A franciák sokadszor próbálják bevenni a prémium-kategóriát, de most máshonnan közelítik a problémát, mint korábban. Az új DS3-assal a drága kisautók piacára próbál betörni a Citroën, ahol pillanatnyilag a Mini az egyeduralkodó.
Nagy meglepetésről persze nincsen szó, a végleges autó nagy vonalakban megegyezik a DS Inside tanulmánnyal. Csak néhány jelentéktelen részleten változtattak – például elmaradtak a ködlámpák krómkeretei –, bár az is elképzelhető, hogy valamelyik felszereltségi szinthez ezt is kínálják majd. A DS3-as legnagyobb attrakciója ugyanis a testre szabhatóság: összesen hétféle felszereltségi változatban kerül gyártásba, és a vásárló választhatja ki a karosszéria, a tető, a külső tükrök és a felnik színét is.
Egyébként lényegében egy háromajtós, sportosabb formájú C3-ast kapunk majd: a 3,95 méter hosszú, 1,71 méter széles és 1,46 méter magas kiskocsiba a gyáriak szerint hosszabb utakon is kényelmesen utazhat öt felnőtt – persze hisszük, ha látjuk –, a csomagtere pedig 285 literes. Az öttagú motorpaletta sem tartalmaz új elemeket: 1,4 literes 95 lovas, valamint 1,6 literes 120 és 150 lovas BMW-PSA benzinmotok, továbbá 70 lóerős 1,6 literes és 90, illetve 110 lóerős 1,6 literes HDi-k között lehet majd válogatni.
A testre szabható színek és az érdekesebbnek szánt formák mellett elsősorban a gazdagabb alapfelszereltség és a jobb hangszigetelés emeli ki a DS3-ast a többi Citroën közül. Ez utóbbi kapcsán sokatmondó adat, hogy a kategóriában megszokott 90 helyett 200 gramm szigetelőanyag jut a karosszéria felületének egy négyzetméterére.
Az ősszel érkező DS3 egy sorozat első darabja – 2011-ben és 2012-ben érkezik a DS4 és a DS5 –, bár nyilván sok függ majd attól, hogy a kis háromajtóst hogy fogadja a közönség. Ez pedig elsősorban az ár függvénye: ha a Citroën ügyesen lövi be, akkor az új modell erős ellenfele lehet például az Alfa Mitónak, bár azt nehezen tudjuk elképzelni, hogy komoly visszaesést okozna a Mini eladásaiban.