Range Rover Evoque/Landwind X7: Egy friss, a Land Rovernek igen fájdalmas történet. Lassan négy éve már, hogy a városi terepjárókra szakosodott nancsangi Landwind kijött az X7-essel, ami nevével ellentétben nem egy BMW-klón, hanem az Evoque szinte tökéletes mása. Mármint a külső jegyek ellopásában tökéletes munka, annyira, hogy az amúgy egybeírandó márkanevet is ketté szedték az autó orrán, hogy az a tipográfián túl még jobban hasonlítson a Range Rover-feliratra. Amit pedig már a kínai dizájnereknek sem volt pofájuk ellopni, azt egy filléres optikai csomaggal bárki pótolhatja, azaz külsőre nagyon Evouqe-szerű nagyon nem Evoque-ok járják Kínát. Az Land Rover persze perelt, aztán védjegyek elbírálásával foglalkozó kínai hivatal egyszerűen kimondta, hogy márpedig az Evoque másolható és kész.
Porsche Macan/Zotye SR9: A csöcsiangi Zotye Auto régi játékos a klónműfajban. A mindenféle európai és japán autók másolgatására szakosodott Zotye anno még vásárolt liszenszek alapján gyártott Fiat- és Lancia-klónokat, de mostanság leginkább csak lopják a nyugati ipar szellemi termékeit. Egy friss húzásuk a Porsche kis városi terepjárójának, a Macannak a másolása. Ez lett a Zotye SR9 az alsó képen. Csodálatos történet, amikor ezek ketten ütköztek nemrég Sanghajban.
Rolls-Royce Phantom/ Geely GE: A mára Kína egyik legbefolyásosabb autógyártójává lett Geely múltja sem épp tiszta. A vállalat vette meg pár éve a komplett Volvót, övék a Lotus fele, de még a Daimlerben is van egy nagy részesedésük, miközben olyan csúfságokat tudnak maguk mögött, mint ez a Rolls-klón. GE néven mutatták meg a világnak a 2009-es Sanghaji Autószalonon. A britek persze belengettek egy védjegyvédelmi pert, mire a Geely meghátrált és forgalmazni már egy gömbölyített verzióját merték csak. Sőt, ahhoz a Geely már a nevét sem akarta adni, így lett az egy fokkal kevésbé pofátlan luxusszedán neve Emgrand GE.
Daewoo Matiz, Chevrolet Spark/Chery QQ: A GM-nek is jó korán meg kellett tapasztalnia, hogy Kínában nincs olyan, hogy szellemi termék védelme. A Chery 2003 és 2015 között vígan gyárthatott egy autót, amiről már bemutatásakor tudta mindenki, hogy egy Matiz/Spark enyhén újracsomagolva. Az autó komoly kellemetlenséget okozott a GM-nek, már azért is, mivel nem csak a kínai piacon kannibalizálta a saját eladásaikat, de a Chery elvitte Iránba, Chilébe és Oroszországba is a QQ-t. A klón nemrég kapott egy újabb generációt, ami már nem ment a kortárs Matiz után, hanem az első generáció alapjain építkezett tovább. Az már egy egész pofás olcsó népautó lett.
Ford F150/JAC 4R3: Bár Európából inkább a helyi piacos áldozatok tűnnek fel, azért az amerikai autóipart is arcul csapja néha a kínai klónkedv. Hat éve már, hogy az USA legnépszerűbb autójának, a Ford F-szériának estek neki a másolók a JAC-nál. Az F150 formatervét lopták el, igaz, rendes motor már nem jutott bele, csak egy 2,8 literes dízel, miközben az eredeti pickupban akkoriban a 3,5 literes V6 volt a legkisebb opció. Mindegy, mert ezt a klónt végül sikerült letiltania a Fordnak.
Smart Fortwo/Shuanghuan Noble: A Daimler ügyvédeinek nem kevés munkaórájában van ez a kis Smart-klón, ami amúgy a Suzuki Alto rövidített padlólemezére épül, a Wagon-R motorját kapja és a Smarttal szemben ebben négy ülés van. Amikor 2004-ben kijött vele a Shijiazhuang Shuanghuan Automobile, a németek megtettek mindent, hogy legalább Európába ne tehesse be a lábát a klón. Ennek hála a Frankfurti Autószalonra nem sikerült bejutnia a Noble-nek, de évekkel később a görög bíróság nem állt az útjába, hiába kérte a Daimler, így többek közt ott is forgalmazható.
Hyundai Coupe/Geely Beauty Leopard: Szintén a Geely szégyene, bár a BL mentségére szól, hogy nem csak pofátlan, de legalább nevetséges is. Az esetlen dizájnban van sok Hyundai Coupe-ság, de azért loptak hozzá a Toyota Suprától és a Nissan Silviától is. A munkában még a Daewoo is segített nekik, a motort pedig a szintén kínai Xialitól szerezték, aki ilyen-olyan liszenszszerződések miatt tudott nekik adni egy 1,3-as Toyota-motort, amivel akár a 180 km/h is tudja a BL.
Toyota Land Cruiser, Lexus RX, BMW X5/Shuanghuan SCEO: Nem csak a Smart klónja szárad a Shuanghuan formatervezőinek lelkén. Az SCEO története valamelyest cifrább, nem véletlen, hogy sokan haragudtak érte, amikor a kínai márka 2007-ben kiállíthatta standján a Frankfurti Autószalonon. Az autó orrát az első generációs Lexus RX-ről lopták, de láthatóan jutott a külsejére a Toyota Land Cruiserről is – ahogy a belsejébe is. A segge már direktebb nyúlás: hátulról kiköpött X5-ös BMW. Nem csoda, hogy Kínában sok olyat látni belőle, aminek utólag BMW-veséket ragasztottak az orrára.
Tesla Model S/Youxia Ranger X: Gátlástalan lopás ez is, nem vitás, de nagyon aranyos volt, hogy a Youxia Ranger X 2015-ös bemutatása óta teljesen eltűnt márka 28 éves alapítója előadta a háttértörténetét. Mint mondta, nagy rajongója volt a Knight Rider sorozatnak, ami Kínában Youxia néven futott. Innen a név, és innen azok a KITT-esen vibráló ledfények az autó orrában. A Model S-hez hasonlóan villanyautó lett ez is, de a hajtását állítólag már a BMW i3-ról másolták. Egy Model S árának nagyjából a feléért árulták volna, de végül nem jutott el a forgalmazásig a Ranger X. Ha a külsőt nem érzed elég pimasznak, nézd meg, milyen volt odabent.
Mercedes G osztály/BAIC BJ80: A pekingi BAIC régóta tépegeti a Mercedes bajszát, a G osztály formavilágának másolása külön érdekes. A Mercedes valamiért szemet hunyt a húzás felett és vegyesvállalatot alapított a BAIC-kal Kínában. A BAIC gyártja ugyanis a Mercedes kínai autóit, Bejing Benz nevű vegyesvállalatával. Na, de a G osztály mása: a legviccesebb, hogy az orrát inkább a Jeep-től vették át, amögé építettek egy külsőre szinte tökéletes G-klónt.
Audi A4 Avant/Yema Mustang F16: Nem kispályás klónozó a csengtui Yema Auto sem. Volt nekik már Subaru Forester-klónjuk, Smart Roadster-másolmányuk és egy olyan lopott i3-asuk, amire már jelzők sincsenek. A rengeteg bénaság között valahogy mégis a Mustang F16-os maradt meg leginkább a nyugati emlékezetben. Jól láthatóan az Audi A4 Avant volt a sorvezető, azonban amellett, hogy a külső stílusjegyeket gátlástalanul próbálták magukévá tenni, a hajtás egész unortodox volt az autó 2012-es bemutatásakor. TDI helyett villanymotort kapott. Csupán nyolcvan lóerőset, de az pont elég arra az üzemre, amire a Yema szánta. Eredetileg a taxisokat célozták meg vele.
Mini Cooper/Lifan 320: A 2001-ben jött Mini stílusjegyeit másolta pár év késéssel a Lifan 320. A béna klónok közül is a szánalmasabbak közül való kisautót kábé 1,3 millió forintnyi jüanért lehet megvenni, ennyiért egy kis 1,3-as benzines jár hozzá. Még Peruban és Oroszországban is árulják (utóbbiban még gyártják is), ezeken a piacokon Smily néven ismert. Perui változata egyébiránt megjárta a Latin NCAP töréstesztjét, ahol nulla csillaggal zárt.
Audi R8/CH-Auto Lithia: Szintén az Audinak fájdalmas mű. Hat éve jöttek ki ezzel a szemből és hátulról egész egyedi sportkupéval Kínában, amely oldalról tagadhatatlanul egy R8-klón. A CH-Auto sem egy új vállalat a piacon, de korábban csak kutatás-fejlesztésben utaztak. Úgy fest, a negatív reklám is reklám-elven próbáltak meg nevet szerezni, ezért a Lithia – amit amúgy egy lítiumion akkumulátor hajt. 150 kilométeres hatótávot mondanak hozzá és 201 lóerőt. Viszont minden hiába, a sorozatgyártott Lithiának semmi nyoma, alighanem megmaradt tanulmánynak.