Ránk kacsint az új Fiat Dobló
Elég lassan jutott el idáig, de készen áll a bemutatóra az olaszok dobozos kompaktja. A gyárból kiszivárgott fotók alapján úgy néz ki, hogy továbbra is inkább érdekes, mint szép autó lesz a Dobló, viszont sokkal tágasabb belső térre számíthatunk.
A Doblo az egyetlen haszonjármű, amelyet a Fiat teljesen önállóan, a Peuegot-Citroen segítsége nélkül fejlesztett ki – valószínűleg ezért is nem cserélték le korábban. A 2000-ben bemutatott modell azonban egyre kevésbé állja a versenyt a fiatalabb áruszállítókkal – köztük az alig kisebb Fiat Fiorino-Peugeot Bipper-Citroen Nemo trióval házon belülről – így nemigen várhat már sokáig a váltás. A tervezők láthatóan igyekeztek elfogadhatóbb, vagy legalábbis divatosabb formát találni az autónak, így lett hatalmas üvegfelület a hátsó ajtón, hatalmas, kissé amorfnak tűnő első fényszórók, és fekete burkolattal az ablaksorba olvasztott tetőoszlopok. Ugyanakkor megmaradt a nagyra tátott pofát imitáló hűtőrács, és a kissé ormótlannak tűnő, szögletes orr, ami az első generációt is messziről felismerhetővé tette.
Bár pontos adataink egyelőre nincsenek, a képek alapján az az érzésünk, hogy az új Doblo egy fél számmal nagyobb lesz, mint az elődje. Így egyrészt jobban elválik a Fiorinótól, másrészt készülhet kényelmes hétszemélyes kivitel is. A gyártás Törökországban, a Tofas-Fiat egyik üzemében zajlik majd, de olyan pletykákat is hallani, hogy a Doblónak is lesz észak-amerikai változata, Dodge vagy Jeep márkanéven.