Egy hengert elveszít a következő Mini
Varrógéphangú turbómotorokat kap a BMW kisautójának következő generációja. Az ok természetesen a fogyasztás csökkentésének kényszere, és a spórolás: három hengerrel a motor belső alkatrészeinek negyede megtakarítható.
A jelenlegi Minik valószínűleg az egyik legjobb 1,6 literes motort hordják az orrukban, de 2012-től minden deci többletfogyasztás euró-milliókra rúgó bírságot hozhat az autógyártóknak, ezért a BMW is lépéskényszerben van, akár az összes konkurens. Úgy tűnik, a megoldást mindenki az 1,4 liternél kisebb, turbós benzinmotorokban látja, a BMW is ebbe az irányba indul. Ellentétben például a Volkswagennel, amely legkisebb TSI motorját is négy hengerrel tervezte a simább, kulturáltabb járás érdekében, a BMW fejlesztői az egyszerűbb megoldással próbálkoznak: egy hengert lecsippentenek a kiváló, korszerű 1,6 literesből, és így szerelik majd a Mini következő generációjának orrába. A teljesítményszintek viszont nem változnak: az új, 1,2 literes háromhengeres 120 és 180 lóerős kivitelben készül majd, igaz, már mind a két változat turbófeltöltéses lesz. Ehhez persze minden trükköt bevetnek, amit jelenleg a benzinmotor-építésben lehet: változó szelepvezérlést és közvetlen benzinbefecskendezést találunk az új motorokban.
A végeredmény: jelentős fogyasztáscsökkenés változatlan teljesítményszint mellett, a tervezők a benzinmotorokkal is szeretnék elérni a jelenleg használt HDi dízelmotor 4 liter körüli átlagfogyasztását 100 km-en. Nincs is kétségünk afelől, hogy a kitűzött célokat el tudják érni elegendő fejlesztéssel, inkább a háromhengeresek járáskultúrája miatt aggódunk: a berregős motorhang egy Skoda Fabiában még úgy ahogy elfogadható, de egy jóval drágább Miniben nehéz elképzelni, még azzal együtt is, hogy megpróbálhatják csökkenteni a vibrációt kiegyenlítő tengellyel, és egyéb trükkökkel.