Ugyanaz az alkatrész, amely a Toyota gigantikus visszahívásának okozója volt, a Fordnál is felbukkant a beszállító jóvoltából.
Egyelőre csupán 1600, Kínában összeszerelt Transit furgonba került biztosan ilyen gázpedál-mechanizmus, de a Ford még vizsgálódik. „Ez rutináljárás nálunk. Ha egy másik gyártó visszahívást jelent be, mi is megnézzük, hogy rendeltünk-e a hibára hajlamos alkatrészből valamelyik típusunkba” – magyarázta a Ford szóvivője. A kopott állapotban beragadásra hajlamos gázpedál-mechanizmusokat az CTS Corp, egy indianai központú amerikai cég szállította a Toyotának, amely a japán gyártón kívül nem csak a Fordhoz, de más cégekhez is szállít hasonló alkatrészeket. Így nem kizárt, hogy a hiba másutt is felbukkan.
A Toyota visszahívási akciója immár közel hétmillió autót érint világszerte, meglehetősen kellemetlenül érinti a japán gyártót. A konkurencia már igyekszik kedvezményekkel átcsábítani a Toyota-vevőket – elsősorban a GM és a Ford startolt rá a lehetőségre – sőt, már az amerikai szenátus is vizsgálatot indított az ügyben.