Az IndyCar sorozat célja csak a sportág olcsóbbá tétele volt, de könnyen versenyautó-építési forradalom lehet a történet vége.
A képen látható objektum nem sebességi rekordautó, földi használatra átépített repülőgép vagy guruló fallikus szimbólum, pedig a külseje alapján ezekre gondoltunk először. A furcsa guruló izé egy új versenyautó prototípusa, és könnyen előfordulhat, hogy a 2012-es Indy 500-on már csak ilyen gépek indulhatnak. A terveket egy DeltaWing nevű vállalkozás készítette az IndyCar sorozat szervezőinek pályázatára, amelynek egy új, egységes karosszéria megtervezése a célja.
A szervezők azt szeretnék, ha a versenyautók fenntartási költségei a felére esnének vissza, több lenne a látványos előzés, nagyobb a szponzorfeliratoknak szánt felület, kisebb a pályák terhelése, és egyetlen autóval el lehetne indulni minden versenyen. A feladatot négy versenyautó-gyártó vállalatnak adták ki: a Dallara, a DeltaWing, a Lola és a Swift versenyez a lehetőségért, hogy az új generációs versenygépet megtervezhesse és legyárthassa. Korábban csak a Dallara mutatott vázlatokat az elképzeléseiről, de azok a jelenlegi Indy versenygépekre hasonlítottak, néhány kisebb módosítással. A DeltaWing azonban láthatóan más irányból közelítette meg a problémát.
A repülőgép-szerű kialakítás, és a széles orron belül elhelyezett első kerekek, és a nagy, kilógó légterelők hiánya mind ugyanazt a célt szolgálja: csökkenti annak az esélyét, hogy a versenyautók akár fizikailag összeakadjanak, akár nagy kiterjedésű légörvényekkel zavarják egymás haladását. Annak érdekében, hogy a gép mégse hagyja el a talajt 300 km/h feletti sebességnél, az egész karosszéria alkot fordított szárnyprofilt, amelyen nagyobb sebességnél jelentős leszorító erő termelődik.
Az együléses versenyautók építői – jórészt a megcsontosodott szabályok miatt – nagyjából harminc-harmincöt éve ugyanazt az alapformát variálják, igazán érdekes ötletekkel csak elvétve állnak elő. A DeltaWing azonban kihasználta az alkalmat, és valami teljesen újjal állt elő, egy olyan géppel, amely látványosabb, biztonságosabb, és ugyanolyan gyors lehet, mint az elődei voltak. Nem biztos persze, hogy az IndyCar vezetői épp ezt az őrültnek tűnő prototípust fogadják el, de az itt megvalósított ötletek könnyen átszivároghatnak más sorozatokba, megreformálva a jelenlegi autótervezési elveket.