A japánok alaposan átszabták a szabadidő-autót: itt láthatjuk először a Nissan új arculati elemeit, amelyek később a márka összes típusán felváltják a jelenlegi Nissan-pofát.
A Qashqai új orra talán kevésbé jellegzetes, mint az előző, de egész kellemes látvány a hűtőrácsot felülről körbeölelő motorháztetővel, a felfelé húzott, ötszögletű fényszórókkal és a vigyort formázó alsó légbeömlővel. És ami egy ilyen ráncfelvarrásnál a lényeg, alaposan megváltoztatta az autó megjelenését, anélkül, hogy az alapkonstrukción változtatni kellett volna. Természetesen néhány más részlet is megváltozott, például a hátsó lámpák színezése és a felniválaszték is, de ezek alig befolyásolják az összképet. A változtatásoknak praktikus hatása is volt, a karosszéria légellenállási tényezője 0,34-ről 0,33-ra csökkent.
A Nissan számos más változtatást is elvégzett az autón: állítólag javítottak a hangszigetelésen, a felhasznált anyagok minőségén, áthangolták a futóművet, és egy kicsit átvariálták a műszerfalat is. A motorválaszték egyelőre nem módosul, bár a jövő évre állítólag elkészül az alacsony fogyasztásra kihegyezett Eco Qashqai, amelybe az 1,5 literes Renault turbódízel módosított elektronikájú változata kerül. Ezzel a magas Nissan kompakt szén-dioxid-kibocsátása 129 g/km-re mérséklődik.
Az átalakított Qashqai piaci bevezetését 2010 tavaszán kezdi meg a Nissan Európában, bár előtte még kiállítják a Genfi Autószalonon is.