Talán nagyobb fékek kellenének a kínai szupersportautóra
Annak idején volt szerencsém tesztelni a Hungaroringen, hogy mi a különbség egy McLaren 570S acél, valamint egy McLaren 600LT karbon-kerámia féktárcsái között a célegyenes végén, az egyes kanyar előtt. A BYD YangWang U9-cel nem biztos, hogy erőltetném a határok feszegetését, mert egy GT3-as versenyautó tárcsái nem izzanak így a Nürburgringen.
A Car News China szúrta ki, hogy a Budapesten is szalont nyitó BYD prémium márkájának 1083 lóerős YangWang U9 szupersportautója alaposan próbára teszi a fékrendszerét, ha épp egy versenypályán száguldoznak vele. Márpedig a hazai piacon csak 51 millió forintnak megfelelő összegről induló kétajtósnak ezt is tudnia kell a négymotoros hajtásláncával.
Az U9 tömegéről nincs információnk, de azt tudjuk, hogy 700 kilométeres hatótávot ígér 100 kWh-s kapacitású lítium-ion akkumulátorával. Ez nem lehet könnyű, a BYD pedig a hidraulikus futóművet is bedobta a képbe, hogy a YangWang almárka második terméke szupersportautós karaktere mellett is igazán sokoldalú lehessen.
Az U9-et egyébként a Auditól elcsent Wolfgang Egger tervezte, a BYD e4 platformja pedig csak a feláras DiSus-X stabilizátorokkal tudja a háromkerekű üzemmódot, valamint az egyhelyben ugrálást is. Egy McLaren 750S a szintén aktív futóműve ellenére ilyet nem csinál, az biztos. Bezzeg a régi Citroën! Fantomas DS-e még repülni is tudott.
Rövid féktáv, még rövidebb videó, ám a hőt még a monitoron át is érezni. A BYD állítólag tíz millió kilométeren át tesztelte a futómű négy változatát. Lehet, hogy a fékekre egyszerűen nem jutott elég idő.