A német tuningcég 680 lóerős féltégla-terepjárót állít elő, az a kérdés, hogy lesz-e, aki megveszi.
A Mercedes G osztály azért maradt fenn, mert egyszerre kínál kényelmet és kiváló terepjáró képességet, száguldani viszont aligha alkalmas – már ha nem akarjuk feláldozni a legjobb tulajdonságait. Elméletben síelni is lehet cipőre kötött szívlapáttal, csak nem igazán érdemes, még ha áramvonalasították is a szerszámot a feladathoz – viszont ebben az esetben már lapátolni sem lehet vele többé. A Vath G55 AMG átirata épp ilyen. A stabilitás érdekében 35 mm-rel leültették a futóművét, kőkemény rugókat szereltek be, a 390 mm-es féktárcsák miatt a felnik is 22 hüvelykesek, és persze a spoilerek is igen közel kerültek az útfelülethez. Így a G már nem kényelmes, hisz csak tökéletes úton nem ráz, és terepjárásra is alkalmatlan, viszont gyorsan menni sem jó. A szögletes forma nagy sebességnél hatalmas légellenállást jelent, így 680 lóerővel sem megy gyorsabban 265 km/h-nál, ezen kívül a komplikált terepjáró-hajtáslánc és a nehéz karosszéria sem előny az autópályán.
Ennek ellenére nem kételkedünk benne, hogy lesznek, akik megveszik a zord forma és a nagy méretek miatt, kerül, amibe kerül, és boldogan használják majd abban a tudatban, hogy a világ egyik legjobb luxusterepjárójával nyomhatják le a BMW-ket az Autobahnon.