Gumipor

Könnyed autós tartalmak a Totalcaron

Totalcar
2022.07.10. 17:20

új hír érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • Keresztülrepült a körforgalmon, majd mintegy harminc méterrel később az út szélén állt meg a ripityára tört Skoda Fabia. A Baleset-info értesülése szerint a kiérkező rendőrök megszondáztatták az autó sofőrjét, akiről kiderült, hogy ittasan kelt útra.

    292283228-1119158925331890-7630251586194454511-n

    A nemrég épített körforgalomba Martonvásár felől hajtott be az autó, majd áttörte a középen elhelyezett Tárnok feliratot. A Fabia futóműve az ütközés következtében teljesen kiszakadt. A balesetben az autó sofőrje megsérült, őt a mentők ellátták. 

  • Az angolszász kultúrkörben Road Rage-nek nevezett incidens bizonyítja, hogy igenis lehet keménykedni egy szimpla Mercedes B osztállyal is, nem kell ehhez több tíz millió forintos AMG modelleket vásárolni.

    gwagen

    A B-osztály vezetője a videó alapján egy korábbi, nem az úton történt provokáció miatt először bal hátulról lökte meg a veteránkorú, terepszínűre festett G Wagen-t, majd az autópályán a tengerentúli autós üldözésekből tanult PIT-manőverrel zárta rövidre a nézeteltérést. Az ütközés következtében a terepjáró először megpördült, majd a tetején állt meg. Szerencsére a járművet könnyebb sérülésekkel minden utasa el tudta hagyni.

    Az esetről több felvétel is készült, az elsőt a két Mercedes mögött haladó autóból, a másikat a B osztály utasüléséről készítették.

  • Villanyoszlopnak ütközött egy Iveco Orosházán még márciusban, az ügy vizsgálatát a rendőrség most fejezte be. A hivatalos közleményből kiderül, hogy a furgont egy 18 éves fiú vezette, a jármű tulajdonosának engedélye nélkül, ittasan. Az elindulás nem okozott nehézséget neki, az egyenesen haladás viszont már igen, így a teljesen egyenes úton egy villanyoszlopnak ütközött.

    baleset Orosháza 20220315

    A fiú ellen jogosítvány nélküli vezetés és ittas járművezetés miatt eljárás indult.

  • Ha lokálpatriotizmusról van szó, akkor a nagy és dicső Amerikai Egyesült Államoknál senki nem csinálja jobban. Az internet népe is jókat szokott röhögni a terepmintás cuccokban járó Walmart-huszárokban túltengő hazaszereteten.

    177688 source

    Most a Dodge tervezőit szállta meg a fehérfejű rétisas szelleme, ami egyedi megoldást sugallt arra vonatkozóan, hogy ezt a szeretetet hogyan lehetne egy autóban megjeleníteni. Az egyszerű és világos ötleteket hamar elvetették, és egy sokkal fifikásabb megoldást választottak. A Viper ACR hátsó szárnyát faragták úgy, hogy az rezonáljon az Egyesült Államok történelmének egy dicső részére.

    65626535 2211207762260348 2298726583411671040 n

    A hátsó szárny szélessége pontosan 1776 milliméter, amivel a Függetlenségi Nyilatkozat aláírásának évszámára utalnak, ami 1776-ban történt. Mondjuk az furcsa, hogy egy ilyen érték pont metrikus számként adja ki, hiszen arrafelé öreg hagyománya van az egymásba is nehezen átváltható, furcsa mértékegységeknek, amikhez mereven ragaszkodnak is.

  • Júlis 4. Amerika rétisasos ünnepe, de a szokásos hagyományok mellé folyamatosan keletkeznek újabbak. Mivel Alaszkában az évnek ebben a szakaszában alig néhány órányi sötét van, a kötelező tűzijáték nem elég látványos, Suttonban ehelyett a helyi folyó partján küldenek autókat egy szakadékba.

    Az idei autók között Dodge Caravant, Mercury Sablet, Oldsmobile Sedant, Jeep Cherokee-t is találni, de a korábbi években Lexust, GMC Jimmyt, Ford Explorert, Pontiac Grand Am-t és Volkswagen Passatot is a mélybe küldtek már. A Facebook-esemény leírása a következő: Szabadság, Család, Szórakozás, Hit és Barátok.

    allevents.in
    allevents.in
  • A világon már rengeteg Tesla Supercharger van: az USA után már Európában is szaporodnak ezek a töltőállomások. Sőt, már Magyarországon is több helyen Supercharger. Nem meglepő, de az Egyesült Államok van legjobban megszórva a Tesla töltőivel, ott 1407 Supercharger töltőállomás van, amin belül több töltőpont is van.

    FMwi8mAVIAUpdgS.jpg-large

    A világ nem minden szeglete ilyen szerencsés: például Afrika teljes egészében szinte egy fekete lyuk, ha Tesla gyorstöltőkről van szó. Konkrétan a közel 30 millió négyzetkilométer összterületű és körülbelül 1,3 millárd fős lakosságú komplett kontinensen van összesen 5 darab Supercharger.

    D75 3263

    Ráadásul ezek is mind ugyanabban az országban, méghozzá Marokkóban vannak. És hogy az ígért, nem túl hosszú felsorolás se maradjon ki: Tangerben, Marrákesben, Casablancán, Rabatban és Agadirban van Supercharger töltőállomás. Mondjuk vélhetően még mindig több dízel 123-as Merci és lefingott Toyota Hilux van arrafelé, mint Model S Plaid, de az még így is fura, hogy a Dél-afrikai Köztársaságban egyetlen Supercharger sincs.

  • Hatalmas fekete füstre lettek figyelmesek a Magyar Közút munkatársai. A forgalomfigyelő kamerák képén jókora lángok is mutatkoztak. Mint kiderült, egy kamion gyulladt ki az M35-ösön. Mint kiderült, a jármű 22 tonna banánt szállított, de nemcsak a rengeteg déligyümölcs semmisült/pörkölődött meg, hanem az útburkolat, valamint a padka is megsérült, sőt az út melletti búzatáblára is átterjedt a tűz.

    A lángokat a helyszínre gyorsan kiérkező hivatásos tűzoltók fékezték meg, de az anyagi kár így is jelentős.

    banan

    Forrás: Magyar Közút

  • Van, amit nem kell túlmagyarázni. Az Audi 200 Trans-Am versenyautó pontosan ilyen. Elég csak hátradőlni, és hallgatni az öthengeres turbómotor semmihez nem hasonlítható hangját.

    Ezt a versenygépet egyébként az 1988-as amerikai Trans-Am sorozatban használták. A 2,1 literes öthengeresre itt még a régebbi, hengerenként kétszelepes hengerfejet szerelték, nem úgy, mint a Sport Quattróra. Hurley Haywooddal az egyéni bajnoki címet is hozta, emellett a konstruktőrit is besöpörte. Hans-Joachim Stuck és Walter Röhrl is nyert vele futamokat.

    audi200
  • A legfeketébb fekete festék ma a Vantablack, ami a függőlegesen rendezett nanocsöveknek köszönhetően a látható fény 99,96 százalékát elnyeli. Alkalmazása viszont bonyolult, a felület sérülékeny, kereskedelmi forgalomban nem is kapni, ezért aki a látható fény 99,6 százalékos elnyelésével is megelégszik, beruházhat a KoPro cég Musou Black-jébe.

    A Musou Black a vízbázisú akrilfestékek között a legfeketébb, ami azért is üdvös, mert a használatához nem kell semmi speciális eszköz - a japán Pit One Garage videójában egy Porsche 911 Turbón mutatják be az egész, teljesen hétköznapi folyamatot. A festéket végül hét rétegben hordják fel, az utcai felvételek alapján mindenki döntse el, fekete lett-e. Mármint az autó.

    kopro musou black
  • Volt már rá példa, hogy alapvetően dallamos kántálással foglalkozó ember tervezzen autót: Will.i.am előbb egy DeLoreant, nemrég pedig egy Mercedest alakított át, de most egy ismertebb név, Kanye West került elő hasonló kontextusban. West helyzete annyiban más, hogy nem konkrétan ő, hanem a Donda nevű cége épít majd autót, amihez külsős dizájnert is fogadtak.

    newsbreak.com
    newsbreak.com

    Az ipari formatervezésért felelős részleg vezetőjének Steven Smith-t nevezték ki, aki 37 évnyi tapasztalattal rendelkezik, igaz, nem járművekkel kapcsolatban: portfóliójában sportszerek, cipők, egyéb ruházati termékek és katonai elektronikai eszközök szerepelnek. A majdani modellt egyelőre csak Donda Foam Vehicle-ként (Donda Hab Jármű) emlegetik, és csak egy elnagyolt, oldalnézeti képet közöltek róla. Hogy a nevében szereplő hab pontosan mire utal, nem tudni. 

    A bejelentésben szereplő "Készült az USA-ban, ámen" feliratból, valamint a West és Elon Musk közötti barátságos viszonyból sokan arra következtetnek, hogy az autót majd a Tesla fogja gyártani, de egyelőre az sem valószínű, hogy az utcán látjuk majd a Dondát. Ha minden igaz a Foam Vehicle csupán a cég formatervezési potenciálját lesz hivatott demonstrálni.

  • Stirlingkit modell- és RC-motorokkal foglalkozó cég 1,6 köbcentis M16-os négyüteműje szolgált egy átépítés alapjául, amelyben 3D-nyomtatott hengerrel akarták láthatóvá tenni a motorban történő folyamatokat. A nyomtatás után még kissé átlátszatlan henger némi polírozás után lett igazán tiszta, szépen látszanak is a robbanások.

    Olyannyira, hogy még a motor járásának egyenetlenségét is látni lehet mögötte: benzinnel és metanollal minden második, nitrometánnal pedig csak minden harmadik gyújtást követett rendes robbanás.

    Transparent-4-stroke-Engine-3D-Printed-SEE-THROUGH-SLOWMOTION-8-
  • Ma már nagyon sok autón vannak kamu kipufogóvégek és ezen szokás is élcelődni. Mondjuk néhány autónál valóban határozottan komikus, hogy mennyire kihangsúlyozzák a kipufogót, miközben az már távolról nézve sem igazi és sokszor a motor mérete és lóereje még távolról sem indokolná amúgy sem.

    Forrás: Doug Demuro
    Forrás: Doug Demuro

    De régen minden jobb volt, igaz? A szép múltban minden fémből volt, ami annak látszott és fel sem merült, hogy egy kipufogó nem igazi. Ugye? Nem minden esetben. A világ egyik legszebb autójának mondott, csodálatos Lamborghini Miurán például kamu kipufogóvégek vannak. Annyi mentség azért van rá, hogy máshogy nem adja ki.

    A Miura motorházteteje úgy nyílik, hogy tulajdonképpen az autó egész hátsó része kinyílik. Mivel a kipufogó jellegéből adódóan nem tud minden ilyen nyitásnál elhajolni, ezért a mélyre nyúló hátsó részre simán feldobtak két kamu véget, de a kipufogó igazi része ennél már sokkal hamarabb véget ér.

    Forrás: Doug Demuro

  • 14:00-kor kezdjük az élő Égésteret, a mikrofon mögött és a kamera előtt Karotta, Assur, Gajdán Miki és Zombi, és olyan forró témákat veszünk végig, mint a szakszerű levillogást a belső sávból, a goodwoodi porszívót, Alibaba és a negyven rabló felbukkanását, ha reped a lökhárító, a nagy adblue kummantást és a Pikes Peak-i szörny esetét a tejfölköddel.

    Tartsatok velünk a Totalcar Twitch csatornáján!

  • Az autóipari szereplőknek nincs könnyű időszaka, tudjuk jól. Az alapanyaghiányok, a háború, a covid mind-mind rátesznek egy lapáttal, ebből pedig a vevő annyit érez, hogy nincs autó, vagy ha van, akkor nagyon drága. De azért az ebben a környezetben is elég durva, hogy valaki megrendelt 15 millióért egy Tesla Model 3-at (ma már 21,7 az alapár), amit nem elég, hogy hosszas várakozás után sem tudnak még leszállítani, de még az utolsó öt forintot is kiszámlázzák a vevőnek. Olvasónk legalábbis pont így járt.

    Kattintásra teljes méretben látszik a kép!
    Kattintásra teljes méretben látszik a kép!

    Oké, minden bizonnyal egy automata rendszer végzi ezeket a számításokat, de az akkor is meredek, hogy egy tizensok milliós autónál képesek ezt az öt forintot (egészen pontosan négy forint plusz áfát) is ráterhelni a vevőre, ráadásul mindezt átutalással kérik, a végére drágább lesz a leves mint a hús. Jó-jó, tudjuk, hogy a legjobb barátságnak is a precíz elszámolás az alapja, de azért a fillérb@szásnak is vannak olyan szintjei, amit már nem kéne ostromolni.

    Kattintásra teljes méretben látszik a kép!
    Kattintásra teljes méretben látszik a kép!

    Arról, hogy mennyit kell mostanság várni egy új Teslára, Balló Marci kollégánk itt mesélt. Kövesd Marcit a Facebookon!

  • Nem is olyan rég írtunk róla, hogy a Ford elkészítette minden idők talán legdurvább furgonját, ami a negyedik Supervan a sorban és a korszellemnek megfelelően elektromos. A neve is Electric Supervan lett és komikus 2000 lóerőt tud. A Goodwood Festival of Speeden is mentek vele pár kört, ahol hamar kiderült, hogy ez a szerkezet tempóban sokkal közelebb áll a TGV-hez, mint egy furgonhoz.

    Screenshot 2022-07-04 at 18.11.55.png

    Bár az Electric Supervan mind a négy kerékét hajtja és ezeken a kerekeken gigantikus slickeket hord, a rajtnál olyan brutális, négykerekes burnoutot mutat be, hogy a fal adja a másikat. Vélhetően nyélgázzal indul a pilóta, ami azt eredményezi, hogy kerekekre hirtelen rászabaduló 2000 lóerő olyan rettenetes gumifüstöt produkál, mint egy régi erőmű kéménye.

    Az is felháborító ahogy és amilyen tempóban mozog a pályán. A távolabbi felvételeken kimondottan úgy néz ki, mintha távirányítós autó lenne, amire a hangja is rátesz egy lapáttal.

    Forrás: Goodwood Festival of Speed

  • Milánóban videóztak le egy Porsche Carrera GT-t, ahogy éppen egy téren driftel fel és alá. A videó elején még emberi módon közlekednek az autóval, de szemmel láthatóan valamikor menet közben felgyűlt egy kis feszkó, amit valahogy le kellett vezetni. A gőz kieresztésére egyébként is remek választás egy Carrera GT, de a városon belül csúszkálás nem jellemző.

    Screenshot 2022-07-04 at 16.16.14.png

    A kimondottan vakmerő mutatvány közben valószerűtlenül csodás hanggal ordít az 5,7 literes V10-es. Úgy tűnik, hogy a sofőr egészen ura a helyzetnek, de nem egy olyan pillanat van a videóban, amikor összeszorított fogsorral, csak fél szemmel merjük nézni, hogy vajon pont odacsapja a pilóta az autót valaminek, vagy pont nem.

    A művelet szerencsére hepienddel zárult és a millió dolláros Carrera GT egy karc nélkül megúszta a városi duhajkodást.

  • Mindenki ismeri a Volkswagen-féle Harlequin-kiadásokat. Polóból és Golfból is volt ilyen, akinek nem lenne meg, az keressen rá bátran, ezek azok az autók, amelyeknek csaknem minden eleme más színű. Na, ezt az oroszok továbbfejlesztették. Itt a Lada, amely Frankenstein alkotása is lehetne.

    289809456 5300072616746477 1639602753912171820 n

    Hogy pontosan miből legózták össze, nem tudni, de annyi biztos, hogy a Niva-orr mellett 2101-esről és 2103-asról származó, tehát Ezerkecske- és Ezeröcsi-eredetű elemek is visszaköszönnek. És egy álnaiv kérdés: ha a Harlequinek esetében a C oszlop és a tető színe szerepelt a forgalmiban, akkor ennél vajon milyen típust írnának be? Na persze, forgalmi...

    Fotó forrása: Szocializmus hagyatéka/Facebook

  • A gyári specifikációk szerint a Tesla Model S Plaid 200 mérföld per órás (320 km/h) csúcssebességre képes, de a jelenlegi szoftver nem engedi eddig pörögni a villanymotorokat. A kanadai Ingenext tunercég felülírta a gyári programot, és a 280 km/h-s limit nélkül engedték rá a Plaidet egy 3 kilométeres kifutópályára.

    Az autó 216 mph-ig, vagyis 350 km/h-ig gyorsult, ami a Lamborghini Aventador SVJ, illetve a McLaren P1 territóriuma. A hajtáslánc gyakorlatilag érintetlen volt, az Ingenext a fékeket cserélte a Mountainpass Performance-tól származó darabokra, abroncsból pedig Michelin Pilot Super Sportok kerültek a gyáriak helyére. A Tesla nem az egyedüli villanyszedán a 200 mph fölötti kategóriában, 2017-ben egy Lucid Air ért el 378 km/h-t, igaz, még prototípusként.

    tesla
  • Áprilisi nyilatkozatok szerint a Volkswagen utód nélkül szüntette volna meg a pickupját, ha nincs a Forddal kötött partnerség: az új Amarok a már bemutatott Ranger alapjára érkezik. Most két ízelítő videót is kaptunk, ezeken olyan részletek láthatók, mint a műanyagozott első kerékjáratok, az új lámpadizájn - hangsúlyos nappali menetfénnyel - ; és az egyik új felni.

    Az Amarok 30 vezetéssegítő asszisztenst is kap, a pickupban ezek közül 20 most lesz először elérhető. A motorválaszték egy benzinesből és négy különböző dízelből áll – kettőtől három literes lökettérfogatig, négytől hat hengerig.

    A beltérben a felhasználás szempontjából fontos részlet, hogy továbbra is lesznek fizikai gombok, nem költöztettek minden funkciót az érintőképernyőre. Az autót év végén kezdik forgalmazni, a hivatalos bemutatót július hetedikén tartják.

    2023-VW-Amarok-1-1
  • A BMW az elmúlt években az unortodox dizájn felé mozdult el, alig volt olyan modelljük, amelynek bemutatóját ne kísérte volna tompa digitális fujjolás. Most a 2,7 tonna fölötti XM szuper-SUV-val kapcsolatban próbáltak robbantani a közösségi oldalakon, de visszafelé sült el a dolog. A rajongók könyörületet nem ismerve válaszolták meg a "Hova mennétek legszívesebben az XM-mel?" kérdést, íme a néhány a vitriolosabbak közül.

    Hova mennél a BMW XM-mel?

    A social media csapat a képet ugyan nem vette le, de a kérdést átírták egy egyszerű kijelentésre, amibe nehezebb belekötni. Eközben persze érdemes észben tartani, hogy az internetes fröcsögések ellenére nagyon is működni látszik a BMW stratégiája, az eladásaik a konkurenciához képest is kiemelkedőek.

    Forrás: Facebook/Ivaca Horvat
    Forrás: Facebook/Ivaca Horvat
  • A Pagani sose a szerény autóiról volt híres, de a kimondottan pályára készült Huayra R mellett a márka többi autója is visszafogottnak tűnik. Az R nélküli Huayrán rengeteget változtattak, mire megkapta azt a plusz egy betűt: teljesen új aerodinamikai csomagot és új fejlesztésű motort is kapott. Utóbbi szokás szerint Mercedes eredetű, 6 literes és V12-es.

    huayrar2

    Szokatlan, de a FIA korlátozásával összhangban a Huayra R kipufogójába is hangtompítókat szereltek. Most viszont itt egy videó arról, hogy hogy szól egy 850 lóerős, 9 ezret forgó V12-es, ha kikerül belőle a hangtompító és minden adott ahhoz, hogy teli torokból énekeljen.

    A válasz: káprázatosan gyönyörűen. A hanghatás a régebbi, szintén V12-es F1-es versenyautókat idézi, amik fenséges szimfóniával örvendeztették meg a nézőket. Most a Huayra R hozott vissza egy kicsit ebből a szép korszakból.

    A Huayra R-ről bővebben itt olvashatsz.

  • Bringával utcán a normális tempó nagyjából 20-30 km/h, de ha valaki szédületes formában rakja egy drága országútinak, akkor se jellemző a 60-70 km/h fölötti sebesség. Ehhez képest itt egy tag, aki annyival megy bicóval, ami már bőven a nagyon hegyes sportmotorok és erős autók territóriuma. Elias Schwärzler felháborító 272 km/h hasított bringával, amivel világrekordot állított fel.

    Screenshot 2022-07-02 at 16.11.37.png

    Az talán sejthető, hogy nem arról van szó, hogy valakinek olyan rönkök vannak a combjai helyén, hogy ezt önerőből meg tudja ugrani. Nem, itt arról van szó, hogy egy – előbb is említett – hegyes sportmotor húzza a bringást, méghozzá kötéllel. Ráadásul a bringa sem egy egyedileg készült, erre a célra kifejlesztett célgép, hanem egy első ránézésre bár drágának, de boltban kaphatónak tűnő Scott.

    Még belegondolni is durva abba, hogy mi minden tud egy ilyen szituációban végzetesen rosszul elsülni, de szerencsére nem így történt, a rekordkísérlet sikeres volt. Az egészen biztos, hogy se a motor pilótája, se a bringán kapaszkodó Elias nem hallottak még a félelemről.

  • Tegnap megérkezett a szerkesztőségbe az új Range Rover, Bátor Sir Antal készít róla egy autentikus videót, talán még Yorkshire pudding is lesz benne. Amíg erre várunk, álljon itt a Land Rover Discovery 3 néhány formatanulmánya 2004-ből.

    A végleges Discovery leginkább a jobb alsó változat jegyeit viseli, a bal alsó verzió valószínűleg túlságosan hasonlított a kortárs Freelanderre. A legfelső változat elég nagyot hunyorítva a Toyota FJ Cruisert idézi, igaz, az majd csak három évvel később, 2006-ban mutatkozik be. Érdekes részlet az első ajtók előtti fekete betétje, amit a Discovery-re nem, de a Range Roverre adaptáltak a dizájnerek, amelyen azóta is kiemelt motívum.

    discovery3
  • A Twitteren tűnt fel egy minőségi (értsd, a Who killed Captain Alexnél két fokkal hihetőbb) grafikával megspékelt felvétel a frontról. A videó elején egy feltehetően orosz hadoszlop cammog a mezőn, majd egy kihegyezett V8 szinkronhangján óbégatva ugrat a képbe a Mad Max/Death Race stílusban rambósított Zaporozsec (ZAZ-968).

    Ezután kitör a Micheal Bay, az autó tetején fikciósnak tűnő mini rakétavető fröcsöli az áldást, záporozik a cyka blyat. Annyiban mondjuk a valóságban gyökerezik a videó, hogy az ukránok tényleg alkalmaznak könnyű, gyors csapásra képes, némileg átalakított személyautókat, ahogy azt technicalnak hívott pickupokkal teszik a világ különböző milíciái.

    blyat.png
  • Az egy dolog, hogy baromi meleg van, és ha kilépünk a napra, szinte azonnal ropogósra sülünk. De gondolkodtál már azon, mennyire forró ilyenkor az aszfalt? A Magyar Közút megmutatta hőkamerával, és kiderült, hogy 34 Celsius fokos levegő-hőmérséklet mellett 52 Celsius fok fölé is simán felmegy a burkolat hőmérséklete.

    Közben pedig van egy csomó olyan munka - persze nemcsak az útfenntartónál, hanem rengeteg melóhelyen -, amit időjárástól függetlenül muszáj elvégezni, még ha igyekeznek is átütemezni a feladatokat. Úgyhogy vigyázzunk egymásra. Ja, és ha sétálni visszük házi kedvenceinket, tegyük inkább reggel vagy este, vagy legalább füves területen, mert az ő tappancsaikat is égeti ilyenkor a forró beton vagy aszfalt.

    forro

    Forrás: Magyar Közút

  • Fekete füstfelhőre lettek figyelmesek a Magyar Közút diszpécserei az M86-oson kihelyezett kamerák képén. Hamar kiderült, hogy egy autószállító tréler kapott lángra, a tüzet vélhetően a vontató jármű egyik hátsó, belső gumiabroncsának defektje okozta. A lángok átcsaptak a szállított, egyébként új személyautókra.

    A rakományból szerencsére több autót sikerült megmenteni, de több autó gyakorlatilag megsemmisült. Az anyagi kár így jelentős, személyi sérülés azonban nem történt.

    tuzes

    Forrás: Magyar Közút

  • Ahogy az autókon nagyjából minden, a fényszórómosók is látványos fejlődésen mentek keresztül az évtizedek alatt. A korai törlőlapátos megoldásokat a bukólámpákhoz hasonlóan az aerodinamika kaszálta el (meg a gyalogosvédelem, és kötelezővé tett nappali menetfény), a kocsitestből kiemelkedő spriccelős megoldások váltották le.

    Az Instagramon botlottam bele ebbe a gyűjtésbe, aki a fentieken kívül tud még furcsa megoldásokat, ne tartsa magában! Kreatív megoldás a Bentley Continentalé, ahol a fényszórógyűrű közepe emelkedik ki, de a NagyPolski körbetörlős mechanizmusa is jópofa. Ja, ha nem tiszta, hogy lehet őket működésre bírni: legtöbbször az ablakmosóval együtt aktiválódnak.

  • Bár a megbízhatósága véleményes és a létjogosultsága is kérdéses, a Wankel-motornak hatalmas kultusza van világszerte. Most itt egy olyan, ami nem brutális lóerejével hódít, hanem a pici méretével.

    Screenshot 2022-06-28 at 16.44.29.png

    A Toyan RS-S100 a világ legkisebb bolygódugattyús motorja: annyira kicsi, hogy simán elfér bárki tenyerében. A motort távirányítós autókba és repülőgépekbe szánják és külön kiemelik, hogy a futása nagyon stabil és minimális a rezgése. Ami még külön érdekesség, hogy vízhűtéses, ami ebben a méretben nem jellemző.

    Screenshot 2022-06-28 at 16.44.07.png

    A 2,5 köbcentis motor 0,7 lóerőt tud és mérések szerint 30 ezret forog. A lóerő nem tűnik soknak, de ha onnan nézzük, hogy ez olyan arány, mint egy ezer köbcentis szívómotor 292 lóerőt tudna, már egész más a helyzet. Ettől még a leghegyesebb utcai sportmotorok blokkjai is messze vannak.

    A motor egyébként kereskedelmi forgalomban is kapható, az ára pedig 500 dollár, azaz nagyjából 190 ezer forint, kiegészítők, például benzintartály nélkül. Sőt, annak se kell csalódnia, akinek nem elég az egyrotoros változat, ugyanis lehet belőle kapni kétrotoros verziót is.

  • Gyanús, hogy Kelet-Európa-tripen van a korszakalkotó Top Gearből egy pofon után megalakult autós műsor, a Grand Tour. A koronavírus beakasztott az alapvetően világutazó sorozatnak, a 2019 óta tartó negyedik évad második részére például egy évet kellett várni. A tervek között egy oroszországi rész is szerepelt, de azt a 2022-es események miatt valószínűleg törölték, nem kizárt, hogy nincs ló, jó a szamár is alapon választották a posztszovjet blokkot.

    Richard Hammondöt, James May-t és Jeremy Clarksont talán a szokásosnál is randomabb autókkal látták Lengyelország és Szlovákia után most épp Kaposváron, a sztárjárművek egy Chevrolet SSR, egy Mitsuoka Le-Seyde és egy CSÖCSÖK MEG SÖR feliratú hotrod. A képeket a 74nullanulla.hu cikke szerint a Kontrássy utcai Munkaügyi Központ környékén lőtték, még több képért katt ide.

  • A rendőrség videóban hívja fel a figyelmet arra, hogy semmiképp se hagyja senki az autóban kicsi gyerekét a hőségben, hiszen nagyon rövid időnek is hatalmas ára lehet. A mostani, extrém meleg időjárás miatt különösen aktuális ezt kiemelni, hiszen a napon hagyott autó kis túlzással pillanatok alatt elképesztően fel tud melegedni.

    Forrás: PoliceHungary
    Forrás: PoliceHungary

    10 perc alatt akár 10 Celsius-fokot is emelkedhet a napon hagyott autóban a hőmérséklet, ami egy, a mostaniakhoz hasonló forró nyári napon hamar extrém hőmérsékletet eredményez. Figyelmeztetnek arra is, hogy a hőguta kockázata már 38 foktól rendkívül magas és gyakran halálos kimenetelű.

    A rendőrség egy videóban is illusztrálja a helyzetet: egy napon parkoló autóba egy műanyag babát tettek a gyerekülésbe, a műszerfalra pedig kiraktak egy csokitornyot, miközben mérték az utastér hőfokát. Rövid idő alatt a belső hőmérséklet 57 fokig emelkedett, miközben a csoki folyadékka olvadt.

    Forrás: PoliceHungary Youtube