Hurrá! Itt az 1200 lóerős Porsche

Alig telik el hét egy újabb, ezer lóerős, vagy ennél is erősebb sportkocsi bemutatója nélkül. Ezeket a rettenetes dögöket persze rendszerint nem nagy gyártók állítják elő, hanem olyan kis tuningcégek, amelyek elsősorban a rekordjaiknak köszönhetik, hogy egyáltalán tudunk a létezésükről.
Nem kérdés, hogy a 9ff nevű német műhely, GTurbo 1200 fantázianevű modelljének nincs túl nagy jelentősége az egyetemes műszaki kultúra szempontjából, nem is ezért mutatjuk meg most. Inkább azért, mert a nem mindennapi Porsche nézegetésével és a puszta adatok ízlelgetésével sokkal jobban telik a vasárnap délután.
A 9ff hangsúlyozza, hogy a 997-es Porsche GT3 alapjaira épülő GTurbo közúti modell, vagyis rendszámot kaphat, átmegy a műszaki vizsgán és már lehet is vele közlekedni. A motor továbbra is a megszokott elnredezésű, hathengeres bokszer. A feltöltésről egy Garrett gyártmányú, golyóscsapágyas turbó gondoskodik, a töltőnyomás egyébként 0,8 és 1,6 bar közt állítható. A motorblokk hengerűrtartalmát is megnövelték, így már négyezer köbcentis, de ahogy a 9ff honlapján olvasható, gyakorlatilag a teljes hajtásláncot megerősítették.
A felsorolás kiterjed a dugattyúkra, a hajtókarokra, a hengerfej átdolgozására, a főtengelyre, és a hajtáslánc egyéb elemeire is. A váltó hatfokozatú, kézikapcsolású, az áttételeket pedig úgy módosították, hogy a GTurbo a lehető legjobb gyorsulási értéket produkálja ötödikben háromszázig, hatodikban pedig átlépje a négyszáz kilométeres álomhatárt.
Mire jó mindez? Aki felteszi ezt a kérdést, annak napokig kéne magyaráznunk, miért tartozik az emberi nem lényegéhez a határok feszegetése. Ezt most nem tesszük, inkább gyönyörködjenek a 9ff GTurbo képsorozatában és álmodozzanak arról, hogy milyen lehet visszaváltás után lepadlózni egy ilyen Porschét. Az autó egyébként 3,3 másodperc alatt gyorsul százra, de a kétszázas értéket is eléri, valamivel több, mint hét másodperc alatt. Egy 1200 lőerős és 1100 newtonméter csúcsnyomatékú sportkocsitól ezt el is várjuk.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
