Azt eddig is sejthettük, hogy a Koenigsegg leginkább csak a jól csengő nevét adja a Saab átvételéhez, a pénz más forrásból származik. A legújabb sajtóhírek szerint ez a forrás Kínában van.
A Koenigsegg ma már viszonylag széles körben ismert sportkocsigyártó, de a 45 alkalmazottal dolgozó, évi 18 autót előállító cég mintegy egymillió eurós forgalmából aligha segíthetné ki a nagyságrendekkel nagyobb Saabot. Arra viszont tökéletes, hogy azt az illúziót keltse, a Saab svéd kézben marad. Korábban olyan pletykákat lehetett hallani, hogy a sportkocsigyártó norvég befektetők tőkéjével egészíti ki a svéd állam garantálta hiteleket, így teremti elő a milliárdokat, amelyek a Saab talpra állításához szükségesek. Most azonban az a hír járja, hogy miután az Opel felvásárlására hiába pályázott, a kínai Beijing Automotive (BAIC) részesedést vásárol a Koenigseggben – azaz áttételesen a Saabban, amelynek 100%-a a Koenigsegg tulajdonába kerül. A BAIC mintegy 290 millió eurót fizet, és cserében alighanem hozzáfér majd a Saab technikájához, sőt, talán a cég irányításába is beleszólhat majd.
A BAIC jelenleg Kína ötödik legnagyobb autógyártó vállalkozása, de önálló típusokkal nem rendelkezik: a Daimlerrel és a Chryslerrel közösen alapított leányvállalatai Mercedes és Jeep típusokat készítenek a Kínában. Úgy néz ki azonban, hogy most szeretnének részesedést vásárolni egy komolyabb hagyományokkal rendelkező autógyárban: korábban az Opel és a Volvo eladása kapcsán is felmerült a vállalat neve.