Ezzel a Hungaroringen lőtt Lolával mi is üldöznénk Brad Pittet
Már tudjuk, hogy ha egy rendes hollywoodi szuperprodukció forog a Hungaroringen, és a feladat két átépített, a jelenlegi Mercedes-AMG F1 W14 E Performance aerodinamikai csomagját imitáló Dallara F2 üldözése egy rakás méregdrága RED és Sony 6K kamerával, akkor egy Lola B2K/10 Le Mans-i prototípus lehet a megoldás a kétezres évek elejéből. Ha valami, hát az tudja tartani a tempót.
Tegnap írtam a két APXGP versenyautóról, amikkel pénteken a Magyar Nagydíj szüneteiben folytatódott a Brad Pitt és Damson Idris neveivel fémjelzett Forma-1-es film, az Apex kódnevű projekt Joseph Kosinski rendezésében.
Ezt követően kaptam egy kedves üzenetet Ágó Bélától, melyből kiderült, hogy ő nemcsak a kerítésen át lőtt pár képet, hanem konkrétan az APXGP sátrában garázdálkodhatott. Sonny Hayes nem volt jelen.
Mivel Lewis Hamilton producer, a filmes garázst a Mercedes segítségével tették élethűvé, miközben a sátor alatt egy teljesen profi versenycsapat dolgozik a minden eddiginél izgalmasabbnak ígért autós felvételeken.
Sonny Hayes és Joshua Pearce Mercedes-matricás Dallara F2-esei mellett a sztár mindenképp a Lola B2K/10 kameraautó. Ez egy olyan LMP1 versenyautó, amit újkorában négyliteres Judd V10-zel, hatliteres Roush-Ford V8-cal és 3,6-os biturbó Porsche hathengeressel is lehetett rendelni a brit Lolától.
Feltehetően még a tripla RED kameráktól sem lesz orrnehéz, bár annak idején a szélcsatornában nyilván nem erre a felhasználási körre gondoltak a Lola mérnökei. A B2K/10-es karbon vázból egyébként összesen hét készült 2000 és 2001 között. Ha tippelnem kéne, ez az utolsó lehet, amely sosem versenyzett, cserébe majdnem egy évtizedet állt a Lola lobbijában. 2009-ben Johan Woerheide vette meg, aki aztán pályagépként használta, ahogy illik.