Kell egy kisautó az Opelnek
Az új vezérigazgató szerint a legsürgősebb feladat a modellpaletta nagyobb réseinek befoltozása, főleg azokban a szegmensekben, ahol nagy mennyiségű autót tudna eladni az Opel.
Nick Reilly szerint a legfontosabb egy saját városi miniautó kifejlesztése lenne, így ezt tartja a közeljövő egyik legfontosabb feladatának. Az Opelnél az elmúlt években alaposan elhanyagolták a kisautó-fejlesztést. A Corsa nagyrészt Fiat Punto alkatrészekre épült, az Opel jóformán csak a formatervet és a motorok egy részét adta. A legkisebb Opelhez, az Agilához pedig még ennyi köze sincs a német mérnököknek: a típus a jelvényét és néhány apróságot leszámítva azonos a Suzuki Splash-sel, itt is készül Esztergomban, a Magyar Suzukinál. A következő kisautó-generációhoz azonban más partnerekre lesz szükség: a GM és a Fiat kapcsolata rég megszakadt, és a Suzuki-részvényeit is eladta már az amerikai vállalatóriás – ha minden igaz, a japán gyártó épp a Volkswagennel készül összebútorozni.
Így az Opel vagy saját maga lesz kénytelen fejlesztésbe kezdeni, vagy esetleg a koreai GM Daewoo segítségét kérheti, ahol évek óta komolyan foglalkoznak kisautó-platformok fejlesztésével. Bármi is lesz a megoldás, egy új, versenyképes árú és minőségű kisautó kifejlesztése évek, és euró-százmilliók kérdése – azaz legalább három évig marad a jelenlegi Agila és a Corsa.