Versenyautó bármiből lehet, Ferrariból meg főleg

2022.01.20. 11:48

1975-ben mutatták be a Ferrari 308 GTB-t a Párizsi Autószalonon, de talán sokkal többet mond róla az, hogy ilyennel verette a Tom Selleck alakította Thomas Magnum nyomozó Ohau szigetén. Ezek az autók a ‘80-as évek végére már éppen elérhetőek voltak ahhoz, hogy néhányan raliautót vagy pályára szánt versenygépet építsenek belőle, mint Dr. Terry Maxon.

1993 májusában Dave Zumstein és Bill Freeman adta el neki az autót, melynek motorját Bob Wallace tette versenyképessé. Holley üzemanyagszivattyút szereltek be, felújították a 2,9 literes V8-as karburátorait, a futóművet pedig versenyspecifikus alkatrészekkel építették újjá, többek között egyedi gátlókat is készítettek a 308-as alá. Karosszériáját nem csak a zöld szín teszi egyedivé, hanem a 288 GTO nyomán készített elemek is.

Kipakolták a teljes belteret, az ajtókat is átalakították, hogy a felső részt lenyitva lehessen beszállni az autóba. Oldalüvegek nincsenek, csak háló a vezetőülés mellett, az utastér pedig amolyan tákolt és lecsupszított hangulatú. A Stack műszerek egy fa deszkában kaptak helyet, az ülések helyére pedig fix kagylókat szereltek.

Dr. Maxon 2012 júniusában kezdte versenypályán használni az átalakított 308 GTB-t, ami megjárta így a Firebird International Raceway-t, Chuckwalla Valley-t és Palm Springs-t is, közben pedig folyamatosan fejlesztették és csiszolgatták az autót, melynek építése több mint 100 ezer dollárt emésztett fel. Lehet, hogy egy kopottas, egykor szép Ferrarinak tűnik ez, de van valami megnyerő a célszerűségében.

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!