Gumipor

Könnyed autós tartalmak a Totalcaron

Totalcar
2022.08.29. 13:19

új hír érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • Sajnos mindig rá kell jönnünk: nincs olyan, hogy ne lehetne fokozni a pofátlanságot a közlekedésben. Ezúttal Gyálon sikerült egy furgonosnak a büntetőfékezésre ráemelni egy köpködést is - írta meg a Budapesti Autósok.

    A videó beküldője arról számolt be, hogy a Ducato egy ideje már szorosan mögötte haladt, majd Kőrösi útról a Vecsési útra kanyarodva fékezésre kényszerített egy másik autót. Amikor a kamerás autót előzte, a személykocsi sofőrje egy kézmozdulattal gratulált neki, mire a furgonos büntetőfékezett, mezítláb(!) kiszállt, és köpködni kezdett.

    mezitlab

    Azt ugyan nem tudjuk, mi volt a kézmozdulat, amitől felhúzta magát, de nem is annyira lényeges, hiszen ilyen magatartást nem lehet megindokolni. Ráadásul ha már annyira sietett, hogy fért bele mégis a keménykedés?

    Forrás: Budapesti Autósok

  • Egészen sajátos módon próbálta meggyőzni az őt igazoltató rendőrt egy 38 éves nő Floridában. Amy Harrington azt akarta bebizonyítani, hogy nem részeg, ezért a fehér vonalon sétálás közben - miután egyértelműen lelépett arról - valamilyen ír táncnak látszó mozgásba kezdett.

    A nőt ittas vezetés gyanújával állították meg az egyenruhások, nem ismerte el, hogy alkoholt fogyasztott, de a bizonyítás nem igazán jött össze neki. Állítólag elég rendesen látszott is rajta, hogy piás, de a csodás higanymozgásával is inkább csak ráerősített erre.

    irish-dancing-sobriety

    Az alkoholteszt elvégzését megtagadta, ráadásul nem is először: 2019-ben volt már hasonló esete. A táncot követően ittas vezetés miatt előállították.

    Forrás: 24.hu a New York Post nyomán

  • Szórakozzon a fene tetőcsomagtartóval meg spaniferekkel - gondolhatták ezek a derék emberek, amikor úgy döntöttek, egyszerűen felpakolják a kanapét a Honda Odyssey tetejére. Aztán egyikük majd tartja hazáig. Jól is jött a tolóajtó, mert mennyivel biztonságosabb már így fogni, mint az ablakon kihajolva, nem?

    Abba ellenben belegondolni is rossz, mi lett volna, ha hirtelen fékezni kell, kapnak egy defektet, vagy bármi váratlan történik.

    hedies

    Forrás: Reddit

  • Pár napja megírtuk, hogy a belga Ypres Rally-n is elindul a hidrogént égető GR Yaris, most pedig már videónk is van az eseményről. A két versenyző maga Akio Toyoda, a Toyota elnöke és a négyszeres világbajnok Juha Kankkunen volt. Az autót most mutatták meg először Japánon kívül, a belga versenyre valószínűleg azért esett a választás, mert van a közelben egy hidrogén-állomás. 

    Toyoda többek között az autó hangját méltatta, nagy kár, hogy a videó alá bárgyú zenét tett a vágó. Kankkunen a teljesítménnyel volt megelégedve: "Meglepett, mennyire jól megy. Az ereje is nagyobb a normál GR-énél, a nyomatéka meg különösen! Sokkal nagyobb, mert a hidrogén jobban ég a hagyományos üzemanyagnál, amit a benzinkúton veszel." Bár a pontos adatok nem nyilvánosak, az egyik fejlesztő igazolta Kankkunen sejtését, az autó tényleg erősebb. Az említett pozitívumok ide vagy oda, sokat kell még várni, hogy akár versenykörnyezetben, akár a közúti közlekedésben elterjedjen a hidrogén, mint üzemanyag. 

    Kép: Toyota Gazoo Racing WRT
    Kép: Toyota Gazoo Racing WRT
  • Térképen is megmutatta a Magyar Közút, hogyan változik szeptember 1-jétől az autópályák üzemeltetése. A korábban kiírt koncessziós eljárás eredménye alapján ugyanis 1237 kilométernyi gyorsforgalmi útszakasz (a térképen pirossal) az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kezelésébe tartozik majd, 291 kilométer marad a Közútnál (narancssárga), míg a sárgával jelölteket egyéb koncessziós társaságok üzemeltetik.

    autopalya uzemeltetok 2022.09.01. terkep-1024x858

    A Magyar Közút felel viszont a jövőben is 31 ezer kilométernyi, településeket összekötő vagy azokon áthaladó országos fő- és mellékutakért. A helyi önkormányzatok összességében 140 ezer kilométert gondoznak.

    Forrás: Magyar Közút

  • Ha most ki akarnám gyűjteni, hogy mondjuk az elmúlt egy évben hányszor számoltunk be forgalommal szemben közlekedő, így másokat veszélyeztető autósokról, legalább egy fél műszakom rámenne. A lényeg viszont az, hogy úgy fest, soha nem fogynak el azok, akik figyelmetlenségből, teljes fogalmatlanságból, vagy megmagyarázhatatlan módon szándékosan az autópálya rossz oldalát választják.

    De nemcsak nekünk tűnik úgy, hogy rengeteg ilyen eset van. A Magyar Közút egy egész hosszú válogatást szedett össze a fenti videóba. Van benne a felhajtón még rendben áthajtó, majd nagy ívben a forgalommal - és a józan ésszel - szembeforduló Astra, a pihenő mellett elsuhanó, majd visszaforduló vagy -tolató autósok, és olyan is akad, aki már eleve a felhajtót benézte.

    szemben

    Nehéz ehhez bármit is hozzáfűzni. Emberek, NE csináljátok ezt, mert veszélyes. Nyissátok ki a szemeteket, figyeljétek a táblákat, és ne kövessétek vakon a navigációt.

    Forrás: Magyar Közút

  • Tüntetést terveznek Los Angeles egyik külvárosának, Angelino Heightsnek a lakói péntekre, megelégelték ugyanis a Halálos iramban filmek legújabb részének forgatásával bevonzott kellemetlenségeket. A Fast X egyébként a tervek szerint 2023-ban kerül a mozikba.

    Forrás: Google
    Forrás: Google

    A helyieknek nem magával a filmforgatással van bajuk, sokkal inkább azzal, hogy megsokasodtak a környéken azok a rajongók, akik tuningautóikkal az őrületbe kergetik őket: kipufogóktól hangos a városrész, továbbá gumit füstölnek, fánkokat rajzolgatnak az aszfaltra, és egy neve elhallgatását kérő illető azt is állítja, amikor arra kérte az egyik autóst, hogy mindezt hagyja abba, fegyvert fogtak rá.

    2-fast-2-furious-1896 assetswhichcarcomau

    A tervezett demonstrációval arra a 178 emberre is emlékeznek majd, akik Los Angelesben az illegális utcai versenyeknek estek áldozatul. Továbbá az Universal stúdiót is bírálják azért, hogy a filmekkel mindezt népszerűsíti.

    A Halálos iramban filmekről itt írtunk alaposabban, kitérve a sorozat átalakulására.

  • Ma délután ismét élőben jelentkezik az Égéstér, ezúttal Balló Marci érkezik a stúdióba. Karottával többek közt használt autókról, a piac felfordulásáról és még egy csomó minden másról beszélgetnek. Talán még a Tesla is szóba kerül! :DDD

    A Twitch-en tudsz hozzászólni, és követni az adást 17 órától: https://www.twitch.tv/totalcarhu

    egest
  • A hazai közúthálózat egészen biztosan kifogyhatatlan tárháza a meghökkentő és/vagy eszement közlekedési helyzeteknek. A Magyar Közút videója most egy újabb tanulságos esetet mutat be: egy nyergesvontató spaniferrel cibál egy másik kamiont az M7-esen.

    Ahogy az a videóból is kiderül, ez így egyáltalán nem szabályos, de ami még nagyobb baj, nem is valami biztonságos. Emlékeztetőül: a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó járműveket csak merev vontatórúddal szabad vontatni. Na, ehhez képest itt nem hogy rúd, de még rendes vontatókötél sem volt.

    spanifer

    Forrás: Magyar Közút

  • Az M0-s részét képező Megyeri híd kellős közepén letérdelve kérte meg barátnője kezét egy srác néhány hete. Miközben ő a boldogító igenre várt, egy cimborája BMW-vel driftelt körülöttük. Úgy sejtjük, elég súlyos autóbolondokról van szó, de most úgy fest, bajba kerülhetnek.

    megyeri-768x452

    A Budapesti Autósok oldala írta meg, hogy rendőrségi ügy lett a lánykérésből, akár 150 ezer forintba is fájhat, de az újdonsült vőlegény szerint egy jobb lánykérés úgyis pénzbe kerül, tehát nem bánják. Szerencsére baleset nem történt, senkinek nem esett baja, a fiatalok pedig immár jegyben járnak.

    Az esetről az RTL Híradó készített riportot, amit ezen a linken meg is lehet nézni. Mi pedig véletlenül sem mondjuk, hogy követendő a példa, de nagyon sok boldogságot kívánunk!

  • A spanyol Santa Pola-i rendőrség osztott meg egy képet Facebookon, amelyen egy fehér, facelift előtti W213-as E osztály pihen a strandon. A sofőr a hajóját szerette volna kiemelni a tengerből, de a süppedő homokban valószínűleg üresen is elakadt volna a Mercedes, nemhogy egy hajóval megrakott utánfutóval.

    A képek alapján egy sima dízelmotoros, hátsókerekes modellről lehet szó - 4Matic összkerékhajtással vélhetően mélyebbre ásták volna magukat az első kerekek. Az autót járőrözés közben fedezték fel a rendőrök, és mivel a strandra személyautóval behajtani alapvetően tilos, a tulajdonos/sofőr egy 751 eurós (~300 ezer forint) bírságot is kapott.

    Mercedes-Stranded-On-The-Beach-1
  • A harmadik generációs Chevy Camaro is kezd beérni és valami furcsa varázslat kapcsán évről évre egyre jobban néz ki. Ez simán összefügghet azzal a ténnyel, hogy mostanában reneszánszát éli a 80-as évek és nagyjából minden, ami abból az évtizedből származik.

    camaro2

    Van, akinek se látvány, de se a technika nem elég jó, ezért sokan nekiállnak finomítani. Így tett ennek a Camarónak a gazdája, aki modernné faragta az autó külsejét, a motortérbe pedig belógatott egy olyan LS7-et, ami 8500-at forog. Igen, 8500-at. És ahogy szól, az valami embertelen. Bár többet hallanánk ilyen magas fordulaton éneklő amerikai V8-ast.

    Az LS7 egyébként külön, autó nélkül is megvehető, és a 7 literes V8-as gyárilag 505 lóerőt tud. A videóban szereplő Camaro motorja viszont biztosan nem gyári, hiszen alapesetben ennek a motornak a maximális fordulatszáma 7 ezer.

    Forrás: TharDudeInBlue

  • Vannak olyan dolgok a közlekedésben, amiket tekinthetünk alapvetésnek. Nem feltétlenül kell szabályokhoz kötni, elég józan ésszel belegondolni. Például nem hajtunk az aluljáróba, ha tökig áll benne a víz, vagy éppen nem csapatunk tovább egyenesen a szakadékba, csak mert a navi azt mondja. És az utat teljes szélességében beterítő olajnak sem futunk neki.

    A fenti Reddit-videó hőse nyilván másképp gondolta. Úgy hitte, hogy lépésben csak átgurul rajta a teherautó, nagy baj nem lehet. Hát tévedett. A történet utóélete sajnos nem ismert, talán még mindig ott kaparnak a kerekek az alagút bejárata előtt.

    olajos

    Forrás: Reddit

  • Az Egyesült Államokban nagy mesterei annak, hogy a legtöbb dolgot úgy oldják meg, hogy a nagyobb, erősebb és hangosabb a jobb. Például náluk a nyerges vontatókat is úgy tuningolják, hogy azok végül legyorsuljanak egy Corvette-et vagy Vipert. De nem csak béna sportautókkal versenyeznek ezekkel a sokszor 2000 lóerős szörnyekkel, hanem egymással is.

    Forrás: Whip60
    Forrás: Whip60

    A versenyszám nem bonyolult, ugyanakkor igazán impresszív: sima gyorsulási verseny, de a nyergesek hatalmas súlyokkal megrakott pótkocsikkal gyorsulnak, sok esetben emelkedőn. Ha valahova, akkor ide biztosan kell a lóerő, de főleg a nyomaték, amit egy Whip60 felhasználónevű arc nem vett félvállról. A kamionjában a Caterpillar dízel 1500 lóerős és bár nem tudjuk, hogy milyen nyomatékot tud – vélhetően legalább 5000 Nm-t –, ebből a videóból kiderül, hogy ránézésre az összeset, ami a világon létezik.

    Forrás: Mark Freeman
    Forrás: Mark Freeman

    Ugyanis az történik, hogy állórajtból az öreg kamion olyan nyomatékkal kínozza meg a hajtást, ami erősebb még a fémnél is. Igen, miután a mögé kötött póttal megindul, a nyomaték úgy tekeri el az alvázat, mintha az nem acélból, hanem olvadt csokiból lenne. A mutatvány közben a bal első kerék nagyjából egy méter magasra a levegőbe emelkedik és míg a nyerges hátulja vízszintesen marad, az orra majdnem 45 fokos szögben áll a kegyetlen terheléstől. Nem lenne igazán hiteles, ha a kamion ilyenkor nem küldene ki magából végtelen mennyiségű kormot.

    Amellett se haladjunk el, hogy egyébként az egész nyerges minden porcikája teljesen egyedi és elképesztően jól néz ki. Az alap valószínűleg egy Peterbilt 379-es, aminek a külsejéhez kiváló érzékkel nyúltak, így az öreg kamion nem csak úgy hasít, mint egy modern sportautó, de még a külseje is kellően friss lett.

    Forrás: Whip60 Instagram, Mark Freeman Youtube

  • Ki ne ábrándozott volna arról, hogy egy nap majd különleges autóra bukkan egy omladozó fészerből vagy elhagyott garázsból, amire már a műanyag lakat is rárohadt, olyan rég nem nyitották ki. Külföldön előfordul olykor, hogy BMW-ket vagy akár Ferrarikat ásnak elő hihetetlen állapotban, idehaza viszont általában a szerencsésebbeknek is valamilyen keleti blokkos csoda jut. Most például Sopronban szabadítottak ki 23 évnyi állás után egy 48 éves Skoda 110 R-t, a kimenekítésről az Autómentés Sopron 0-24H Facebook-oldala tett közzé képeket.

    A fotók alapján persze nehéz lenne megtippelni, milyen állapotban van az autó, de a vastag porréteg alól sárgálló kaszni egészen egészségesnek hat, nem látni rajta komoly rohadásokat. Nyilván ilyenkor célszerű alapos átvizsgálással kezdeni, a sok állás nem tesz jót a gépnek, sok alkatrész lehet már megéredve, elöregedve.

    A kommentszekcióban egyébként nemcsak az a szerencsés került elő, akihez került a Skoda, hanem az a hölgy is, akinek a nagyszülei korábban birtokolták a 110 R-t. Úgy tudni, az autót már kezelésbe is vette az új gazdája.

    A keleti blokkban egyébként igen vágyott autónak számított a Skoda kupéja. Elég ritka is volt, a 110 R 1970-től 1976-ig készült, kicsit kevesebb mint 57 ezer példányban, 1,1-es motor hajtotta. A versenyváltozatot 130 RS-nek hívták, az már 1,3-as volt.

    Korábban egyébként mi is ott voltunk, amikor egy 104 kilométert futott kombi Lada gördült ki a garázsból. Lapozgatónkért ide kattints, a videót pedig alább láthatod:

    Forrás: Autómentés Sopron 0-24H

  • Újabb kirívó sebességtúllépést rögzítettek a traffipaxoló rendőrök, ezúttal Kecskeméten. Egy lakott területen belüli, 50 km/h-s szakaszon 139-cel száguldó BMW-t örökítettek meg, a sebességtúllépés tehát közelebb volt a háromszoroshoz mint a duplázáshoz. A 34 éves sofőr a 300 ezres bírság mellé nyolc büntetőpontot is kapott.

    gyorshajtó 7

    Ahogy a rendőrség beszámolójából kiderül, a fotót a Kakukkfű utcában készítették. A Google Utcakép szerint ez egy kertvárosi része Kecskemétnek. A traffipaxos kép hátterében feltűnő, gyalogosokra figyelmeztető tábla és a tűzcsap alapján elég könnyen beazonosítható a helyszín, így kiderül, hogy a közelben még buszmegálló is van.

    Forrás: police.hu

  • Erre a borzasztóan meggyalázott Mercire Balló Marci akadt rá egy aukciós oldalon. A nyomokból ítélve az elkövetés eszköze egy fejsze lehetett: kaptak az első és hátsó lámpák, a szélvédők, és csaknem minden kasznielem.

    Az oka egy csúnya válás lehetett, de persze az sem kizárt, hogy valaki egy nagyon hirtelen haragú ellenlábast szerzett magának. Mindenesetre jó eséllyel nagyon rövid idő alatt esett át az autó igen jelentős értékcsökkenésen. Ti találkoztatok már hasonlóan durva bosszúval?

    Kövessétek Marcit a Facebookon!

  • A Bugatti a többi sportautógyártóhoz hasonlóan nagyon jó pár évet tudhat maga mögött, sőt, kezd a legyártható autóinak végére érni: tavaly az utolsó Chironok, Chiron Sports-ok, valamint az utolsó Chiron Super Sport 300+ is gazdára lelt. Azóta a horvát Rimaccal is összebútorozott a márka, most pedig a következő modelljükrőll tettek közzé egy rövid videót.

    A képen csak az autó fényszórója és néhány él látszik – a dizájn alapján a Divo egy átdolgozott változatát, egy koncepcióautót vagy akár egy teljesen új típust is rejthet a sötét. A hivatalos bemutató augusztus 19-én lesz, a The Quail, A Motorsport Gathering nevű eseményen.

    Bugatti-Teaser

    Szerintem

  • Az autópályán kényszerleszállást végrehajtó kisrepülő filmes toposz, de néha a valóságban is előfordul az eset. Ritkán még videóra is sikerül venni, így a kör bezárul, ez történt most is a kaliforniai Main és Corona közötti úton is: a Piper PA-32  típusú gép egyetlen motorja kora délután, a coronai reptér felé menet hibásodott meg, a pilóta pedig nem talált alkalmasabb helyet a leszállásra.

    Elmondása szerint egyik nagy félelme az volt, hogy egy vétlen autósnak csapódik, nem is alaptalanul, mivel a gép jobb szárnya végül el is ért egy pickupot, de a benne utazók és a kisrepülő utasai is megúszták. Az összeroncsolt Piperből az útra ömlött a kerozin, ez okozta a többméteres lángokat, de így sem történt tragédia.

    bumm
  • Egy alagútban szenvedett balesetet a The Grand Tour (korábban meg a Top Gear) közismert műsorvezetője, James May. A Lassú Kapitányként is emlegetett May ezúttal biztosan nem volt túl lassú, ugyanis a hírek szerint az okozta a bajt, hogy az alagút fényei lassabb ütemben gyúltak ki, mint ahogy a Lancer Evo VIII-as haladt, így az autót 120 km/h körüli tempóval csapta falnak May. Mindez még márciusban történhetett, de csak most derült rá fény.

    Screenshot 2022-08-15 at 11-06-03 James May Hospitalized After H

    A műsorvezető bordatörést szenvedett, és a fejét is megütötte, ezért kórházba szállították. Később azonban csatlakozhatott a stáb többi tagjához. Az ütközés a norvégiai Tromsø környékén történt, egy északi-sarki kaland forgatása során. Jeremy Clarkson és Richard Hammond egy Subaru Impreza WRX-szel és egy Audi RS4-gyel ment, a részletek talán kiderülnek az ötödik évadból, amelynek sugárzási idejét még nem jelentette be a Prime Video.

  • A Honda amerikai luxusmárkája, az Acura 2040-ben szeretne teljesen átállni az elektromos meghajtásra. Most egy kedvcsinálón villantották meg a Precision EV nevű koncepcióautójukat, amelynek dizájnját a közeljövőben bemutatkozó villanyautók viszik majd tovább.

    Forradalmi részletek nem látszanak a videón, a koncepcióautós túlzásokon kívül leginkább az új Integrát és az MDX-et lehet benne felismerni, az viszont egyértelmű, hogy a Honda elektromos SUV-jánál, a Prologue-nál jóval merészebb formák jellemzik majd. Az autót augusztus 18-án Monterey Car Weeken leplezik le.

    acura
  • Naponta körülbelül 30-40 autót kérek le hivatásszerűen az ügyfélkapun keresztül elérhető JSZP rendszerből. A lekérés korlátlan számban ingyenes, csupán arra érdemes figyelni, hogy ne csináljuk túl gyorsan, különben a rendszer azt hiszi, robotok vagyunk, és kidob. A fehér Passat CC rendszámát most Soma kollégám dobta a közös céges kalapba, és még én is meglepődtem a látottakon!

    Képernyőfotó 2022-08-12 - 16.36.48.png

    Ezt a 2010-ben Németországban született, majd 2015 óta Magyarországon futó, 34 tulajon átment autót nemcsak szimplán összetörték, de jó párszor vissza is tekerték élete során. A találós kérdést már kitalálhattátok, vagyis mennyit futott valójában a szegény ember Panamerája? Az elírásokra figyeljetek a számolásnál, mert azok is akadnak bőven!

    letöltés

    Kövessétek Marcit a Facebookon!

  • A semmiből kapott durrdefektet egy Budapest felé haladó kamion az M3-as autópályán. Az esetet a Magyar Közút forgalomfigyelő kamerája rögzítette. Szerencsére éppen nem volt sűrű a forgalom ezen a szakaszon, így az irányíthatatlanná vált szerelvény nem talált el másik járművet.

    Ennek ellenére a képernyő előtt ülve is ijesztő nézni, ahogy a kamion elszabadul, pillanatok alatt keresztbe fordul az úton, majd az elválasztót átszakítva a túloldalon hajt árokba. A sofőrnek sem esett baja, viszont a műszaki mentés idejére nagyrészt teljes pályazárat kellett bevezetni.

    kamionos

    Forrás: Magyar Közút

  • A mai Égéstérben az eszelősen drága, de semmire sem jó jogosítványról, valamint a női alkalmatlanság mítoszáról beszélgetünk. Vendégünk Békés Dóra, a stúdióban még Molnár Barbara és Karotta. Gyere, nézz minket, szólj is hozzánk 15.00-tól a Twitch-en: https://www.twitch.tv/totalcarhu

    IMG 20220601 093435

    Addig is, olvasd el Dóra vonatkozó cikkét a jogsiszerzésről, és a rózsaszín matrica kártékony hatásáról.

  • Mindössze pár napja írtunk arról, hogy egy részeg autós mindkét oldali szalagkorlátot meggyalázta az M3-as autópályán. Akkor szerencsére mást nem tört össze az ittas vezető, most viszont egy újabb hasonló eset történt, ezúttal az M0-son, aminek már másik érintettje is volt.

    A fenti videót ismét a Magyar Közút tette közzé. Ezúttal egy Focus forgatott ki egy furgont, nekilökve azt a belső szalagkorlátnak. A személyautó pedig a külsőt vette érintőre, majd szorosan melléhúzódva megállt. A Ford sofőrjét megszondáztatták, a műszer 1,45 mg/l értéket mutatott, ami súlyos alkoholos befolyásoltságot jelent.

    m3

    Forrás: Magyar Közút

  • A Hyundai N részlege az Instagram oldalán tett közzé képeket az új modellekről. Hivatalos megjelenési dátumuk ugyan még nincs, de meglehetősen pofásra sikerültek.

    Képernyőkép 2022-08-07 113711.png

    Elsőként a Hyundai Kona és Elantra vadított verziói lesznek kaphatók ilyen formában, azt, hogy a többi N modell mikor kerül be a kínálatba azt még nem tudni, de sokan biztosan szeretnének egy I20 vagy I30 N-t is a polcunkra.

  • A Tesla-rajongók immár egy nem hivatalos honlap segítségével állapíthatják meg a Tesla Dating Score-jukat, azaz, számszerűsítve láthatják, mennyire elkötelezettek a márka iránt. 

     Az értékelési rendszer egyszerű, az alábbi faktorok számítanak: a 2019 előtt a Teslára költött pénz komolyan, az annál későbbi vásárlás, illetve a life-style termékek jóval kevésbé számítanak a végső pontszámban, legkevésbé a márkáról szóló twittelés a legkisebb szorzó.

    41597324 3175312 05cdf9ef9e937f34311ac9c52dc9772f wm

    A Tesla Dating Score révén a valóban elhivatott rajongók különbséget tudnak tenni egymás között, igaz, leginkább az anyagi helyzetük alapján. A TheDrive hozott egy remek példát, hogy mennyire csak a pénzről szól az egész: aki nem csinált semmit, csak vett egy 1,5 millió dolláros Tesla Roadstert, őt rögtön 135 pontra értékeli a rendszer, ellenben az egyszerű Twitter-hőssel, akit 0,5-re.

    Nem kell túl komolyan venni a jelenséget, elvakult rajongói minden márkának vannak, nem baj, ha megtalálják egymást.

  • Sok ma kapható pickupból és terepjáróból csinálnak durvának kinéző, hatkerekű szörnyeteget mostanában. Ezekre általában gigantikus kerekeket is raknak és meg is emelik őket. A látvány általában azt sugallja, hogy ezek mindenre képesek, akár még egy felhőkarcoló oldalán is simán felhasítanak függőlegesen.

    Screenshot 2022-08-05 at 13.59.13.png

    A valóság azonban néha kiábrándító. Itt van például ez hatkerekű Jeep, aminek még a neve is nagyképű – Gladiatornak hívják –, mégse tűnik úgy, mintha bármire jó lenne. Egy nemrég felkerült videón ugyanis az látszik, ahogy egy strandról is alig tud kikecmeregni. Igazán szánalmas látvány, ahogy a hatalmas, tűzokádónak kinéző Jeep mind a hat kereke egykedvűen forog a strand sekély homokjában.

    Az is igaz, hogy ez a Jeep vélhetően baromi nehéz, ami nem nyilván nem segít sokat egy ilyen helyzetben, ahogy valószínűleg a guminyomás is túl magas volt a homokjáráshoz. Akárhogy is, szegény sofőr renoméján ezek a körülmények nem javítanak sokat. Az eset egyébként az Amagansett strandon történt, Long Islanden.

    Via: Road and track

  • Az alábbi képet egy olvasónktól, Petitől kaptuk a Facebookon. Egy Heves megyei település mellékutcájában lőtte, és elsőre rácsodálkozott, el is bizonytalanodott, hogy a betongyűrűk mennyire számítanak bevett megoldásnak a forgalom lassítására. Bár én is elég sokat vezetek, ilyennel valahogy még nem találkoztam, és őszintén szólva hamarabb tippeltem volna, hogy valamilyen munkálatok miatt pakolták le a betonelemeket, a táblákat pedig figyelemfelkeltésből pattintották fel rájuk.

    294006130 572327064561472 9020080144820098934 n.png

    Pár nap múlva aztán egészen véletlenül én is arra autóztam, és az első meglepődés után összeraktam fejben, hogy pont erről a szakaszról volt szó a levélben. Mivel a gyűrűkbe virágot is ültettek, rögtön kizártam azt az eshetőséget, hogy ez csupán néhány ideiglenesen letárolt kútgyűrű lenne. Mindent a köz szolgálatáért, megkérdeztem hát külső szerzőnket, a "civilben" oktatóként is tevékenykedő Dórát.

    Mint kiderült, szégyenszemre én voltam tájékozatlan alternatív fekvőrendőrök (állórendőrök??? höhöhö) témájában. Az ilyen betonelemeket ugyanis viszonylag sokfelé használják forgalomlassításra olyan zónákban, ahol erre szükség van. Találkozhatunk vele Csömörön, Érden, a 16. kerületben, vagy éppen Szilvásváradon. Sőt, ha rendesen ki van táblázva, akár még jobb is lehet, mint a klasszikus fekvőrendőr, nem bántja a futóművet, és nem reccsenti meg a kocsi alját. Jó, mondjuk a kasznin csúnya nyomot hagy, és hangos is, ha elbambulunk.

    Közben a szerkesztőségben is említették példaként Érdet, meg a Hajógyári-szigetet (és bakker, tényleg, ott már láttam is ilyet). Szentkuti kollégának pedig valaki mesélte, hogy egy ismerősének a macskájának a szobatársa kifejezetten élvezi ezeket lefűzni MX-5-össel, az állítható futómű finomhangolásánál pedig kiváló viszonyítási alapot ad.

    Szóval ez van, ne csak rutinból nyomjátok, figyeljétek a táblákat is, mert a jól ismert szakaszokon is nőhetnek ki akadályok a földből.

  • 17,5 milliós népességével Sencsen Kína negyedik legnagyobb városa, így a központi üzleti negyedében egy 22 kilométer hosszú, dugókkal és robogósokkal nehezített útvonalon végigmenni komoly teljesítmény egy önvezető rendszertől. A videón a DeepRoute.ai négyes szintű önvezetése dolgozik, beszámolójuk szerint ez volt Kína első hivatalosan engedélyezett, sofőr nélküli útja.

    A hardver egy MG Marvel R-re van felszerelve, ami öt darab szilárdtest LiDAR-t, nyolc kamerát, egyéb szenzorokat, plusz egy feldolgozóegységet jelent. A rendszer erőssége azonban az észlelési algoritmus, ami akár 200 méterre lévő közlekedők útvonalát is képes kiszámítani.

    DeepRoute-Autonomous-Car-Video-6

    A DeepRoute.ai honlapja szerint 10000 dollárért (~3,8 millió forint) kínálja majd a Driver 2.0 nevű rendszerét, ami személyautókban és robottaxikban is szolgálhat. A videó biztató, de a hibátlan működés még így is messze van, az első forgalomba hozott típusok 2025-től várhatóak.