Lódít a Ford: ők a legnagyobbak?
Elsőre mi is meghökkenve olvastuk a szenzációt: márciusban a Ford adta el a legtöbb autót Európában. Hogy lehet ez, hiszen februárban még stabilan vezetett a Volkswagen, húszszázalékos piacrészesedéssel. Nem fordult a világ ekkorát négy hét alatt, nem kell megijedni, csak a PR-esek bűvészkedtek a számokkal.
Tudni kell, hogy a statisztikák elemzésénél a gyártók piacrészesedése szerint állítják fel a rangsort, és itt a gyártó szón van a hangsúly. Amikor ebben az összefüggésben a Volkswagenről beszélünk, a konszernről van szó, vagyis az Audi, Seat és Skoda márkák eredményét összesítve jön ki a VW 19,8 százalékos piacrészesedése 2010 márciusában. A Ford, aki a Volvo márkanév tulajdonosa is volt még márciusban, 11,8 százalékkal a harmadik helyen áll. Szép teljesítmény ez, hiszen megelőzték a februárban még dobogós Renault-t, de mégsem ezt kürtölik szét a világba, hanem az állítólagos első helyüket.
Mégis, mi szolgáltatja ennek a csodálatos médiahekknek az alapját? Először elő kell venni a nagy kést, és tovább szeletelni a tortát. Ha csak a különálló márkaneveket nézzük, 10,2 százalékkal, vagyis 171 122 eladott autóval máris feljebb hoztuk a Fordot. De ez még mindig nem több a 171 604 darab VW emblémás autónál. Ki kell venni még a megszokott táblázatból az Európai Szabadkereskedelmi Társulásba, az EFTÁ-ba tartozó Izlandot, Norvégiát és Svájcot, és kizárólag a 27 EU-tagállam eladási számait sorba rendezni. Így már tényleg felkerül a Ford az első helyre, 168 611 autóval a VW 167 313-ával szemben. Gratulálunk!