A Ferrari motoros Subaru Impreza logikus döntés
Ha a szabályok lehetővé teszik, egy használt Ferrari California V8 pedig csak annyiba kerül, mint egy rendesen megépített Subaru boxer, összeáll az erősebb, szebb hangú és valóban versenyképes Impreza, erősen púpozott motorháztetővel. Nem kérdés, hogy sokak kedvence.
Sam Albert a Dirtfishnél dolgozik instruktorként, mellette pedig természetesen egy sokat látott Subaruval csapatja az erdőben. Mi több, a szabályokat is rendesen átolvasta, így kiderült, hogy a nyílt összekerekes kategóriában a 4,5 literes lökettérfogat alatti szívómotorokra nincs korlátozás. Amerika, szabadság, vidámság.
A 2008 és 2013 között gyártott első generációs Ferrari California motorja az F136 kódjelű V8. Egysíkú főtengelyes 4297 köbcentis blokk közvetlen befecskendezéssel, gyárilag 454 vagy 483 lóerővel. Kicsit más formában, de ugyanez a V8 volt az F430-as és a 458-as szériájú középmotoros Ferrarikban is. Egy Impreza orrában pedig így szól:
Építője most azt is elárulta, hogy az egzotikus autók árveréseinek hála 11 ezer dollárt, vagyis jelen árfolyamon 3,7 millió forintnyi zöldhasút fizetett a California motorjáért Michigan államban, melyre aztán egyedi lendkereket és váltóadaptert gyártottak, hogy passzoljon a viszonylag hosszú nyolchengeres az egyébként teljesen gyári segédkeretek közé.
A végeredmény önmagáért beszél, Sam Albert pedig nyilván különösen ügyelni fog rá a következő körben, hogy a kerekét se hagyja el közvetlenül a rajt után.
Ha viszonylag olcsó modern Ferrari V8 kéne, csak annyit mondhatok, hogy a Maserati GranTurismo két verziójából összesen 40,250 darab készült, előbb a 4.2-es, majd a 4.7-es Ferrari motorral.
Az új GranTurismo ezzel szemben a duplaturbós Nettuno V6-ot használja, ami már Maserati fejlesztés. Itthon most mutatták be, és 75 millió forintról indul.