A BMW-motoros, hibrid RT és a Volvo-alvázas logisztikai tűzoltójármű után a leodingi tűzoltógyártó most egy újabb Volvo-alapú, full elektromos, létrás tűzoltóautót mutatott be. A már sorozatban gyártott 32 méteres, L32A-XS típusú létrát szerelték rá egy Volvo FE alvázra. Összesen három villanymotort kapott, kettő a jármű- egy pedig a létraszerkezet mozgatásért felel.
A Daimlernél nem viccelnek: azt már tavaly elmondták, hogy komoly terveik vannak az autonóm közlekedésre alkalmas teherautók, kamionok szegmensében. Most pedig arra várnak, hogy Németországban engedély kapjanak a közúti tesztelésre. Azt mondják, amint az megvan, rögtön kezdenek is.
Nagyon büszkék a német gyáróriásnál arra, hogy micsoda innovációt találtak ki néhány éve, amikor elkezdték az áramszedős kamionokat tesztelni. Persze nincs új a nap alatt, hiszen az amerikaiak és az oroszok a mai napig használnak áramszedős teherautókat.
A most kiírt tender nyertesének nemcsak a húsz elektromos buszt kell leszállítania a BKV-nak, hanem a töltő infrastruktúrát is telepítenie kell. A kiíró nagyon szűk határidőt szabott a szerződéskötésre és a járművek leszállítására. Ugyanis a kiírás napjától számítva mindössze öt hónap áll rendelkezésére a nyertesnek ahhoz, hogy Budapestre érkezzen az utolsó kocsi, a határidő 2015. december 15. Valószínűleg azért kellett ilyen gyorsan cselekednie a BKV-nak, mert az elektromos midibuszok üzembeállítása a Budai Vár felújításához kapcsolódó, az Európai Unió által támogatott projekt része.
Sokan ikonként tisztelik a minden akadályt leküzdő, robosztus URAL 375-öt és utódját, a 4320-at. Ez utóbbinak a megújult változatát mutatta most be a GAZ-csoport. Az URAL Nextnek igencsak jól sikerült, agresszív formát rajzoltak az orosz formatervezők.
A BMW persze nem áll be a kamiongyártók közé, a különleges szerelvényt a holland Terbergtől vásárolják. A negyven tonnás, félkabinos járművel alkatrészeket szállítanak majd a különféle müncheni üzemekbe, és mindezt károsanyag-kibocsátás nélkül, hisz a jármű tisztán elektromos hajtású.
A nemrég megrendezett Capable Logistician 2015 hadgyakorlaton mutatta be a páncélosok és harckocsik felújításáról híres gödöllői cég a Volvóval közösen fejlesztett moduláris belső kialakítású autóbuszt, a C40C Ariest.
Koránt sincs még kész a Kamaz új Dakarra szánt versenykamionja, de az oroszok mégis bemutatták a 2016-ra szánt tereprali változatot. Tehették, minden okuk megvan az optimizmusra: a Kamaz 1995 óta vesz részt a Dakar-ralin és az elmúlt húsz évben 13 győzelmet zsebeltek be.
A Freightleiner, a Daimler AG amerikai leányvállalata mutatta be az Inspiration tanulmányt, az első önvezető kamiont, amely hivatalosan is részt vehet közúti közlekedésben. A beépített Highway Pilot rendszert már tavaly tesztelték a Mercedes Future Truck tanulmányában, de azt még csak lezárt autópálya-szakaszon tesztelhették.
A Hilux talán fontosabb arculatépítő modell a Toyota számára, mint bármelyik másik, beleértve a GT86 sportkocsit is. A közepes pick-up a világon mindenütt előfordul, és az évek során az elpusztíthatatlanság jelképe lett. Eddig azonban a legkevésbé jellegzetes pick-upok közé tartozott – úgy tűnik, most ezen igyekeztek változtatni a japán tervezők.
Január 14-én a Zala Megyei Kormányhivatal Közlekedési Felügyelősége a rendőrség munkatársaival közösen végzett közúti ellenőrzés során súlyos szabálytalanságokat tapasztalt. A Zala Megyei Kormányhivatal Közlekedési Felügyelőségének munkatársai egy láthatólag túlterhelt kamion miatt értesítették a rendőrség járőreit, akik megállították a járművet. Az ellenőrzés során több hiányosságra is fény derült.
A többség még pihen, de aki januártól 3,5 tonna alatti teherautóval fizetős útszakaszra téved, jó lesz, ha nem megszokásból vesz jegyet. Ugyanis az új szabályok szerint a D1 kategóriába csak a maximum 7 személyes személyautók számítanak, így mindenki másnak (pickup, 8-9 személyes kisbusz, kisteherautó, de még a lefalazott Fiesta is) a 10 napos, havi és megyei esetén kétszeres árú D2-es matricát kell megvenni.
Tizenegy százalékról tizenöt százalékra növelte részesedését a Kamazban a Daimler AG. Drága üzlet volt, egyelőre nem tudni, megérte-e a németeknek.
A világ lakóautói a sarokban pityeregnek, ezé az otthonná alakított hatkerék-hajtású Kamazé az új vírusgaléria a lakóaautós szubkultúrában.
Az európai haszonjármű-piac igen különleges követelményeinek igyekszik megfelelni a Hyundai, amely Törökországból indítja meg támadását a telítettnek tűnő piac ellen. A H350 ennek ellenére nem esélytelen, sőt, könnyen lehet, hogy rendesen megizzasztja majd a konkurenciát.
Közeledik az év vége, kezdenek érkezni az Év akármi díjazottak. Míg az Év Autója zsűritagunk még javában rágódik, ki legyen a nyertes, a haszonjármű piacon már meg is hozták a döntést. A hannoveri haszonjármű kiállításon az első napon kihirdették a 2015. év kamionja és a 2015. év furgonja díjak nyerteseit.
A 3,5 tonnás furgonok kategóriájába belépni nem olcsó dolog. Ki kell fejleszteni egy komplett karosszéria-családot, különféle hosszúságú és magasságú felépítményekkel, kell személyszállító és platós kivitel – egy csomó különféle változat. Az ilyesmire sokszor két gyártó szövetkezik: a Renault az Opellel, a Fiat a Peugeot-Citroennel, a VW a Mercedesszel fejleszt közösen ebben a kategóriában – csak a Ford vállalja fel, hogy egymaga állítja elő a Transit családot. Ebben a mezőnyben újoncként, egyedül megjelenni öngyilkos akciónak tűnik, a koreaiaknak valamiért mégis megéri.
Korábban csak vázlatokon láthattuk a megújuló haszonjármű-családról, most azonban fotón is megcsodálhatjuk a két azonos műszaki alapú furgont, az Opel Vivarót és a Renault Traficot. A dekoráció és a műszaki megoldások változtak, de a lényeg – talán inkább szerencsére, mint nem – alig-alig.
A Walmart nevű amerikai üzletlánc pénzéből fejlesztették ki azt a kamiont, amely akár jelentősen csökkenthetné a közúti áruszállítás költségeit. A WAVE ugyan megtartja a bevált nyergesvontató-félpótkocsi elrendezést, de ezen belül minden konvenciót felrúg. Azt persze nem tudni, hogy anyagilag is megérné-e egy ilyen járművet gyártani, de nem kizárt.
A Volkswagen csoport nem hagyja abba a terjeszkedést: ezúttal a Scania teljes bekebelezése a cél. Épp ezért ajánlatot tettek a vállalat maradék 54%-ra, méghozzá a piaci ár bő másfélszereséért.
Bár más kapcsolat nincs a Renault-Nissan és a General Motors között, úgy tűnik, a működő haszonjármű-gyártási együttműködés folytatódik. A következő közös modell az Opel Vivaro és a Renault Trafic modellek újabb generációja lesz, amellyel láthatóan igyekeztek megtartani az elődök jellegzetes vonásait.
A Volvo Trucks az 53 éves Jean-Claude Van Damme-al demonstrálja az új kormányrendszer (Volvo Dynamic Steering) stabilitását és pontosságát. Ezt egy magabiztos spárgával érzékelteti két tolató Volvo FM tükrén állva.
Minden pont olyan, mint egy autógyárban, csak az összeszerelést végző emberek tűnnek kisebbnek. Persze nem erről van szó - sőt, a svédek általában magasabbak is, mint az átlag - de itt, a legnagyobb Scania kamiont előállító gyártósor mellett érthető az optikai csalódás.
A felvétel természetesen gyorsítva mutatja a folyamatot, hisz mire a guruló alvázra felépül a teljes nyergesvontató, hét óra telik el, és 65 munkaállomáson mintegy 500 munkás tesz hozzá valamit a végtermékhez, mire az kigurulhat a szerelőcsarnokból.
Érdekes látni, hogy míg a személyautó-iparban ma már csak elvétve akad alvázas modell, addig a nyergesvontatókat továbbra is két hatalmas, egyenes U-profilú vasgerenda köré építik fel, lényegében ugyanúgy, ahogy hatvan évvel ezelőttig az összes autót.
Kínos bukás lett az a demonstráció, amelyen a szervezők várakozásait meghazudtolva, a tízezer helyett mindössze harminc kamion jelent meg pénteken a Washingtont körbefogó autópálya-gyűrűn.
Az 1960-as években jelentek meg az első, személyautókból kialakított platós modellek Észak-Amerikában. Detroitban azóta talán el is felejtették ezt a kis kitérőt – pedig a Ford Ranchero és a Chevrolet El Camino mára igazi kult-modellé vált – viszont Ausztráliában most is készül egy ilyen modell, a Holden Commodor alapú VF Ute. A legerősebb utcai változat most bizonyította, hogy sportolásra is alkalmas: a Nürburgring Nordschleifén legalábbis ez most a leggyorsabb teherautó.