1947-ben vásárolta meg David Brown az Aston Martint, és hamarosan a korábbi négyhengeres modell helyére megérkezett a közel 110 lóerős hathengeres motorral szerelt DB2-es, majd jött a DB2/4 specifikáció két további üléssel és nagyobb teljesítménnyel. Ebből 12 balkormányos gördülő alvázat szállítottak különböző svájci és olasz karosszériaépítő cégeknek, melyek közül kettőt a Vignale kapott. Ezek közül mára csak ez az egy maradt fenn.
Gyönyörű lett az új Ferrari 296 GTB, aminek szépségét az sem tompítja igazán, hogy a középmotoros sportautóban 8 henger helyett már turbós V6-os van a kabin mögött, méghozzá konnektorról tölthető elektromos hajtással kiegészítve. Több mint 95 millió forintos alapáron a Ferrarik között szinte a belépő, de ha valaki tényleg csak a látványra megy, akkor itt van az Amalgam 1:12-es méretarányú modellje.
A Lamborghinit az átlagember kizárólag a sportautókkal azonosítja, az eggyel avatottabbak az olaszok mezőgazdasági vontatóiról is tudnak, a Motori Marini Lamborghinit azonban még kevesebben ismerik: a gyártó és a tenger közös története több mint 50 éve kezdődött, amikor Ferruccio Lamborghini belepróbálta az Espada motorját az Eugenio Molinari-tervezte új hajótestbe, majd ugyanez a motor a Riva Aquaramába is bekerült, amelyet a classicdriver cikke szerint maga Ferruccio kormányzott egy adriai versenyen.
Legfőképpen a biztonságos karosszéria és az otthonos beltér az, ami rögtön beugrik a Volvóról, hiszen hosszú évtizedek óta ez az, amit a leginkább hangsúlyoznak. Pedig a svédek néha tudnak igazán meglepő dolgokat alkotni, melynek a végén kombival indulnak a versenypályán vagy varacskos sorhatost tesznek bele keresztben az S60-as Volvóba, de ennél messzebb is mentek már. Ebben a fehér kocka 850-es Volvóban például gázturbina van a gépháztető alatt.
Rongálás miatt kell felelnie a bíróság előtt annak a férfinak, aki két rendőr saját, civil autójában is kárt tett, hogy ilyen módon álljon bosszút. Csak éppen egyik jármű sem azé az egyenruhásé volt, akire egy másik ügye miatt neheztelt.
Peter Lorenz, tapasztalt mérnök és prototípus építő, valamint a multimilliomos Heiner Rankl 1984-ben alapította meg a Lorenz & Rankl Fahrzeugbau-t azzal a céllal, hogy egy ritka, extravagáns és drága szupersportautót dobnak majd piacra. Ahogyan az általában a hasonló vállalkozásokkal lenni szokott, ez a terv nem igazán jutott el a megvalósításig, de azért olyan érdekességek igen, mint a ‘90-es évek Audi Avus quattro koncepciója, vagy éppen a Ferrari Testarossa nyitható vászontetős változata.
A ZIL-ről (Zavod imenyi Lihacsova/Lihacsov Autógyár) sokaknak a tajgát gyötrő babakék teherautók ugyanúgy eszébe juthatnak, mint a pártelitnek szánt limuzinok. A moszkvai gyártó luxusautóinak már csak a méretük miatt is legalább olyan jelenléte volt, mint a teherautóknak vagy épp az amerikai párjaiknak. A ZIL-114 a Chrysler Imperialra hajazott, de az előd ZIL-111 is hordozott olyan klasszikus amerikai jegyeket, amelyek az 50-es és 60-as évek Cadillac-jein tűntek fel.
Koszosnak találta az autómosó kezelőpaneljét, ezért úgy döntött, azt is megküldi a magas nyomásúval egy húszéves férfi. Az eset egy érdi mosóban történt, ahol a fiatal előbb az autóját varázsolta tisztává, ezt követően viszont ahelyett, hogy letette volna a mosópisztolyt a helyére, a készülék ellen fordult. Az elektronika nem bírta a strapát, működésképtelenné vált, a kár 150 ezer forint.
Akármennyire mennek is manapság a JDM youngtimerek, a japánok koronaékszere a Toyota 2000GT marad. A klasszikus kupé már eddig is a többszázmilliós ligában játszott, de a március negyedikén tartandó Amelia Island eseményen egy borzasztóan ritka változatot bocsátanak aukcióra: az autót az a Shelby készítette fel az 1968-os SCCA versenyre. Ja, és ez a legelső legyártott 2000GT, így az sem kizárt, hogy a valaha volt legdrágább japán autó címét is begyűjti.
Nagyon tud fájni, ha kárt tesznek a szeretett autónkban, legyen szó katalizátorlopásról, vagy akár arról, hogy mire új nap virrad, a saját kerekei helyett téglákon áll a kocsink. Utóbbi esett meg Adnan Yassine-nal, az Arabica TV és a Bourj FC focicsapat tulajdonosával.
Most egy BMW E36 318is Coupét vettek kezelésbe, és az eredmény annak ellenére lett hatásos , hogy abszolút tájidegen. A futómű teljesen egyedi és a BMW több modelljének az alkatrészeiből legózták össze: többek között E92 kormányösszekötők, E46 hátsó rugók és X3 gátlók kerültek az E36 alá. Sőt, az egész autó alját beborították fémmel, hogy minél kevesebb kárt okozzon benne a cudarabb terep.
Önvezető módban, emberi beavatkozás nélkül is képes driftelni az új Toyota Supra. Az autót a Toyota Research Institute, a japán márka kutatás-fejlesztési intézete programozta, a produkcióról feltöltött videóban pedig látszik, hogy bár egy tűzálló overallba és bukósisakba bújtatott sofőr ott ül a vezetőülésben, a program elindítása után ő már nem nyúl bele a keresztben csapatásba.
Elcsépelt a frázis, de ezúttal tényleg második születésnapjukat ünnepelhetik azok a hongkongi srácok, akik egy Lotusszal csapódtak villanyoszlopnak, de csodával határos módon könnyű sérülésekkel megúszták a horrorbalesetet.
Az építés első lépése az alaktényező és a súly csökkentése volt, előbbit egyedi aerodinamikus elemekkel végül 0,27-re sikerült lefaragni. A súlycsökkentést alumíniumból készült ajtókkal és tetővel, magnézium felnikkel, műanyag ablakokkal és kevlár kiegészítőkkel oldották meg. Bónusz, hogy az elkészült Audik elképesztően jól néztek ki.
Csak a szerencsén múlt annak az 53 éves nőnek az élete, aki a tilos jelzés ellenére hajtott rá a vasúti sínre a Borsod megyei Putnokon. Nemcsak a piros lámpa, hanem a lezárt sorompó is elkerülte a figyelmét, elmondása szerint a vakító napfény miatt nem észlelte ezeket.
Torino Lingotto városrészében volt a Fiat legnagyobb gyára, aminek a fő érdekessége, hogy egy tesztpálya üzemelt a tetején. A gyárat az 1920-as évektől használták, egészen az 1982-es bezárásáig. Ebben az időszakban rengeteg új autó futotta első métereit a magas épület tetején kialakított, szokatlan tesztpályán.
Titán alkatrészek, négy turbó és totális őrület.
Világos sárga fényezése nagyon jól mutat egy 1974-es Porsche 911 S-en, melynek 175 lóerős, 2,7 literes, hathengeres bokszermotorja akár 225 km/órás sebességgel is repítheti az autót, de ez itt most nem az, hiába látszik a hat hengerre vonatkozó gyújtássorrend a motortér apró táblácskáján. Ez az autó Zuffenhausenből nem Emden kikötőjébe került, hogy onnan aztán New Yorkba utazzon, hanem az amerikai specifikációjú 911-est a gyártás során levették a futószalagról és motor, váltó, üzemanyagtank és szivattyú nélkül vitték a weissachi fejlesztőközpontba.
Múlt héten láttunk egy szép példát a megszaladt japán youngtimer-árakra, akkor egy különleges Nismóért kértek többszáz millió forintnyi dollárt, de most egy kategóriával lejjebb is feltűnt egy extrém ajánlat: a cikk születésekor épp 111 ezer dolláron, azaz 35 millió forinton állt a licit egy Acura Integra Type R- ért, de szombat estig még simán feljebb kúszhat az ár.
Ittas vezetés, közúti veszélyeztetés és kiskorú veszélyeztetése miatt éltek vádemelési javaslattal a rendőrök azzal a 33 éves román férfivel szemben, aki gyerekkel a hátsó ülésen, piásan menekült az egyenruhások elől, majd a bokrok közé hajtott.
Ha valakinek nem lenne meg: igen mozgalmas napok vannak mögöttünk, már ami az autós üldözéseket illeti, először ugyanis Debrecenben rabolt ki egy ékszerüzletet, majd próbált kereket oldani a szerb testvérpár egy Fiat Seicentóval. Nem volt tökéletes a célszerszám megválasztása, bár a gépezetbe már a menekülésnél jóval korábban homokszem került. Egészen pontosan akkor, amikor nem számoltak az üzlettulajdonos kickboxos múltjával.
Nagy divat most a ‘80-as évek, de minden korszaknak volt egy sötét része és valószínűleg ez a Ferrari Meera S pontosan onnan érkezett. A 400-as valamiért egyébként sem a legnépszerűbb modell, pedig van benne valami egészen kedves szögletesség, viszont az egyetlen példányban készült Meera mellett megszépül a Fiat Multipla célszerű aranyossága.
Nemcsak Debrecenben, hanem Rákosmentén is volt autós üldözés. Ahogyan a Rákosmenti Pirítós Facebook-oldal posztjából kiderül, a hatóságokat alaposan megdolgoztatta az a fiatal, önjelölt versenyző, akit nagyjából tucatnyi rendőrautóval próbáltak megállásra bírni, sőt az úttesten keresztbeálló BKK-busz is igyekezett akadályt gördíteni elé. Az esetről videó készült:
Négy évvel ezelőtt írtuk meg, hogy a BMW felállította a hosszú távú driftelés új világrekordját, méghozzá nem is akárhogyan. Már önmagában az sem gyenge, hogy nyolc órán keresztül kenték keresztbe az M5-nek, de hogy ez meglegyen, közben egy másik M5-ről még meg is kellett tankolni a bajor vadállatot. A BMW Performance Driving School vezetéstechnikai oktatója, Johan Schwart 374,17 kilométeres eredménye azóta sem talált legyőzőre. Mostanáig. Mielőtt továbbhaladnánk, idézzük fel ezt a mutatványt.
Tegnap délelőtt raboltak ki egy ékszerboltot Debrecen belvárosában, a tulajdonost meg is verték. Egy kis Fiat Seicentóval próbáltak elmenekülni, az időközben kiérkező rendőrök üldözőbe vették őket. A hajsza nem tartott sokáig, a tolvajok ugyanis egy Ford Focusnak ütközve megálltak, amikor a Csapó utcáról akartak lekanyarodni. Erről videó is készült.