Csúcsra jár a Suzuki

2015.09.04. 07:30

Végre eljött a péntek, a munkahétből már csak néhány órát kell kihúzniuk a szerencsésebbeknek. Kedvünket talán csupán az szegheti, hogy éjjel többfelé megérkeztek a záporok, zivatarok, és hétvégére is marad a változékony idő. Sebaj, ha esik, akkor még jobban esik a szobában ülni, és olvasni a Totalcart.

Mi ez a Hidegindító?

Ne gondold, hogy a Totalcarnál csak akkor indul az élet, amikor te már órák óta pörgeted a mókuskereket. A Hidegindító egy kora reggeli formátum, nem megterhelő olvasmány, amíg elfogy a kávé, beköti a cipőjét a gyerek, amíg megjelenik a hátad mögött a főnök, vagy bezötyögsz a suliba, éppen a végére is érsz. Ha egy témáról még többet olvasnál, a forrás linkjén megteheted, ha nem, nem. Jó reggelt, ez ilyen egyszerű.

Közlekedési koffein

  • Lassú a haladás az M3-as autópályán a főváros határában a 13-as km-től befelé. (Útinform)
  • Az M43-as autópályán a hódmezővásárhelyi csomópont előtt, a határ felé a 10-es km-nél egy személyautó és egy teherautó ütközött össze, lezárták a külső sávot. (Útinform)
  • A mai nappal megkezdődik a Pillangó utcai P+R parkoló újjáépítése, ezért annak területét lezárják. A munkák során útszűkületre kell számítani a Kerepesi út és az Albertirsai út kereszteződésénélírja a BKK.
  • Szintén a BKK oldalán olvashatjuk el, hogy miért érdemes inkább a tömegközlekedést választani ma este a Groupama Aréna közelében. A magyar-román futballmeccs miatt lehetnek fennakadások. Dzsudzsák Balázs megint beveri huszonötről? Sporttörténelemhez tekerjenek 2:00-hoz.
  • Drágábban tankolhatunk mától a hazai kutakon - írja az MTI. A 95-ös benzin literenként kettő, a gázolaj négy forinttal drágul. Előbbiért 342-343, utóbbiért 344-345 forintot kell kicsengetni.

Cukor

  • Saját magának készített egyedi autókulcsot egy dúsgazdag vállalkozó. Robbie Dickinson soknak találta a Lamborghini 2800 dolláros árajánlatát az elhagyott Aventador-kulcs pótlására.(Carbuzz)
  • Egy donyecki apuka kicsit túltolta az iskolakezdést: fiát tankkal szállította suliba az első napon. A kissráccal aligha fognak kötözködni az osztálytársak. ( English Russia)

Autóipari hírsaláta

  • Kitalálják, melyik autótípus volt idén a legnépszerűbb Magyarországon? Nem, nem a Duster. A január és augusztus közötti időszakban Vitarából vették a legtöbbet a magánvásárlók. A Dacia SUV-ja tavaly óta lecsúszott a harmadik helyre, miközben az Opel Corsa megtartotta a dobogó második fokát. És hogy miért is fontos mindez? Bár itthon kisebbségben vannak a magánvásárlások, mégis ez a statisztika mutatja meg, mit szeret a köz, ha nincs központilag erőltetett választás. A top20-ban több változás is van 2014-hez képest. Kiesett például a Splash, bekerült viszont a Kia Sportage. (Datahouse)

1 SUZUKI VITARA 730
2 OPEL CORSA 549
3 DACIA DUSTER 502
4 SUZUKI SWIFT 486
5 TOYOTA YARIS 447
6 KIA CEED 383
7 SUZUKI SX4 S-CROSS 374
8 OPEL ASTRA 348
9 DACIA SANDERO 325
10 FORD FOCUS 272
11 MITSUBISHI ASX 263
12 OPEL MOKKA 263
13 DACIA LOGAN 262
14 VOLKSWAGEN POLO 245
15 VOLKSWAGEN GOLF 224
16 NISSAN QASHQAI 208
17 MAZDA MAZDA3 200
18 FORD FIESTA 199
19 SKODA OCTAVIA 196
20 KIA SPORTAGE 192

  •  Ha már Vitara: a Suzuki új modellje elnyerte a Magyar Termék Nagydíj kitüntető címet, és a pályázat innovációs nívódíját is begyűjtötte. A díjakat az Országházban vette át Naojuki Takeucsi, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója és helyettese, dr. Urbán László.
  • Tegnap este itthon is bemutatták az új Audi A4-est. A B9 jelzésű generáció külsőleg nem sokat változott elődjéhez képest, pedig mindkét változat könnyebb lett, és a kombi csomagtere jelentősen nőtt is. Ezen kívül a kocsi légellenállása is javult, illetve több új extra is rendelhető a legkisebb hosszmotoros Audiba. Akit részletesebben érdekel, hogy mi változott még, elolvashatja korábbi hírünket itt.
  • Emelné a sebességhatárokat az ausztráliai Új-Dél-Wales közlekedési minisztere. Duncan Gay a Sydneyt Brisbane-nel összekötő Pacific és a Sydney-Melbourne közötti Hume Highwayen is 120-ra cserélné a 110 km/h-s limitet, hogy igazodjon a kor lehetőségeihez. ( The Sydney Morning Herald)

Anno – szeptember 4.

  • Ezen a napon született 1917-ben Henry Ford unokája, aki maga is autógyáros volt. 1920-ban az argentin Clemar Bucci és az amerikai Jackie Holmes, 1924-ben Bobby Grim, 1933-ban pedig Bill Moss. Mindannyian autóversenyzők voltak.
  • 1957. szeptember 4-én alapították meg az Edselt, amely Henry Ford fia után kapta a nevét, és önálló részleg volt a Ford Motor Companyn belül. A korabeli kritikusok szerint az 1958-ra bemutatott modelljük pont úgy nézett ki, mintha egy Oldsmobile citromba harapott volna. A Fordnak ez az akció – mai árfolyamra vetítve - mintegy 620 milliárd forintnyi dollárjába került, 1959-ben el is kaszálták az almárkát. Az amerikai autógyártás történetének egyik legnagyobb fiaskójaként tartják számon a próbálkozást.
  • Phil Hill 1960-ban, Ludovico Scarfiotti 1966-ban, Juan Pablo Montoya pedig 2005-ben nyerte meg a Forma-1-es Olasz Nagydíjat szeptember 4-én.
  • Nem autó, de gyors: Mark Spitz 1972-ben lett az első sportoló, aki egyazon olimpián (a münchenin) megnyerte hetedik aranyérmét is.
  • 1998-ban a Stanford Egyetem két hallgatója, Larry Page és Sergey Brin megalapította a Google-t.

Totalcar retró

  • Tudják, mi az a Subaru Tribeca? Utastere díjnyertes volt a maga idejében, külső formatervének alkotója viszont repült. De akkor kinek volt igaza? Ebből a 2006-os tesztből talán ez is kiderül.

Egy perc KRESZ (Pető Attila Kreszprofesszor)

Most akkor szabad, vagy nem szabad a belső sávban menni, ha épp nem előzünk?

A honi sajtó pár hete tele van azzal a táblával, amit az M7 vagy M0 több szakaszán lehet látni. Tarts jobbra, jelzi a felirat, és az előzést épp nem végrehajtó járművezetők számára a jobb szélső sávban történő közlekedésre buzdít.








A többsávos utakon valóban csak a szélen szabad haladni, azaz a képen látható piros autó épp rossz helyen közlekedik?

Akkor lenne igen a válasz, ha ez nem egy szép piros személykocsi lenne, hanem mondjuk egy hatalmas teherautó.

Való igaz, hogy a KRESZ úgy rendelkezik, hogy:

„Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad.”

Ugyanakkor egy hatalmas engedményt ír elő a szabály akkor, ha három feltétel együttesen teljesül.

Azaz:

1. személygépkocsival, kistehergépkocsival (3,5 t alatt) vagy motorkerékpárral közlekedünk

2. lakott területen belül haladunk – tehát nem autópályán és nem városon kívül

3. fel vannak festve az útburkolati jelek

Ebben az esetben a belső sávban is szabad haladni, akkor is ha nem előzünk, hanem csak úgy egyszerűen megyünk, ahogy a képen a piros autó. Természetesen a belső sávban még jobban érvényesülnie kell annak az elvnek, hogy lassú haladással ne tartsuk fel a gyorsabban érkezőket.

Viszont nagy teherautókkal, autóbuszokkal(!), traktorral, kismotorral a belső sávba csak akkor hajthatunk be, ha előzünk, vagy balra akarunk kanyarodni.

További tanácsok, tippek a Kreszklub oldalán.

A TC hasábjain

Tegnap

  • Miért érdekes a Renault Kadjar helyzete, és egyáltalán hogy sikerült a franciák SUV-ja – erről ír Vályi Pista friss tesztjében.
  • Zách Dániel utánajárt, miért is kerül kétszázezer forintba egy személyautós jogsi, milyen szivatások várnak a tanulóvezetőkre, ha szeretnének megismerkedni a vezetéssel.
  • A Mercedes megfosztotta tetejétől az új S osztályt is, a Cabriót pedig szintén telepakolták luxussal. Kíváncsi, hány másodperc alatt nyílik a vászontető? Erre tessék!
  • Ha pedig 150 ezerig venne motorkerékpárt, de nem tudja, mi lenne a legjobb választás, a Totalbike Nepperűzője segít.

Ma

A nap száma

Nem, nem a kilencvenhatezer-hétszázhuszonöt. A Beatles 1965-ben éppen szeptember negyedikén került az amerikai slágerlisták élére Help című számával, és három hétig ott is maradt.

A nap képe

Ludovico Scarfiotti éppen élete első és egyetlen Forma-1-es futamgyőzelme felé száguld Ferrari 246-osával. Az olasz pilóta 1963-ban Le Mans-ban is nyerni tudott Lorenzo Bandini oldalán. Egykori társa 1967-es halála után felhagyott a versenyzéssel, de hamarosan visszatért. 1968-ban egy németországi hegyi versenyen balesetet szenvedett és életét vesztette. (Fotó: dequalized)