RC HYmotion4: Peugeot álomhibrid
A Párizsban bemutatott Peugeot tanulmány pusztán a formájával is meghódíthatná a közönséget, pedig a lényeg belül van.
Az RC HYmotion4 középmotoros arányú, sportkocsiszerűen lapos négyajtós kupé. Ha nem tudnánk, hogy a Peugeot még soha nem fejlesztette gyártásra éretté hasonlóan extravagáns tanulmányautóit, izgatottan várnánk, hogy mikor lehet majd megvásárolni. A látványos forma azonban csak arra kell, hogy a gyártó által fejlesztett hibrid hajtásrendszerre felhívja a figyelmet. A HYmotion4 fantázianevű rendszert itt fordítva helyezték el, mint ahogy a sorozatgyártású Peugeot modellekbe később bekerülhet, és dízel helyett benzinmotorral párosították a kiegészítő villamos hajtást.
A BMW-PSA 1,6 literes turbómotorjának 218 lóerős változata a hátsó tengely elé került, míg az első kerekeket egy 95 lóerős villanymotor hajtja. Az adatok meggyőzően hangzanak: 4,5 literes átlagfogyasztás 100 kilométeren és 109 g/km szén-dioxid-kibocsátás, ugyanakkor 4,4 másodperces gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra, 80-ról 120 km/h-ra pedig 3 másodperc alatt húzza fel a két motor a négyszemélyes kupét.
A tanulmányautóval ellentétben a hajtásláncot előbb-utóbb biztosan sorozatban fogják gyártani, hiszen jelenleg ez tűnik az egyetlen olyan megoldásnak, amellyel 120 g/km alá lehet szorítani a nagyobb személyautók szén-dioxid-kibocsátását, ez pedig a készülő EU-szabályozás miatt ma már a Peugeot számára is az egyik legfontosabb feladat.