A kínai Geely még meg sem vásárolta a svéd autógyárat, de már benyújtotta kérelmét egy új összeszerelő üzem felépítésére, ahol évi 300 ezer Volvo készülhet.
A tervek szerint az új gyárat Peking mellett építenék fel, és annak a cégnek a részét képezné, amely a Geelyn belül a Volvo működtetéséért lenne felelős. Elvben nem kizárható, hogy az új gyár kizárólag belső piacra termelne, de nem is túl valószínű: a Geely autógyártó részlege 2009-ben 321 ezer autót adott el, 45%-kal többet, mint 2008-ban, de és a termelés újbóli megduplázása még egy olyan, viszonylag gyorsan fejlődő piacon sem reális elképzelés, mint amilyen Kína. Így viszont valószínű, hogy a Kínában készülő Volvókból külföldre is jut majd. A kisebb modellek – például a C30, az S40 vagy a V50 – előállítását lehet érdemes Kínába költöztetni, ahol viszonylag alacsony a gyártási költség, és így növelhető az egy-egy autóra eső nyereség-hányad.
A Geely és a Ford tárgyalásai látszólag jól haladnak a Volvo átvételéről. A kínaiak állítólag mintegy 2 milliárd dollárt fizetnek a svéd autógyárért eddigi gazdájának, és ezen felül több mint 1 milliárdot fektetnek a Volvo irányítását átvevő új cégbe. A tervek szerint megmarad a svédországi fejlesztőközpont, és a helyi gyárakat is megtartják. A végleges, minden lényeges részletre kiterjedő szerződés aláírására májusig sort szeretne keríteni a két autógyártó, így még az idén lezárhatják a tulajdonosváltást.