A GM vezérigazgatója szerint a Spyker – illetve a mögötte álló orosz bank – a Saab utolsó esélye. Ha nem sikerül megkötni a megállapodást, a svéd márkát felszámolják.
Néhány napja még több érdeklődőről beszéltek, de azóta a kínai Beijing Automotive elvitte a régebbi modellek gyártási jogait, ami pedig megmaradt – a 9-3-as, a 9-5 és a még be sem mutatott 9-4X szabadidő-autó – az valószínűleg nem tűnt elég ígéretesnek a többi ajánlattevő számára. Pedig úgy tudjuk, a Saab megmentésére az anyagi háttér is megvolna, a svéd kormány által garantált hitel formájában, de így is rázós menet lesz a Saabot nyereségessé tenni. A baj az, hogy az önálló fejlesztőrészleget a GM néhány éve felszámolta, illetve az Opelhez költöztette, így a Saab modellpalettájának felújítása a megfelelő szakmai háttér, vagy legalább egy erős partner nélkül közel lehetetlennek tűnő feladat.
A Saab sorsa valószínűleg a következő két hét során dől el – a GM vezetősége legalábbis azt ígérte, hogy 2010 első napjaira megszabadulnak a svéd leányvállalattól, akár úgy, hogy eladják, akár úgy, hogy bezárják a gyárat, és megszüntetik a márkát.