekben számolunk be. Elidőztünk pár percig az S-méretű női body mellett, de végül nem vettük meg, pedig Borat szelleme kísértett erősen.

A fedélzeten a hangulat csodás volt, tényleg teljesen más gondjai vannak egy embernek egy ekkora autóban, mint egy négyes Golfban. Dávid és Kiskovi hátul fetrengtek, lábuk előtt egy rakás kábellel, töltővel és kütyüvel, néha még be is bólintottak, úgyhogy kénytelenek voltunk feltekerni elöl a hangerőt, nehogy már aludjanak.

Háromszor álltunk meg útközben, jellemzően azért, hogy megpróbáljunk netet csiholni hol a nemzetközi, hol a helyi (szlovák) SIM-kártyán keresztül, de nem sikerült. A benzikutasok (főleg a Benzinol-kúton Ipolyságnál) olyan kedvesek voltak, mint egy térdszalag szakadás, és a válasz a nem működő wifire az volt, hogy nekem működik. Valószínűleg zord kamionosokhoz voltak szokva, valahogy nem illettünk a képbe, de simán lehet, hogy csencselő utcazenészeknek néztek minket. Mondjuk Rézmányi Balázst ki is szedte az éber biztonsági Serpico az Auchan kasszájánál, de ő tehet róla, minek ment fodrászhoz.

Szóval átértünk a határon, lassan besötétedett, és elkezdett szemerkélni az eső, mi pedig aggódva figyeltük, hogy sem Besztercebánya sem Zólyom környékén nincs egy árva hófolt sem. Utóbbit jól meg tudtuk figyelni, mert Moha bá' nem volt túl up to date az R1-es gyorsforgalmi úttal kapcsolatban, így a zólyomi vár mindhárom oldalát megnéztük, mire csiholtunk egy tökéletesen működő offline navit Iván telefonján. Joggal kérdezhetnék, hogy miért nem ment elöl a minden földi jóval felszerelt Multivan, hiszen ott friss és ropogós minden. Az lehet, csak a határon átérve egy navigációs információk ellenőrzése folyamatban üzenet volt minden, amit tudott. Holnap majd megsasoljuk, simán lehet, hogy nincs térképe Szlovákiához, bár kétlem.

Aztán végre elkezdett emelkedni az út, és elkezdődött a kaptatás a kisteherautó mögött. Durván háromnegyed óra hegymenet következett, mialatt aggódva figyeltem a vízhőfokmérőt, de az a 80-90-es osztás között mozgott, ami teljesen rendben volt. Eddigre már elfogyott annyi üzemanyag, hogy a nullára beájult szintjelző elinduljon felfelé, így az a paradox helyzet állt elő, hogy a mutató szerint több benzinnel értünk ide, mint amennyivel elindultunk.

Bár nincs fagypont alatt a hőmérséklet, de az út azért alkalomadtán engedékeny, a tapadási együttható előnyösnek tűnik még ezzel a tömeggel is. Aztán – ahogy lassan közeledtünk Donovaly felé – úgy kezdett kifehéredni a táj, megjelentek a nagyobb hóbuckák, majd szépen, lassan a fehér takaró. Mire lekanyarodtunk a szálláshely felé vezető jeges kis útra, már tudtuk, hogy egy kis szerencsével minden oké lesz, lesz helyünk ahhoz, hogy először a történelemben szinkronban fűzzük le keresztben a hegyi utat egy vontatott Sacco-deszkás profi snowboardossal. Buktató rengeteg van, de nem vesztegettük az időt, hanem még a sötétben gyorsan bejártuk a környéket, és gyorsan teszteltünk egyet, tisztán szakmai szempontok szerint.

Persze csak a brindzás galuska, szög-sör kombó után, melyből Balázs kimaradt, hiszen ő volt a buszsofőr. Nem lett volna így, csak gyorsabbak voltunk, mire Petivel ideértek a szomszéd apartmanból, addigra már beelőztük őket.

A baj az volt, hogy – turistaközponttól érthetetlen módon – este nyolckor bezárt a két legközelebbi étterem, így kénytelenek voltunk abba az egybe beülni, ami még nyitva volt. Kicsit messzebb, és az is bezárt tízkor, szóval ettől nem voltunk elájulva. Van hűtőnk, konyhánk, így könnyen lehet, hogy holnap estére rittyentünk valami combosat idehaza.

Addig azonban fel kell derítenünk a környéket, megnézni a forgalomtól elzárt területeket, és kitapogatni, hol kezdődik a hó alatt a szilárd talaj. Oké, hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem mentünk még rá a hóra megnézni, mit mutat a 4Motion, de végül is élünk, legfeljebb majd reggel pilláznak a helyiek, hogy milyen marhák jártak arra és mivel.

Az oldalról ajánljuk

Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
  • Közélet

Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás

A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.

április 22., 06:01
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
  • Gumidoktor

Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?

Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?

április 21., 17:31
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitem
  • Tesztek

Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS

Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.

tegnap, 16:35
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
  • Hírek

Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár

Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.

április 22., 06:02
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
  • Hírek

Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót

Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.

április 21., 13:08
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
  • Hírek

Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet

Az építőnek a fia adta az ötletet

április 21., 12:05
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
  • Hírek

Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért

Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.

április 21., 15:51
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?
  • Belsőség

Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!

Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.

április 21., 14:33
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
  • Hírek

Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor

Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.

április 22., 07:23
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
  • Hírek

Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon

Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.

április 22., 09:33
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
  • Hírek

Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon

Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.

április 20., 08:53
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
  • Hírek

Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél

A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.

április 20., 09:57
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
  • Közélet

Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6

Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.

április 20., 06:50
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
  • Hírek

A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez

Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.

április 21., 07:06
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
  • Belsőség

Akkor mi most elhúztunk Kínába!

Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.

április 22., 10:42
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
  • Technika

40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni

Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.

április 21., 10:31
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
  • Hírek

Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen

A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.

április 21., 08:45
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
  • Hírek

Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát

A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.

április 22., 10:07
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
  • Hírek

A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant

A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.

április 20., 15:00
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
  • Hírek

Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is

Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.

április 20., 11:55
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
  • Hírek

Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat

Így már ő vezeti a világbajnokságot.

április 20., 20:46
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
  • Gumidoktor

Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?

Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?

április 20., 16:50
Méltó Transit-e az E-Transit?
  • Tesztek

Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád

A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.

április 20., 10:58
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
  • Hírek

Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift

A holland Suzuki képviselet követte el.

április 20., 15:58
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
  • Vélemény

10 sportautó, amit becsülettel befejeztek

Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.

április 20., 13:00
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
  • Szerelem

Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink

Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.

április 21., 07:06
Marchi Mobile eleMMent
  • Hírek

Marchi Mobile eleMMent

április 21., 15:45
Tera S Motor T63
  • Hírek

Tera S Motor T63

április 21., 18:07
Renault Embleme koncepció
  • Hírek

Renault Embleme koncepció

április 20., 14:25
Suzuki Swift AllGrip FX
  • Hírek

Suzuki Swift AllGrip FX

április 20., 11:14