Néhány perc alatt teljesen kiégett egy Ssangyong Rexton az M4-esen. A Magyar Közút felvételein látszik, ahogy a sofőr valamiféle hibát észlelve lehúzódik a leállósávra, az autó már ekkor is füstöl. Rövidesen azonban teljesen füstbe burkolózik a dél-koreai SUV, majd felcsapnak a lángok.
Mire a tűzoltóknak sikerült megfékezniük a tüzet, sajnos nem sok maradt a Rextonból, és az útburkolat javítására is szükség lesz. Az viszont nagy szerencse, hogy mindenkinek sikerült időben kiszállnia, így senki nem sérült meg.
Kigyulladt egy Citroën Xsara az M3-as autópályán vasárnap délután. A lángok a Budapest felé haladó oldalon csaptak fel az autóban. A hatóságok a forgalmat is megállították – írja a baleset-info.hu.
A tűzoltók gyorsan a helyszínre értek, és eloltották a tüzet, az autóban viszont így is jelentős kár keletkezett.
Erősebb, gyorsabb, biztonságosabb és kicsit még nagyobb is a BMW M240i, mint az E46 M3 és ezzel együtt nagyon hasonló vezetési élményt is ad. A 3,0 literes, turbós sorhatos motor 375 lóerős és 4,3 másodperc alatt gyorsul 100-ra. Ez viszont nem elég.
Vagyis nekem totál elég volna, én imádtam. De amikor két M240i tulajdonos feszül egymásnak a kocsmában, akkor a szópárbajt az nyeri, aki előbb fedezte fel a Dahler tuningcég csomagját.
Első körben több mint 420 lóerőre és 610 Nm nyomatékúra lövik be a B58-ast, a következő fokozatban meg közel 450 lóra és 640 Nm-re, ami már M2 CS szint. A számháború mellett a gázpedált is átprogramozzák, így jobb a reakciója. Hogy mennyivel gyorsul így jobban? A kocsmázás után már amúgy is illegális volna kideríteni.
Talán keveseknek jutna eszébe valaha is, hogy egyszer majd rákíván egy napszemüvegtartóra, de a Peugeot 308-ashoz kínált, 3D nyomtatott darab annyira elvetemülten néz ki, hogy biztosan lesz, akiben azonnali birtoklási vágyat ébreszt.
A valóságtól leginkább elrugaszkodott, pókhálós formájú napszemüvegtartón kívül más, szintén ilyen eljárással készült kiegészítő is elérhető, van még telefontartó, illetve pohártartó is. A kiegészítők kétféle színben, babakékben és szürkében lesznek kaphatók a közeljövőben.
Sokaknak vágyott poszterautó, egy korszak meghatározó gépe a Dodge Viper, másoknak pedig csak egy a temérdek erős és kezelhetetlen amerikai autó közül. Annyi egészen biztos, hogy a forma megragadó és a V10-es motor hangja is nagyszerű.
Ez a fekete Viper ráadásul egy korai darab, aminek még a vászontető mellé az ablakok is cipzárasak. Évek óta a kert végében áll, a fényezésről leugrott már a lakk és a rosszul tömítő elemek miatt még a beltérben is rengeteg falevél van.
Ebből az állapotból hozza vissza a WD Detailing, az eredmény pedig igazán látványos, és nem csak azért, mert hirtelen lett benne két ülés, hanem mert hosszú idő után ismét megbecsült autó lett.
Súlya kevesebb mint 60 kilogramm és csak három kereke van, a kabinjában pedig kizárólag a vezető fér el, de a 49 köbcentis motorral hajtott Peel P50-es mégis kaphat rendszámot.
Jeremy Clarkson még a Top Gear-ben remekül megmutatta, hogy a Peel P50-es már csak azért is jó, mert nem csak az irodaházig, hanem az íróasztalodig is elvisz.
135 centiméteres hosszával ez a világ legkisebb autója, melyhez képest az eredeti Mini Cooper szinte már pazarlóan nagy. Cserébe elférnek benne négyen, van csomagtartója és ma is lehet vele tartani a forgalom ritmusát.
Míg a Mini 470 fontba került akkoriban, addig a Peelért csak 199-et kértek, de így sem kelt el túl sok belőle, mindössze 47 darabot gyártottak. Most ezért a pirosért csengettek ki 50 millió forintnak megfelelő összeget.
A Forma-1 régóta próbálkozik a nézői élmény fokozásával, ennek egy igen jelentős lépése az a sisakkamera, ami mostantól sokkal fokozottabban lesz jelen a közvetítésekben. A megoldást eddig csak edzéseken tesztelték.
A kamera a sisak belsejében, a plexi mögött forog, így a kép szinte egy az egyben megegyezik azzal, amit a versenyző lát. A felvételen a Max Verstappennel küzdő ferraris Charles Leclerc rángatja a fejét egyik tükörről a másikra, aki végül meg is nyerte az évadnyitó Bahrain GP-t.
Csak az ülés, a kormány és a pedálok meg a motor, némi karosszériába csomagolva. Ez a Shelby ersenyautó egyike annak a mindössze 23 gyári Cobrának, amiket a Bob Grossman és Ed Lowther páros épített, majd versenyzett vele.
Galéria: 1965 Shelby 427 S/C Cobra Roadster 12h of Sebring
Megnyerték a 12 órás Sebring-i versenyt, valamint Watkins Glenben pályarekordot állítottak fel a világoskék színű, kék-fehér-piros csíkokkal díszített 1965-ös Shelby Cobrával.
Galéria: 1965 Shelby 427 S/C Cobra Roadster 12h of Sebring
Nem csak felújították a 427 köbhüvelykes V8-ast, de az 500 lóerős gépet ma is versenyképessé tették a mai biztonsági előírásoknak megfelelő alkatrészekkel. Fekete bőr ülésein kétpontos öv van és a fakormány is múltidéző, szóval tökéletesen hozza a nyers gépélményt.
Ahogy azt a kémfotókról és az XM tanulmányból is lehetett már sejteni, a BMW fittyet hány a sportos eleganciára, teljesen átadták maguknak a túlbonyolított dizájnmegoldásoknak. Most épp a ráncfelvarrott X7-esről szivárgott ki egy kép, amin látszik, hogy a bajorok legnagyobb típusa - valamint az új hetes limuzin - függőlegesen kettéosztott fényszórókat kap.
A megoldás egyébként nem fest olyan szörnyen, mint ahogy azt az álcázott kémfotókból sejteni lehetett, ez főleg annak köszönhető, hogy az X7-es orra óriási felület lévén megkívánja, hogy különböző formákkal és részletekkel legyen kitöltve. Egy ideje látszik már ez a trend az autóiparban, egy éve meg is szavaztattuk, hogy kinek hogy tetszik, az eredményekért katt ide.
2004 augusztusában hagyta el a gyárat az a piros Ford GT, amit a többszörös Grammy-díj nyertes amerikai zenész, Kid Rock rendelt meg magának. Négy opciós tétel volt a listán, mindet kipipálta.
Piros fényezéséhez fehér gyorsítócsíkokat, a mélysugárzót is tartalmazó feláras hangrendszert, a kovácsolt alumínium BBS felniket és mögöttük a piros féknyergeket.
3096 mérföldet tekert bele az 550 lóerős, kompresszoros V8-assal szerelt amerikai sportautóba, most pedig túlad rajta. A következő tulajdonos pedig dedikált gitárral együtt kapja meg.
Nekem már a gondolattól is dallamtapadásom lett, mert hirtelen beugrott az egy időben szénné játszott All Summer Long című száma, mely miatt aktuális sláger korában sokszor nyomtam ki a rádiót.
2021 végéig 50 darab Toyota GR Supra GT4 versenyautót adtak el, ezek pedig már 250 futamot toltak le, amin összejött 36 futamgyőzelem és 78 dobogós helyezés. Ezt ünneplik az 50 Edition modellekkel, amiből csak 6 példányt gyártanak.
175 000 euróért adja a versenyautót a Gazoo Racing, amiért tényleg egy pályára kész gép a GT4-es Supra. OMP versenyülésekkel, karbonnal gazdagon kiöntött utastérrel, melyben sokkal lényegesebb a bukócső, mint a sorszámozott plakett.
145 kg-mal könnyebb a Supra GT4, mint az utcai változat, 3,0 literes, sorhatos turbómotorja pedig 430 lóerős, hozzá 7 sebességes váltó csatlakozik a hátsó tengelyen pedig mechanikus sperr van.
A BPiautósok oldalára került fel egy meredek lakossági felvétel, amin egy fogalmatlan sofőr forgalommal ellentétes irányban közlekedik. Mindezt az M7-es autópályán. A videó feltöltője szerint a pilóta annyira vakon volt, hogy még az se esett le neki, hogy nem az összes többi közlekedő csinál valamit rosszul.
A sofőr valószínűleg azt hihette, hogy kétirányú úton halad, a kamerás autóban ülő pedig veszélyesen előzget. A valóság viszont egészen más volt, ezért értesítették az életveszélyes mutatványról a hatóságokat. Végül baleset nem történt, de ehhez kellett egy rendes adag szerencse is.
Lassan már tényleg semmin nem lepődünk meg a hazai közlekedési morált illetően. Ez az autós például nem akarta kivárni, míg a rendőrség feloldja a baleset miatti pályazárat, és úgy érezte, ő minden szempontból fontosabb ember mindenki másnál, ezért nem is kell a szabályos utat választva araszolgatnia ahhoz, hogy elhagyja az M1-est. Mondjuk, nem is bizonyult jó ötletnek a rézsűn veretés, mert vagy felakadt, vagy felütötte az autó alját, ez sejthető legalábbis abból, hogy megáll körbenézni a kocsit.
A jelek szerint öntörvényű idiótákból sosem fogyunk ki, legyen szó hajmeresztő előzésről, büntetőfékezésről vagy egyéb kihágásokról. Nagyon érik már, hogy kitaláljanak nekik valami igazán szaftos szankciót.
Sok mindenre felműtötték már az újabb BMW-kre olyan jellemző hatalmas hűtőmaszkot, de az az érzésem, hogy annyira sehol nem volt a helyén, mint ennek a Peterbilt 579-es kamionnak az orrán. Ez a változat persze mos még csak virtuálisan létezik – csak remélni lehet, hogy valaki megérzi az ötletben a húzást, és a valóságba is átülteti azt.
Sokkal jobb olyan öreg Porsche 911-est nézni, amit használnak, hiszen múzeumi példányból bőven van elég, de mozgásban látni ezeket az autókat sokkal jobb, mint álldogálva. Ha pedig még versenyeznek is vele, az még annál is jobb.
Oliver James Webb a portugáliai Estoril versenypályán megy a '60-as évekbeli 911-es 2,0 literes változatával. A hathengeres, léghűtéses bokszermotor 7500-as fordulaton úgy 160 lóerős, az autó pedig kb. 1 tonna. 1963-tól 1966-ig futott, korabeli FIA szabályzat szerint épített Porsche 911-esek vehetnek részt a Porsche Cup sorozat 90 perces futamán.
Egyre jobban szorítják a szabályozások a sportautókat, így a BMW M4 Competition hangja már sosem lesz olyan, mint a hegyes szívómotoroké, de azért a 3,0 literes, biturbó sorhatosban is van még kakaó.
Javítani viszont mindig lehet az ilyesmin és az Akrapovičnak rendszeresen sikerül is. Alaphelyzetben 510 lóerős az M4, nyomatéka pedig 650 Nm. Az újonnan fejlesztett rendszer könnyű titánból készül és 38%-kal, egész pontosan 8,3 kilóval könnyebb a gyári rendszernél. 10,9 lóerőt ad 6000-es fordulaton a teljesítményhez és további 13,9 Nm nyomatékot.
Virágzik az elektromos mobilitás, de a villanyautó távolról sem új találmány és minden korszaknak megvan a maga sikeresebb vagy kevésbé sikeres próbálkozása. Ez a fogkrémes tubus zöld árnyalatú, nyitott tetős gépecske úgy néz ki, mintha valami gyerekjáték volna, pedig egy rendszámos autó 1959-ből: Taylor-Dunn Trident.
Jelenleg a Polaris csoporthoz tartozó a márka, melyet még a '40-es években alapított egy RD Taylor Sr. nevű csirketenyésztő, aki kis elektromos szerkezetet épített a csirketakarmány szállítására. Később aztán barátainak és szomszédainak készített ilyeneket, aztán veje, Fred Dunn is csatlakozott az üzlet.
Ez a kis autócska már egy polgári változat, abból is egy kabrió, hiszen nincs teteje. Egy feltöltéssel úgy 80 kilométert képes megtenni, a végsebessége valahol 40 km/óra felett van. Továbbá az 51 darab ismert Trident egyike, melynek a Mecum aukcióján keresnek gazdát. A legutóbb hasonlóért 20 ezer dollárt csengettek ki.
Az Égésteret ezentúl élőben is közvetítjük Twitch-en, a mai adásra pedig külön érdemes lesz figyelni, mert sztárvendégünk Ágó Béla, mellette pedig Zombi, Bolla Gyuri és Sturcz Anti ül be a stúdióba. Szó lesz az induló szlalom-szezonról, a Tulaj a Pályán műsoráról és a fogyasztáscsökkentésről is, valamint sok műszaki mély vízre lehet számítani. Tehát még egyszer: gyere Twitch-re, dumáljunk egy jót.
Aligha gondolta át a kaszkadőrmutatvány lehetséges következményeit az az autós, aki frissen megvett - vagy a híradós tudósítás szerint bérelt, nem is tudjuk, melyik a rosszabb - Tesla Model S-ével ugratott egy hatalmasat. A fizikát persze még Elon Muskék villanyautójával sem lehet meghazudtolni, így a leérkezés igen fájdalmasra sikeredett.
A mintegy 50 millió forint értékű Tesláról a becsapódástól azonnal le is szakadt egy pár alkatrész, minden légzsák kinyílt. A kocsi a leérkezést követően nekiment a szegélynek, néhány út széli kukát és egy parkoló autót is eltalált. A sofőr és utasa, valamint macskájuk sem sérült meg, és szerencsére másnak sem esett baja.
Maga az ugratás egyébként nem spontán ötlet nyomán született, ezt mutatja az is, hogy a kereszteződésben többen ácsorogtak, közben videózták is a történéseket, vagy éppen vihogva közvetítették élőben. Az viszont senkinek nem futott át a borotvaéles agyán, hogy ebből nagyobb baj is lehet.
Itt pedig 2:00-tól lehet megnézni több szögből az esetet. Az autót nem a videót feltöltő Alex Choi vezette:
Alig másfél hete mutatták be a Volkswagen évtizedek óta halasztgatott mikrobuszát, az ID.Buzzt, amiből egyelőre egy kishaszon- és egy személyautó változatot terveznek kínálni. Aki azonban jobban ismeri a típus történetét, tudhatja, hogy az ősökből rengeteg kivitel készült, többek között platós, és duplakabinos is, így adja magát az átalakítás gondolata.
Forrás: insideEVs.com
Az InsideEVs szerzője csapta le egy virtuális suhintással az autó felesleges paneleit, az eredmény egy kimondottan nagyméretű és mély plató lett, amit a különböző kis és középvállalkozások hasznosíthatnának leginkább. Ha reálisan nézzük, nyilván versenyképtelen lenne a többi kisáruszállítóval és a pickupokkal szemben, de a felmenők miatt egy gondolatkísérletet azért megért.
Mostanra a Ferrari is belátta, hogy az autóipar új irányt vesz, ezért nem csak a szabadidő-autó gondolatával barátkoztak meg, hanem az elektromos hajtással is. Igaz, hogy nem szól úgy, mint egy V8-as vagy 12 hengeres, de azért kicsit biztos ők is szomorúan vallják be, hogy akadnak előnyei a villanyosításnak.
Igazi ikon a Ferrari Testarossa, melynél kevés autó határozza meg jobban a '80-as éveket. Az egész annak ellenére csodálatos, hogy sportautónak kissé puha volt, gyors utazógépnek meg sportos, de a 180 fokos hengerszögű V12-es és a formája a mai napig elképesztő.
Vonalai megmaradnak, de az angol Electric Classic Cars kipakolja belőle a 12 hengeres motort és elektromos hajtást építenek majd be az egyébként működő Testarossába. Simán lehet, hogy az emelkedő alkatrészárakkal már sokkal jobban megéri majd villanyosítani az öreg Ferrarit, mely megbízható alternatívának tűnik.
Egyszerűen ijesztő, hogy emberek mivel tudnak foglalkozni a kormány mögött, vezetés közben, ahelyett, hogy az utat és a forgalmat figyelnék. A telefonnyomkodás meg a kajálás csak a jéghegy csúcsa, az igazán elvetemültek könyvet olvasnak, szoptatnak, borotválkoznak, vagy más, abszolút nem odaillő dolgot művelnek. Ő itt például Rubik-kockát tekerget:
Igen, valóban ez történik. Rubik-kockát tekerget, miközben 110-zel utazik. Oké, ez nem idehaza esett meg, de akkor is: ne csináljuk ezt! Amikor vezetünk, akkor vezessünk. Figyelmesen.
1996 januárjában készült el ez a thaiföldi specifikációs Porsche 911 Turbo, mely ezzel együtt az utolsó léghűtéses csúcsmodelleknek egyike, de az egészen biztos, hogy mindnél sárgább.
Egyedi rendelés alapján a karosszériát Ferrari sárga színre fényezték, amihez az ötküllős Turbo felniket is szintén sárgára fújták, de a féknyereg mögötte azért megmaradt pirosnak.
Eddig még nem volt elég sárga, ezért a beltérben is mindent sárga bőrbe varrtak, még a napellenzőket is, de az ötórás műszeregység számlapja is sárga színű. Hogy ezt a mértéktelen sárgaságot valami megtörje, fabetétekkel egészítették ki a kompozíciót.
Merész választás, amit nem oldottak fel a motortérben sem, hiszen a 3,6 literes, turbós, hathengeres bokszermotor több mint 400 lóerős és így az összkerekes 993 Turbo 4,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra.
2020-ban a turizmussal együtt az iparághoz kapcsolódó autókölcsönzők is nehéz helyzetbe kerültek és ez nem volt másképpen annál a koreai vállalatnál, akik temérdek i3-as BMW-t hagytak magukra Csedzsu-szigetén.
Állami támogatás után vett a cég összesen 200 darabot a BMW elektromos autójából, amik most a sziget különböző pontjain vannak letámasztva és indulnak el a lassú pusztulás útján.
Sok autónak már nincs csomagtérajtaja vagy valamelyik más része hiányzik, így a belterük is ki van téve a természeti hatásoknak. A sorsuk egyelőre bizonytalan, a BMW Korea ugyan megkapta a bíróság jóváhagyását a felvásárlásra, de az biztos, hogy a használható autók elszállítása is komoly költség.
Míg az első BMW M3-asból főleg kupék készültek és egy kevéske kabrió, addig a második generációból már tényleg csak a kombi maradt ki, majd az E46-nál újra szűkre húzták a kínálatot, de egyetlen M3 Touring prototípus azért elkészült, mert a BMW-nél tudták, hogy az S54-es sorhatos és a mindennapokban használható, praktikusabb kombi forma jó páros lehet.
Végül a 2000-es évek elején ebből nem lett semmi, aztán azóta is mindig csak pletyka volt az M3 Touring. Ez a korszak ér most a végéhez, mert idén már bemutatják minden idők első kombi M3-asát. Az autót már számtalan beharangozóban láthattuk és szinte mindent tudunk róla, de a nagy leleplezésre még várni kell.
3,0 literes, biturbó sorhatos lesz a gépháztető alatt, mint az M4-esben is akár 510 lóerővel és összkerékhajtással. Könnyű ugyan ez sem lesz, hiszen már az M340d is 2 tonna, de annyi biztos, hogy pokoli gyors autónak ígérkezik. Csak jöjjön már!
Eltekintve a második rész kilengésétől, szerintem a Verdák első és harmadik részének ott a helye a legjobb mesék között. Messze nem csak gyerekeknek élvezhető és nem csak simán rengeteg autó van benne, hanem minden részletéből, apró gegekből töményen árad a benzinvérűség.
Sally Carrera-t, az egykori nagyvárosi ügyvédet egy 2002-es Porsche 911 alakítja a mesében, melyet egyébként egy 996-osból valóban elkészített életnagyságban a Porsche, gyakran megtekinthető a múzeumukban is. Most viszont egy 992-est alakítanak át úgy, hogy stílusjegyeiben passzoljon a karakterhez.
Kikeverik az autóhoz a megfelelő kék árnyalatú fényezést, több kis apróság is feltűnik majd benne, mely a meséből lehet ismerős és teljesen egyedi ötküllős felniket gyártanak majd Sallyhez.
Egyetlen darab készül majd az autóból, aminek egyelőre csak a vázlatait mutatták meg. Ez a 911-es jótékonysági célt szolgál majd, árverésen értékesítik és a befolyó összeggel pedig fiatal lányok oktatási programjait támogatják Amerikában, valamint az Ukrajnából menekült családokat, túlnyomórészt nőket és gyermekeket.
Redditen szúrtak ki egy khm... különleges BMW-ről készült képeket. Az autón úgy hemzsegnek az utólagos mű-légbeömlők, mint kullancsok a vadászkutyán, a látvány is legalább olyan kellemes.
Ha bizalmat szavazunk a művésznek, nem az ízlése rossz, hanem így kritizálja egyszerre a burzsoáziát - hisz az F10-es 5-ös BMW még mindig nem olcsó - és a suttyó csöves-tunereket. Szerintem fogadjuk el, hogy van az ironikus autóbirtoklásnak egy ilyen extrém vonulata, különben nagy a baj.
A Honda amerikai luxusmárkája, az Acura nemrég mutatta be a sportos szedánjának új változatát. Az Integra igazi rajongói kedvenc, a mai SUV-kat preferáló piaci környezetben szüksége is lesz az elkötelezett vásárlókra. Hogy közülük ki fog igazán örülni az autóhoz járó extrának, az mondjuk nem egészen világos.
Az NFT (non-fungible token), vagyis nem helyettesíthető zseton, olyan digitális tartalmakhoz köthető kód, amivel igazolni lehet azok eredetiséget. Az Acura egy olyan képet mellékel az első 500 Integrához, amelyen egy különlegesen textúrázott autó látható szürreális környezetben, a tartalmat a svéd digitális művész, Andreas Wannerstedt készítette, aki korábban a Lamborghinivel is együtt dolgozott.
A márka teljesen ráfeküdt erre a fiatalokat célzó vonalra, március 22-én digitális bemutatótermet nyitnak a metaverzumban (itt érhető majd el). Itt az Integrát is körbe lehet járni, márkás ruhadarabokat is meg lehet szemlélni, de egy Beat that című autós játékot is ki lehet próbálni. Ok.
Eredetileg csak egy őrült ötlet volt a Ferrari alapokra épített Renault Twingo, aztán a fantáziálásból egy egészen más valóság lett, amikor a Clio népszerűsítését nem egy sztárra bízták, hanem a mérnökökre. Ekkor született meg a középmotoros, hathengeres Clio, aminél szédítőbb kisautó kevés született.
Galéria: Renault Sport Clio V6 Ph2 Acid Yellow - Gumipor
Különösen azért, mert nem egyszeri darab volt ez, mint a kabrió BMW M5 vagy az első M8-as, hanem a franciák megvásárolható autót készítettek belőle. Ez az Acid Yellow színű épp a fényezése miatt ritka, továbbá a közel 4000 fontos bőrbelső miatt. Ezt az opciót csak 18 autóhoz vásárolták meg.
Galéria: Renault Sport Clio V6 Ph2 Acid Yellow - Gumipor
3,0 literes, V6-os szívómotorja 255 lóerős és 300 Nm nyomatéka van, ami az 1,4 tonnás kisautót 5,8 másodperc alatt gyorsítja 100-ra. A frissített, Ph 2-es Clio V6-ból valamivel több mint 1300 darabot gyártottak, így önmagában is ritkaság.
Galéria: Renault Sport Clio V6 Ph2 Acid Yellow - Gumipor
27 805 kilométerrel az órájában ez a jobbkormányos autó 90 ezer angol fontért, tehát több mint 40 millió forintért kelt el, ami nem csak egy Clio-ért, de egy Clio V6-ért is rekord összeg.
Igen, ez egy körülbelül tíz éves reklám, de nem találtam meg az archívumunkban, ezért nem átallom most megosztani.
A reklámért egyébként a Renault volt a felelős, az éppen bemutatkozó Fluence Z.E-t promótálták vele, de a Nissan is készített egy ugyanilyet a Leaffel kapcsolatban. Ki gondolta, hogy 10 év múlva még mindig releváns lesz.
Van, aki igen. Cpt. Olf a saját oldala szerint művész, bár az nem derül ki, hogy pontosan milyen. Egy igazi performance-hoz az októberi akciója mindenesetre kicsit kevés, úgy gondolta, fent alszik a berlini Europa-Center tetején forgó Mercedes-csillagon. Illetve csillagban.
Az épület 86 méter magas, ezen áll a 10 méter átmérőjű, 15 tonnás embléma, a függőágy a csillag két alsó szárára van kifeszítve. Abban viszont kételkedünk, hogy pihenni is sikerült benne: a karika nem csak magas, de forog is, percenként kettőt. Nem tiszta, hogy az akciót engedélyezték-e az épület üzemeltetői, de tippelni azért mernénk. Anarchia!