Leleplezték az új VW Sharant
Tizenöt év kellett hozzá, de a Volkswagen végre elkészült az első, teljesen saját tervezésű nagy egyterűjével.
Tizenöt év kellett hozzá, de a Volkswagen végre elkészült az első, teljesen saját tervezésű nagy egyterűjével. Az új Sharan persze ugyanolyan fantáziátlan, túlméretezett doboznak látszik, mint legtöbb kategóriatársa, de ebben a kategóriában nem is kell több: a vásárlók úgyis a használati értéket, az árat és a kényelmet nézik, vagy legfeljebb azt, hogy ne legyen taszító a látvány.
Az új Sharan egyáltalán nem taszító: olyan, mint bármelyik átlagos használati tárgy egy háztartásban, kicsit ingerszegény, de maximálisan funkcionális. A függőleges oldalfalak és az íves tetejű, de alapvetően szögletes forma alapján messzebbről nem könnyű megkülönböztetni a konkurenciától – arányaiban, kontúrjában határozottan emlékeztet a Ford Galaxyra –, egyedül a Volkswagen-egyenorr ismerhető fel egyből. A méretek természetesen növekedtek az elődhöz képest: az új típus 4,85 méter hosszú, azaz 220 mm-rel hosszabb, mint az előző Sharan, 1,902 méter széles (+92 mm), a tengelytávja pedig 2,92 méter (+75 mm), egyedül a magassága csökkent egy centivel, 1,72 méterre.
A belső tér így igazán tágasnak ígérkezik: két üléssorral, az ablakok pereméig pakolva 711 literes a csomagtartó, de a VW szerint egy könnyen felszerelhető térelválasztó hálónak köszönhetően akár tetőig is pakolható, ilyenkor 1167 liternyi tárgy gyömöszölhető bele. A második üléssort lehajtva már az áruszállítókéhoz hasonló méretű raktér adódik, 2,297 köbméternyi tér nyílik meg, ahol hosszában 2,1 méteres tárgyak is elférnek. Mindezt hálókból, rögzítő fülekből és sínekből álló csomagrögzítő rendszerrel igyekeztek a Volkswagennél még hasznosabbá tenni. A jobb változatokhoz kapható második üléssor az elsőhoz hasonlóan hosszában 160 mm-es úton elcsúsztatható, különálló üléseket tartalmaz, szám szerint hármat. A leghátsó üléssor csak kétszemélyes, de a VW szerint a hosszú tengelytávnak köszönhetően felnőttek számára sem kényelmetlenek, és viszonylag könnyen megközelíthetőek.
Az autó műszaki szempontból persze csupa bevált, másutt is használt alkatrészre épül. A főegységeket a Golf és a Passat alapjául szolgáló alkatrészkészletből válogatták, ahogy a motorválaszték sem tartalmaz új elemeket. Kezdetben négyféle motorral lesz kapható a Sharan. Az alapkivitelekbe 1,4 literes, 150 lóerős TSI turbómotor vagy 2 literes, 140 lóerős, közös nyomócsöves dízel kerül, de ha ennyi kevés lenne, van 170 lóerős, kétliteres dízel vagy ugyanekkora hengerűrtartalmú, de 200 lóerős, turbós benzinmotor is. A kisebbik dízelmotorral a legtakarékosabb a VW egyterűje, 5,5 liter gázolajjal elmehet 100 kilométert vegyes ciklusban, ami a 70 literes üzemanyagtankkal 1200 kilométer feletti hatótávolságot jelent megállás nélkül.
A Sharanból persze számos változat lesz elérhető: egyszerű ötüléses, 2:3 arányban osztott hátsó üléspaddal, hatszemélyes, két-két fotellel a második és a harmadik sorban, illetve hétszemélyes, hét különálló üléssel. A felszereltség szintén széles határok között mozog – a részletes leírására nem vállalkoznánk, de az alapkivitelben is van ESP, guminyomás-ellenőrző, baleset-előrejelző, gyerekzár, hét légzsák és elektronikus rögzítőfék. Ezenkívül a három üléssoros kivitelekbe háromzónás klímaberendezés kerül: külön állítható a bal és a jobb oldalon, illetve a leghátsó sorban.
A régi Sharanból mintegy 600 ezer példány fogyott, ami nem tűnik túlzottan soknak a másfél évtizedes pályafutáshoz képest. A Volkswagen az új modelltől egyértelműen többet vár – nem is húzzák az időt, az új Sharan már ebben a hónapban rendelhető lesz az európai VW-kereskedésekben, bár az első példányok csak a nyár elején érkeznek.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
