Az IndyCar sorozat célja csak a sportág olcsóbbá tétele volt, de könnyen versenyautó-építési forradalom lehet a történet vége.
A képen látható objektum nem sebességi rekordautó, földi használatra átépített repülőgép vagy guruló fallikus szimbólum, pedig a külseje alapján ezekre gondoltunk először. A furcsa guruló izé egy új versenyautó prototípusa, és könnyen előfordulhat, hogy a 2012-es Indy 500-on már csak ilyen gépek indulhatnak. A terveket egy DeltaWing nevű vállalkozás készítette az IndyCar sorozat szervezőinek pályázatára, amelynek egy új, egységes karosszéria megtervezése a célja.
A szervezők azt szeretnék, ha a versenyautók fenntartási költségei a felére esnének vissza, több lenne a látványos előzés, nagyobb a szponzorfeliratoknak szánt felület, kisebb a pályák terhelése, és egyetlen autóval el lehetne indulni minden versenyen. A feladatot négy versenyautó-gyártó vállalatnak adták ki: a Dallara, a DeltaWing, a Lola és a Swift versenyez a lehetőségért, hogy az új generációs versenygépet megtervezhesse és legyárthassa. Korábban csak a Dallara mutatott vázlatokat az elképzeléseiről, de azok a jelenlegi Indy versenygépekre hasonlítottak, néhány kisebb módosítással. A DeltaWing azonban láthatóan más irányból közelítette meg a problémát.
A repülőgép-szerű kialakítás, és a széles orron belül elhelyezett első kerekek, és a nagy, kilógó légterelők hiánya mind ugyanazt a célt szolgálja: csökkenti annak az esélyét, hogy a versenyautók akár fizikailag összeakadjanak, akár nagy kiterjedésű légörvényekkel zavarják egymás haladását. Annak érdekében, hogy a gép mégse hagyja el a talajt 300 km/h feletti sebességnél, az egész karosszéria alkot fordított szárnyprofilt, amelyen nagyobb sebességnél jelentős leszorító erő termelődik.
Az együléses versenyautók építői – jórészt a megcsontosodott szabályok miatt – nagyjából harminc-harmincöt éve ugyanazt az alapformát variálják, igazán érdekes ötletekkel csak elvétve állnak elő. A DeltaWing azonban kihasználta az alkalmat, és valami teljesen újjal állt elő, egy olyan géppel, amely látványosabb, biztonságosabb, és ugyanolyan gyors lehet, mint az elődei voltak. Nem biztos persze, hogy az IndyCar vezetői épp ezt az őrültnek tűnő prototípust fogadják el, de az itt megvalósított ötletek könnyen átszivároghatnak más sorozatokba, megreformálva a jelenlegi autótervezési elveket.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
