Az Iveco páncélozott járművei is részt vettek a második világháborús orosz győzelem 67. évfordulójának tiszteletére rendezett nagyszabású katonai parádén Moszkvában. Az idei bemutató történelmi eseménynek számít, hiszen külföldi gyártmányú páncélozott járművek most először vettek részt az ünnepségen.
Az Iveco LMV (Light Multirole Vehicle – könnyű többfunkciós jármű), amelyet az olasz hadsereg „Hiúz”, az angol hadsereg pedig „Párduc” néven vezetett be, a könnyű páncélozott járművek új generációját képviseli. A terepjárók mozgékonyságát és a páncélozott autók biztonságát ötvöző LMV különböző fegyveres erők támogatására szolgál a nemzetközi békefenntartó küldetések során.
Az Iveco páncélozott járművének részvétele Oroszország leghíresebb katonai parádéján annak a megállapodásnak köszönhető, amelyet az Iveco Defence Vehicles írt alá az Oboronservice vállalattal 2011 júniusában. E megállapodás keretében az Iveco és az Orosz Védelmi Minisztérium irányítása alá tartozó Oboronservice egy közös ipari vállalkozásba fogott azzal a céllal, hogy az LMV egy kimondottan az orosz piacra fejlesztett változatának helyben történő gyártását fokozatosan bevezesse. Az első 100 jármű hamarosan elkészül, és a tervek szerint évente 300-500 járművet gyártanak majd.
Az Iveco Defence Vehicles által Bolzanóban tervezett és összeszerelt LMV kifinomult technológiákkal rendelkezik a kiváló mobilitás, a megbízhatóság és az aknák elleni védelem érdekében, amelyeket a jármű számos különböző bevetés során nyújtott teljesítménye is bizonyított. Eddig tíz európai országban több mint 3000 darabot vásároltak meg a járműből.
Az LMV tervezésekor nagy figyelmet fordítottak a fülke belső terének biztonságára, hogy a lehető legnagyobb fokú védelmet nyújtsa a személyzet számára a gyalogsági és harckocsiaknákkal, illetve pokolgépekkel szemben. A fülke teljes szerkezetét úgy tervezték, hogy támadás esetén elnyelje és szétoszlassa az energiát, emellett az üléseket is különleges csillapítórendszerrel látták el.
Az LMV egy rendkívül mozgékony és agilis jármű, amely a legkülönbözőbb éghajlati (így a szélsőséges +49 °C és -45 °C közötti hőmérsékleten) és terepviszonyok között is megállja a helyét. A 7000 kg össztömegű alapváltozat 2300 kg hasznos terhet bír el. Emellett a jármű rendkívül megbízható, költséghatékony és egyszerű karbantartása pedig zökkenőmentes logisztikai támogatást és alacsony üzemeltetési költségeket biztosít. És természetesen az oroszok is a Hiúz név mellett döntöttek.