Eladó a nyolcvanas évek legjobb Mercedese

2016.08.12. 08:32

Augusztus 12-én, Klára napján üdvözli önöket a Hidegindító. Örülhetünk, az Index szerint visszatér a nyár, és mától kezdve folyamatosan emelkedik a hőmérséklet, vasárnapra akár 30 foknál is melegebb lehet. Ma 21-24 fokig melegszik az idő, és gomolyfelhőkre szombaton is csak a Dunántúlon számíthatunk. Mivel ma 108 éve annak, hogy elkészült az első Ford T-modell, olvassák el Csikós használttesztjét, de tegnap egy szomorú évfordulónk is volt: már két éve, hogy elhunyt Robin Williams, legendás színész, komikus. Az Iron Maiden tisztelete jeléül írt egy számot a Book of Souls című albumára, aminek rendkívül találó módon a Tears of a Clown - egy bohóc könnyei - címet adták: 

Ez ment tegnap

Pista kipróbálta az autót, amit jóérzésű ember nem vesz meg, de azért elég jó, hírszerkesztőnk, Assur pedig arról írt, hogy még mindig mennyire meghökkentően könnyű autót lopni. Volt egy posztunk is, amiben azzal a márkával foglalkoztunk ami a különcök közt is különc.

Ellene készült az M3-as BMW

Eladó egy Mercedes 190E 2.5-16V Evolution II. A DTM pályákra szánt versenyautó homologizációs változata hatalmas durranás volt a nyolcvanas években, hiszen a konzervatív stílusáról ismert 190-esre egyszerre hatalmas szárnyak, légterelők és felnik kerültek, a motortérbe pedig a Cosworth által felhergelt motor. 1300 kiló körüli súlyhoz 204 lóerő járt, ami ma, egy akármilyen sportkompakt ismeretében nem hangzik túl tüzesen, de a hátsókerékhajtással együtt valódi élményt adott egy szűk hegyi szerpentinen. Az évek múlásával lassan kultautóvá érett, de még így is meghökkentő, hogy azért a példányért, amit szeptember elején Silverstone-ban árverésre kínálnak, 220 ezer fontot, több mint 79 millió forintot vár a gazdája. Az autó elképesztően megkímélt, mindössze 1445 kilométert mutat az órája, ami nem is csoda, hiszen megvásárlása óta egy Mercedes kereskedő raktárában pihen. További részletekért kattintsanak a Classic and Sports car oldalára. 

Dániába az ég Teslája is kevés

Dániában elképesztően magas adók terhelik az autózást, ám tavaly a kormány bejelentette, hogy fokozatosan eltörli a villanyautókra járó adókedvezményeket. ennek következményeként sok lakos pánikszerű Tesla felvásárlásba kezdett, aminek következményeként 2-3 hónapos várólisták alakultak ki. Annyi autót rendeltek meg, az elmúlt három hónapban, amennyit korábban három év alatt sem. További probléma, hogy a két Tesla szerviz nagyjából ezer autót tud ellátni, így valószínű, hogy a műhelyek előtt is sorban állásra lehet számítani. ezt elkerülendő, a gyártó megígérte, hogy a két központ kapacitását megduplázza, de egyesek így is kénytelenek Németországba átjárni, ha szervizbe kell vinni az autójukat. (Carscoops

Mindent a gyerekek öröméért

Sokak problémája, hogy amikor bővül a család, meg kell válni az örömautótól, és be kell szerezni valami praktikusat és biztonságosat. Amerikában például a Honda Odyssey egyterű lehet a választás, de most eladó egy olyan darab, amivel nem csak a bevásárlást lehet hazacűgölni, de még az aszfaltot is megolvasztja, ugyanis több min 1200 lóerős. A különleges kisbuszt 2013-ban mutatta be a Bisimoto műhely a SEMA bemutatón, ami a tuningalkatrész gyártók és autóépítők legrangosabb seregszemléje. A félelmetes teljesítményt két turbófeltöltővel és természetesen a motor alkatrészeinek legnagyobb részének cseréjével érte el a tuner, de az automata váltót is hatsebességes kézire cserélte, levegős futóművet, valamint bukókeretet épített be. Arról egyelőre nem tudni, hogy mekkora összegre számítanak az árverésen, de az biztos, hogy valaki sokat fog adni a különc gépért. (Motor1

Mi a helyzet az utakon?

Az Hidegindító megjelenéséig az Útinform nem adott hírt olyan eseményről, ami befolyásolná a közlekedést, de kövessék őket, hogy egész nap képben legyenek. Aktuális információból sosem elég, ezért ugyanígy érdemes a Waze térképét is figyelni:

Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!

Totalcar Retro

Négy évvel ezelőtt egy igazán combos szerelős anyag jelent meg Csikóstól. Itt van minden fontos elem, Karesz, az állólámpás Merci, lyukas hűtő, szóval csak akkor álljanak leni, ha van legalább egy szabad órájuk.

Ez lesz ma

Sőt, a Lagunát még újautó-korában utolérte az átok. Az első, és főleg a második generáció legendás megbízhatatlansága, típushibái olyan szinten szitokszóvá változtatták a típus nevét, hogy a Renault valószínűleg ezerszer megbánta már, és azóta is ütemesen kopogtatja a betonfalat a homlokával, hogy a harmadik generációt nem keresztelte át. Csak most, az új Talismannal sikerül talán levetkőzni a piszkos múltat, pedig már a harmadik Laguna is egy erős újragondolás gyermeke. -  Stump Bandi Renault Lagunát tesztel. Úgysem mered megvenni. 

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.