Az Iveco páncélozott járművei is részt vettek a második világháborús orosz győzelem 67. évfordulójának tiszteletére rendezett nagyszabású katonai parádén Moszkvában. Az idei bemutató történelmi eseménynek számít, hiszen külföldi gyártmányú páncélozott járművek most először vettek részt az ünnepségen.
Az Iveco LMV (Light Multirole Vehicle – könnyű többfunkciós jármű), amelyet az olasz hadsereg „Hiúz”, az angol hadsereg pedig „Párduc” néven vezetett be, a könnyű páncélozott járművek új generációját képviseli. A terepjárók mozgékonyságát és a páncélozott autók biztonságát ötvöző LMV különböző fegyveres erők támogatására szolgál a nemzetközi békefenntartó küldetések során.
Az Iveco páncélozott járművének részvétele Oroszország leghíresebb katonai parádéján annak a megállapodásnak köszönhető, amelyet az Iveco Defence Vehicles írt alá az Oboronservice vállalattal 2011 júniusában. E megállapodás keretében az Iveco és az Orosz Védelmi Minisztérium irányítása alá tartozó Oboronservice egy közös ipari vállalkozásba fogott azzal a céllal, hogy az LMV egy kimondottan az orosz piacra fejlesztett változatának helyben történő gyártását fokozatosan bevezesse. Az első 100 jármű hamarosan elkészül, és a tervek szerint évente 300-500 járművet gyártanak majd.
Az Iveco Defence Vehicles által Bolzanóban tervezett és összeszerelt LMV kifinomult technológiákkal rendelkezik a kiváló mobilitás, a megbízhatóság és az aknák elleni védelem érdekében, amelyeket a jármű számos különböző bevetés során nyújtott teljesítménye is bizonyított. Eddig tíz európai országban több mint 3000 darabot vásároltak meg a járműből.
Az LMV tervezésekor nagy figyelmet fordítottak a fülke belső terének biztonságára, hogy a lehető legnagyobb fokú védelmet nyújtsa a személyzet számára a gyalogsági és harckocsiaknákkal, illetve pokolgépekkel szemben. A fülke teljes szerkezetét úgy tervezték, hogy támadás esetén elnyelje és szétoszlassa az energiát, emellett az üléseket is különleges csillapítórendszerrel látták el.
Az LMV egy rendkívül mozgékony és agilis jármű, amely a legkülönbözőbb éghajlati (így a szélsőséges +49 °C és -45 °C közötti hőmérsékleten) és terepviszonyok között is megállja a helyét. A 7000 kg össztömegű alapváltozat 2300 kg hasznos terhet bír el. Emellett a jármű rendkívül megbízható, költséghatékony és egyszerű karbantartása pedig zökkenőmentes logisztikai támogatást és alacsony üzemeltetési költségeket biztosít. És természetesen az oroszok is a Hiúz név mellett döntöttek.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
