Szeméttel népszerűsít a Renault

2011.01.10. 15:53

A kommunális feladatok ellátására tervezett járművek legfontosabb kategóriáiban piacvezető Renault Trucks tavaly ősszel indította útjára az első Eco Tour-t. Az esemény célja, hogy népszerűsítse az alternatív energiákkal (elektromos, hibrid, illetve földgázüzemű) meghajtott Clean Tech járműveket és a gyártó által kidolgozott Solutions Optifuel megoldásokat.

A rendezvény keretében 11 járművet mutattak be, köztük nyolcat lehetett kipróbálni dinamikus teszten. A Franciaország három nagy régiójában, az ország déli és nyugati részén, valamint Párizs környékén megrendezett esemény sikerét mutatja, hogy több mint 300 érdeklődő jelent meg a különböző helyszíneken. A környezetvédelem és az alternatív energiák kifejlesztése mellett hosszú évek óta elkötelezett Renault Trucks-nak sikerült meggyőznie az önkormányzati beszerzőket arról, hogy a márka helyes utat jár az alternatív energiákkal meghajtott gépjárművek fejlesztésével, valamint arról is, hogy a Renault Trucks képes olyan konkrét, nem túl költséges és könnyen megvalósítható megoldásokat javasolni, amelyekkel erőteljesen csökkenthető a dízel járművek fogyasztása.

A környezetvédelem és a takarékos üzemanyag-fogyasztás: ezek az önkormányzatok legfontosabb szempontjai, amikor a haszon- és teherjármű flotta megújításáról van szó. Az e tekintetben úttörő szerepet játszó Renault Trucks az Eco Tour elnevezésű eseménnyel kívánta megerősíteni piacvezető szerepét az önkormányzatok körében úgy, hogy a beszerzőknek közvetlenül mutatta be a kommunális járművek kínálatát. A rendezvény három helyszínén (Poitiers, Párizs és Marseille) több mint 300 érdeklődő jelent meg.

Az Eco Tour karaván nem kevesebb, mint 11 járműből állt, amelyek közül nyolcat dinamikus teszten is próbára tehettek az ügyfelek, hogy személyesen és valós körülmények között is meggyőződhessenek a járművek képességeiről. A szállítási és az áruterítési kínálatból kikerült modelleket a kommunális igényeknek megfelelően felépítményezték. A bemutatón a következő gépkocsik szerepeltek: egy Renault Master billenőplatós teherautó, egy Renault Maxity kukásautó háztartási hulladék elszállítására, egy Renault Maxity elektromos kisteherautó, egy Renault Access alvázkabin, egy Renault Access kukásautó, egy földgáz üzemű Renault Midlum alvázkabin, egy Renault Midlum úttakarító (seprés/mosás) jármű, egy Renault Midlum vízszállító jármű, egy Renault Premium Distribution Hybrys Tech kukásautó, két Renault Premium Distribution kukásautó és egy Renault Premium Lander csatornatisztító jármű.

A három helyszín az ország három nagy területét fedte le. Az ország északi részéről és a Párizs környékéről érkezett ügyfelek Saulx-les-Chartreux városába látogathattak el, a Franciaország nyugati részéről érdeklődőket Vienne város Futuroscope-parkjában található Kongresszusi Palotába invitálták, míg a déli országrészről érkezők Mallemort-ban tekinthették meg a teherautókat. Az ügyfelek megerősítették érdeklődésüket az új technikákat alkalmazó járművek iránt. Az Eco Tour legnépszerűbb modellje az elektromos Renault Maxity volt, amelyet naponta 40-60 ügyfél próbált ki. Élénk eszmecsere zajlott a Renault Trucks Solutions Optifuel megoldáscsomagja körül is, amely a nagyarányú fogyasztáscsökkentést szolgálja.

A Solutions Optifuel : Optifuel Technology & Optifuel Programme
Az Optifuel Technology a legjavát tartalmazza azoknak a műszaki megoldásoknak, amelyeket a Renault Trucks a takarékos üzemanyag-fogyasztás érdekében fejlesztett ki: az SCR technikát (Selective Catalytic Reduction), az automatizált Optidriver+ és Optitronic sebességváltókat, az automatikus motorleállítást, az Euro V (DXi 5, DXi 7, DXi 11 és DXi 13) motorokat, valamint a fogyasztás csökkentését szolgáló tartozékokat.
Az Optifuel Programme egy teljes körű szolgáltatási program, amely lehetővé teszi a vállalatok, a közintézmények, illetve az önkormányzatok számára, hogy megismerjék azokat az eszközöket és elsajátítsák mindazokat az ismereteket, amelyek az üzemanyag-fogyasztás azonnali és tartós csökkenését eredményezik. A következőket foglalja magában: az ésszerű vezetésről szóló képzést (Optifuel Training), egy mérési programot (Optifuel Infomax) és a hozzáférést egy exkluzív Internet-honlaphoz (Club Optifuel Programme). Az Optifuel Programme jelenleg a piac leghatékonyabb szolgáltatása a tartós üzemanyag-takarékosság eléréséhez.

Az Optifuel Programme szolgáltatás először a távolsági fuvarozáshoz kifejlesztett kínálatban, valamint az építőipari és az áruterítési kínálatban jelent meg. Mára már jól alkalmazható a kommunális és a csatornatisztítási feladatoknál, valamint a hulladékbegyűjtésnél is, mivel az Optifuel Training során elsajátítható "ésszerű" vezetési stílus a finomabb, vagyis gazdaságosabb és biztonságosabb vezetésre ösztönöz, miközben csökkenti a CO2-kibocsátást. Példaként említhetjük Cannes várost, amely az Optifuel Programme bevezetésével képes volt választ adni azokra a környezetvédelmi és gazdasági problémákra, amelyeket a kommunális járművek üzemeltetése és vezetése vet fel.

A Renault Trucks egész Európára kiterjesztette ezt az ajánlatot. Jelenleg 300, különböző méretű európai vállalat – ezek együtt potenciálisan 14.000 járművezetőt képviselnek – döntött a kézzelfogható eredményekkel kecsegtető Optifuel Programme bevezetése mellett: az üzemanyag-takarékosság mértéke akár a 15 százalékot is elérheti a teljes járműparkra vetítve.

A Clean Tech jelzéssel ellátott járművek: a komolyság záloga
A hagyományos üzemanyaggal szembeni alternatív megoldások kutatása és fejlesztése mellett hosszú idő óta elkötelezett Renault Trucks új név alatt csoportosítja az alternatív meghajtással működtetett teherautókat. A kék háttérben fehér betűkkel feltüntetett Clean Tech név minden olyan Renault Trucks járműre felkerül, amely 100 százalékban elektromos, hibrid, vagy földgáz működtetésű. A gyártó lépéseket tett az irányban is, hogy javítóműhely-hálózata szintén felvegye a megkülönböztető nevet. A cél, hogy az új technikákhoz kapcsolódóan ugyanolyan színvonalú kiszolgálást garantáljanak az ügyfeleknek, mint a hagyományos üzemanyaggal működtetett teherautók esetében.

Tisztán elektromos meghajtás
A Renault Trucks az elektromos haszonjárművek és teherautók kifejlesztéséről szóló általános együttműködés keretében a PVI-vel és az EDF-fel közösen kifejlesztette az elektromos Maxity járművet, amelynek két erőssége a nulla károsanyag-kibocsátás és a nulla zajkibocsátás, így ideális választás azoknak az ügyfeleknek, akik éjszaka, illetve az alacsony emissziót engedélyező területeken kívánják üzemeltetni a járműveket.
Az elektromos Renault Maxity csúcssebessége 90 Km/h, hatótávja 100 km. A járművet aszinkronikus elektromos motorral, automatizált sebességváltóval és a legújabb generációs líthium-ion akkumulátorral szerelik fel. Az első elektromos Maxity-t 2010 májusában adták át a Tafanelnek, a legnagyobb párizsi italforgalmazó vállalatnak, amely évente több mint 300 millió italt szállít a francia fővárosba. A Renault Trucks újabb példányok bevezetését tervezi több európai országban 2010 és 2011 között.

A hibrid jármű
A hibrid technika ötvözi a dízelmotor és az elektromos motor előnyeit. A jármű hibrid rendszere 100 százalékban elektromos indulást és hajtást garantál körülbelül 30 km/h sebességig, vagyis a termikus motor legfalánkabb és legzajosabb szakaszaiban. A hibrid jármű tehát kevesebbet fogyaszt (akár 20%-os üzemanyag-megtakarítás) és csendesebb.

A fékezési és lassítási fázisban keletkezett energiát az akkumulátor eltárolja, ami később a jármű indításakor hasznosul. Ez különösen hasznos a takarító és a városi szállító járművek (kukásautó, áruterítő jármű) esetében, ahol a megállások és az újraindulások gyakori váltakozása jellemző.
A Premium Distribution Hybrys Tech modellen kikísérletezett technika jelenleg fejlesztés alatt áll és két járművön tesztelik. Az egyik egy 4x2-es, billenőplatós jármű, amelyet a Colas vállalat üzemeltet, a másikat, amely egy 6x2*4-es kisteherautó, a belga Coca Cola Enterprise tesztel Brüsszelben. A Renault Trucks azért bocsátja ügyfelei rendelkezésére ezeket a hibrid járműveket, hogy azok valós városi üzemeltetési körülmények között, és változatos alkalmazások keretében teszteljék ezt a technikát. A tesztelések tanulságai rendkívül jelentősek, és hatalmas előrelépés történt azóta, hogy az első ilyen típusú járművet a SITA (SUEZ Environnement) tesztelni kezdte Lyon környékén egy háztartási hulladékot szállító kukásautó formájában.

A CNG (földgázüzemű jármű)
A földgázüzemű teherautók csendesebbek és szagtalanok, így jól alkalmazhatók a városi közlekedésben (személyszállítás, áruszállítás, csatornatisztítás, hulladékbegyűjtés).
Franciaországban a Renault Trucks szorosan együttműködik az önkormányzatokkal, ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy azoknak a műszaki megoldásoknak köszönhetően, amelyekkel a márka a kommunális feladatok ellátását segíti, az önkormányzatoknak szánt járművek piacának 70 százalékát tudhatja magáénak.