Véletlenül durrant ki a légzsák
Sírva röhögéssel díjazta a közönség Paul Beiswenger kűrjét: a michigani driftversenyen a Chevrolet Camaro függönylégzsákjai a nagy csúszkálások közben, ártalmatlan szituációban durrantak ki.
Paul szimplán csak dühös volt az eset után, ám utasa nem úszta meg ennyivel: ő égési sérüléseket szerzett jobb karján.
Bár a Pauléhoz hasonló esetek a légzsákokat működtető szenzorrendszer sokszoros túlbiztosítottsága miatt irodalmi ritkaságnak számítanak, mégsem ez az első eset, hogy a legutolsó generációs Chevrolet Camaróban indok nélkül durrant ki a lufi.
Antoine Joubert egy kanadai oválpályán száguldott Camarójával, amikor jött a meglepetés: „Nagyjából 130-140 km/h-val haladtam az oválon, amikor hirtelen, minden különösebb indok nélkül kidurrantak a függönylégzsákok. Épp egyenes vonalon mozogtam, egyenletes sebességgel, jó minőségű útburkolaton. A vezetést segítő elektronika nem volt kikapcsolva és az autónak sem volt semmilyen mechanikai baja.” – mondta Joubert a tavaly ősszel történt eset után.
A GM hivatalos álláspontja szerint nincs baj autóikkal, ugyanakkor a történtek után elismerik, hogy extrém vezetési körülmények között létre lehet hozni olyan szituációt, melyben a szenzorok a borulásra jellemző értékeket mérik.
Talán elhamarkodott lenne ítéletet mondani a legújabb Camarók felett, de az tény, hogy menő autóval, közönség előtti menős csúszkálás közben a fejünkre durranó légzsák biztosan nem menő.