Lóerők ezreivel rúgta be a nyár ajtaját a Parkoló Parádé

2022.06.09. 16:51

Szállingóztak már befelé a placcra kiállított autók, az asztalokon koppantak a különböző halált halt alkatrészek, de már láthatóak voltak a korán érkezők a kerítés túlsó oldalán, amikor én még a földön ülve Kristóf Astra kombijának tagadhatatlanul bontott sárvédőjét dekoráltam fehér festékfilccel.

Kicsit izgultam, hogy mit szól majd az aláírásokkal, bölcsességekkel és jótanácsokkal ellátott karosszériaelemen az elkészült műhöz, hiszen kettőnk közül egyértelműen messze ő rajzol jobban. Pont ezért egy magabiztosan lehozható zsiráfot választottam, ami a GL felirat mögött álldogál majd békésen. Miután a szemeit és az orrát megrajzoltam, láttam az arcán, hogy nem biztos benne, valóban zsiráf lesz a végén. Néhány nyomorúságos beszólás és levegőbe porlasztott szóvicc után előkerül a pajtában lelt autók állapotához hasonló pedálos Moszkvics is, mely az utóbbi időkben éli második virágkorát. Egyértelműen megéri megmenteni egy ilyen csoffadt fémdarabot, mert kevés ennél kedvesebb tárgy menekült át szépen a szocializmusból.

Is that a Supra?! - mással nem is lehetett volna fogadni az ezüst gyári és a tuningolt kék Toyota Suprát, melyet már nem csak a Halálos iramban filmek, hanem a köré tornyosuló legenda is felejthetetlenné tesz. Ha valami biztosan túllép a mértéktartó gentleman’s agreementen, akkor az a hergelt 2JZ kódú sorhatos turbómotor. Lehet, hogy a Supra gyári állapotában csak egy potensebb utazókupé, de a tuningolt változat nem véletlenül szippantott magához tömegeket az élő Erőmérőn. Minden mérés közül nekem mégis a Honda Civic Type-R-é volt a legemlékezetesebb, mert a lelkesen forgó szívómotor hangját imádom és a japán hot hatch-nél elég világosan hallgató volt az is, mikor vált a vezérlés.

Fergeteges sokszínűséget mutatott együtt az egész Parkoló Parádé. A matt fóliába öltöztetett Nissan GT-R, melyről első pillantásra világossá válik, miért hívják sokan Godzillának, miért mondják róla, hogy súlyos jelenség, miért reszelik annyit, hogy versenypályára alkalmas autó váljon belőle. Mellette ott állt a Subaru Impreza WRX STi Type RA, amin csak elterelés az ártatlan fehérség. Az RA ugyanis nem a villantós Impreza, hanem az, amiből a raligépeket szokás építeni, ezért van a tetején tátika és kihagyták belőle egy maréknyi más holmit is.

Vannak autók, amik visszatérő vendégek már több parádézás óta, mint a Lancia Delta vagy Bumbi Cadillac Fleetwood alapú halottasa, de olyan új csoportok is felbukkantak, mint a nagy koncentrációban érkező Vectra klub is, akik egy sornyi autóval vonultak ki. A kavicsos parkolóban felbukkant a Malév festésű, hosszított karosszériás kombi Volvo és egy csinos, fehér E21-es kiscápa is. Jól mutatott egymás mellett az E46-os M3-as és az M2-es, kevés élvezetesebb BMW van ennél a kettő kupénál. A hathengeres motor és a hasonló méretek megmutatják, mennyire ez az optimum, nem pedig egy otromba szabadidő-autó.

Visszarepített egy pillanatra a ‘90-es évekbe a kiszélesített kettes Golf pókhálós felniken meg dögösen terpesztő E36 kabrió, aztán megláttam a kétszínű Volkswagen Bogarat és az AMG ruhás ‘124-est és csak mosolyogtam, hogy mennyire nagyszerűek. Persze, néhány percre leragadtam a Phoenix sárga metál M3-asnál, mert a nyári napfényben szinte izzik ez a szín az izmos sárvédőin, olyan ez neki, mint a testépítőknek a hangsúlyozó barnító. De azt sem gondoltam volna, hogy felfedezem a párhuzamot (és a merőlegeseket) a DeLorean hátsó lámpája és az Opel Senator hűtőmaszkja között.

Nem csak a tuning ünnepe volt 2022 első Parkoló Parádéja, hanem a sokszínű autózásé is, mert az még mindig felszabadító, hogy itt megfér egymás mellett a Toyota Prius és a hörgő V8 is. Június 19-én pedig jön a következő buli, méghozzá gyönyörű és különleges veteránokkal, amiket nem csak kívülről lehet majd nézni, hanem autóztatás is lesz. Szóval tényleg kár volna kihagyni.

Köszönjük, hogy idén ennyire eljöttetek a Parkoló Parádéra!

2025-ben újra találkozunk!

Ilyen volt a Parkoló Parádé

Vannak még tartalékok a V8-ban?
Alkalomhoz illő előadással készülünk az idei utolsó, nyárzáró 44. Parkoló Parádéra, amit a V8 jegyében tartunk!
Amikor az amerikai autók szeretetéből kinő egy háromnapos fesztivál a strandon
Napsütés, strand, buli, koncertek és mindenfelé hatalmas V8-as motorok. Ilyen egy American Motors on the Beach fesztivál.