Nem lehet megvásárolni a japánok szupersportkocsiját, legalábbis a szállítás utáni első években – így próbálják kiszűrni azokat, akik csak a haszonért szereznék be a ritkaságot.
A Lexus most ugyanabban a cipőben jár, mint a Ferrari, a Lamborghini, vagy éppen a Bugatti. Az LFA sportkocsit ínyenceknek és gyűjtőknek szánják, viszont nem szeretnék, ha az 500 példány egy jelentős része neppereknél kötne ki, akik az eredeti 250 ezer eurós ár többszöröséért kínálnák azoknak, akik lecsúsztak a megrendelésről. Épp ezért azt találták ki, hogy a típust megvásárolni nem, csak lízingelni lehetne, és csak két év után vásárolhatná meg a kedves felhasználó. „Azt szeretnénk, ha az emberek vezetnék az autót, és nem csak múzeumokban állna, vagy egy balekra várna valami kereskedésben, aki többszörös áron megveszi.” – magyarázta a Lexus alelnöke, Brian Smith.
A megoldás elvben beválhat, bár kérdés, hogy hogyan viselik a majdani vásárlók, hogy nem válhatnak tulajdonossá.