Indul az Audi A1-es karrierje
A legkisebb Audi drágább lesz, mint a Mini, ha nem is nagyon sokkal. A gyártó évi 100 ezer példányt szeretne eladni a VW Polo elegánsabb testvérmodelljéből.
Ma tartották Belgiumban az A1-es gyártásindító ceremóniáját, ahol elsősorban fontos emberek üres szónoklatai jelentették a fő attrakciót, de azért fény derült néhány lényeges részletre is. Az egyik ilyen, hogy az Audi milyen reményeket fűz a típushoz. Az idei, csonka évben mintegy 50 ezer A1-esnek próbálnak gazdát találni, 2011-ben már 80 ezer példányt gyártanának, és 2012-re érnék el az évi 100 ezres példányszámot. A termelés lassú felfutása nyilván a típus fokozatos piaci bevezetésével magyarázható: Európában már az idén kapható lesz a típus, de egyes piacokon jóval később mutatkozhat be. Emellett a típusváltozatok száma is gyarapodik még a premier utáni egy-másfél évben.
Az A1-es egyértelműen a Mini vetélytársának készült, de úgy néz ki, az Audinál nem is próbálnak árban a BMW-féle rivális alá kínálni. A Mini legegyszerűbb, 75 lóerős, benzines kivitelét Németországban 15 300 euróért kínálják, a legolcsóbb, igaz, 86 lóerős, így egy hangyányival lendületesebb alap A1-esért viszont 15 800 eurót kérnek. A különbség persze csekély, de így is jelzésértékű. A jelenség azzal is magyarázható, hogy a BMW számára lényeges kérdés a nagy példányszám. A Mini még slágermodellként is egyfolytában problémát okoz, mivel egyes alkatrészeket évi 4-500 ezer példány alatt nem éri meg gyártani, és nincs olyan testvérmodell, amellyel el lehetne érni ezt a kritikus darabszámot. Eközben az Audi az A1-esben használhatta a Volkswagen Polo, a Skoda Fabia és a Seat Ibiza bevált és rég kifizetett alkatrészeit, azaz valószínű, hogy egy-egy autón már a kezdetektől jóval nagyobb lesz a haszna, mint versenytársának.